Den skønne Helena af Troja
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-12-04 18:35

Hej

Nu har Niels Søndergaard jo talt varmt om denne miniserie, når Troja-filmen
blev kritiseret, så jeg synes, jeg ville nævne, at "Den skønne Helena af
Troja" kommer fra DR1 kl. 23:35 i aften.

Del 2 kommer i morgen ca. samme tid.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-12-04 21:45

On Wed, 29 Dec 2004 18:34:39 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>blev kritiseret, så jeg synes, jeg ville nævne, at "Den skønne Helena af
>Troja" kommer fra DR1 kl. 23:35 i aften.

Det er nemlig rigtigt. Jeg vil ikke sige, den er perfekt, men den
kvindelige hovedperson er i hvert fald noget skønnere end Barbiedukken
i biograffilmen, og Rufus Sewell er rigtig god som Agamemnon, selv om
Brian Cox som sædvanlig gjorde det fremragende. Akilles derimod er
fejlcastet, men det var Brad Pitt jo også.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-12-04 01:10

Niels Søndergaard wrote:

> Det er nemlig rigtigt. Jeg vil ikke sige, den er perfekt, men den
> kvindelige hovedperson er i hvert fald noget skønnere end Barbiedukken
> i biograffilmen,

Yeah, og man ser hendes røv! Og resten af hendes krop!

> og Rufus Sewell er rigtig god som Agamemnon, selv om

To...talt! Han spiller godt, og var i stand til at vække følelser i mig
flere steder i serien.

> Brian Cox som sædvanlig gjorde det fremragende. Akilles derimod er
> fejlcastet

Dels nok fejlcastet men også fejlskrevet i manuskriptet. Men han er jo
næsten ikke med. Han siger og gør 6 ting i løbet af hele serien og
samtlige ting var hvad man ville forvente fra René Dif som han ligner.

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-12-04 18:24

> [...]
> Brian Cox som sædvanlig gjorde det fremragende. Akilles derimod er
> fejlcastet, men det var Brad Pitt jo også.

Den serie er lige i øjet. Alle mellemregningerne, som giver historien
mening, er med, hvilket er filmens kæmpe svaghed eller mangel på substans.

Glæder mig til anden del.

Mark

Fra : Brian P

Dato : 30-12-04 23:53