Gran Canaria (nogen som har været der forn~
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 19:45

Jeg skal en uge til Gran Canaria i uge 2 og ville gerne høre fra folk som
har været der inden for de sidste par uge (eller kender nogle) som kan
fortælle lidt om vejret dernede for tiden!

Iflg. vejrstatistikken er gennemsnitstemp. for januar 20 grader om dagen, 15
grader om natten, vandet skulle være 19 grader og soltimer om dagen skulle
være 5. Det lyder jo egentlig ikke specielt varmt og der er vel også store
chancer for regn på denne årstid men på den anden side er der vel også store
chancer med dage på 25 grader, så det er jo lidt af et spil at tage derned
på denne årstid! Men hva' fanden, mange gode sommerdage i Danmark er da
heller ikke meget mere en 21 grader i skyggen (som man jo måler i) så helt
dårligt kan det vel ikke blive?

Skal man regne med at kunne bade i havet eller er det lige en tak for koldt
(selvom ca. 19 grader vel er det vandet er i Danmark om sommeren?) så man
skal holde sig til den opvarmede pool på hotellet?

Det kunne derfor være rart hvis der var nogle som har været på Gran Canaria
inden for de sidste par uger og kan sige noget om vejrsituationen så man ved
lidt om det hjemmefra?

Fra : Marlene

Dato : 29-12-04 20:46

"Mikkel" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
Canaria
> inden for de sidste par uger og kan sige noget om vejrsituationen så man

Hej Mikkel.

Jeg har været på Gran Canaria her i starten af december.

Jeg har flere gange været dernede i december, og der har vejret været RIGTIG
flot. Nede sydpå (Puerto Rico) har der været over 25 grader om dagen med
masser af solskin og ca. 20 om natten. Dvs. shorts og t-shirt om dagen, men
lange bukser om aftenen.

Denne gang var det anderledes. Det regnede ! Det har jeg ikke oplevet før,
og så ca. 5 dage ud af 8 *suk*. Men det var varmt nok alligevel, ca 20-22 om
dagen og 15-18 om natten.

De grader vi får oplyst her i Danmark, er graderne i Las Palmas, som ligger
oppe nordpå. Hvis du skal til Playa Del Ingles, Puerto Rico el. lign, kan du
godt lægge 3-5 grader til dem, du læser i avisen.

Jeg kunne høre på de folk, vi fløj sammen med hjem, at dem der havde været
der i 2 uger, havde haft superflot vejr den 1. uge. Og jeg har hørt fra
andre, der er kommet hjem efterfølgende, at det har været super sidenhen, så
jeg har simpelthen bare været uheldig.

Mht. at bade i havet, tror jeg sagtens at du kan gøre det. Vi holdt os til
den opvarmede pool på hotellet, men det har flere årsager:
vi havde en lille 2 årig dreng med og jeg er pivet mht. kulde.

GOD TUR

Mvh Marlene

Fra : Marlene

Dato : 29-12-04 20:48

"Marlene" <vrk@vejlerideklub.dk> skrev i en meddelelse

....... at sige, at du kan se live web-cam fra stranden i Playa Amadores
(MEGET tæt på Puerto Rico) på

www.playa-amadores.com

Så kan du selv checke sol/regn og måske se, hvad folk har på af tøj.

Fra : bingo

Dato : 29-12-04 21:26

On Wed, 29 Dec 2004 19:45:22 +0100, "Mikkel" <-> wrote:

>Jeg skal en uge til Gran Canaria i uge 2 og ville gerne høre fra folk som
>har været der inden for de sidste par uge (eller kender nogle) som kan
>fortælle lidt om vejret dernede for tiden!

Ikke i de sidste par uger, men i starten af nov. -vi havde 2 dage med
meget kraftig regn om formiddagen - vi boede i Puerto Rico. Trods de 2
formiddage med regn havde vi det dejligt varmt. Kunne sidde på
teraasen om aftenen i shorts og T-shirt.
Men kik her:

http://www.sonrisayachting.com/grancanariaweather/actualweather.htm
klik på deres webcam 1

http://www.prdiving.com/cam.htm
meget fin side med et godt webcam ud over PR

http://weather.yahoo.com/forecast/SPXX0171_c.html?force_units=1

Men ellers søg på Google - den er din ven.

Go´tur fra en der har været i Puerto Rico 3 gange det seneste år.

Mogens

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 30-12-04 00:34

> [...]

>har været der inden for de sidste par uge (eller kender nogle) som kan
>fortælle lidt om vejret dernede for tiden!

På DMI.dk kan du til enhver tid tjekke det aktuelle vejr samt en
udsigt for de følgende 5 døgn.
Her det aktuelle vejr for Las Palmas-området:

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=150034204&country=Spanien

Gennemsnitstemperaturer, der ofte oplyses på turist-sites er målt over
en årelang periode og det virker derfor som om der ikke er store
udsving inden for en måned - men det er der. For Las Palmas
vedkommende dækker gennemsnittet over absolut maksimaltemperatur på
28,6 grader og minimumtemperaturer på 10,6 grader (i læ og skygge).

Fra : bingo

Dato : 30-12-04 12:37

On Thu, 30 Dec 2004 00:33:56 +0100, jubija@yahoo.dk wrote:

>På DMI.dk kan du til enhver tid tjekke det aktuelle vejr samt en
>udsigt for de følgende 5 døgn.
>Her det aktuelle vejr for Las Palmas-området:

Las Palmas området er bare ikke så interessant for hovedparten af
turisterne, da de fleste vælger sydkysten. Her skal som regel lægge
ca. 5 grader til LP-temperaturen. Især Puerto Rico ligger som regel
højt året rundt - det er ikke uden grund man rydede tomatplantagerne
og i stedet byggede hoteller præcis der, hvor det absolut bedste vejr
er. Man skal være selmt uheldig med flere dage med dårligt vejr på
sydkysten - men selvfølgelig - intet er umuligt. Men jeg turde godt
regne med en dejlig ferie på sydkysten uanset årstiden ( har prøvet
både sommer og vinter).
Hilsen fra Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 12:49