Afbestil af rejse til phuket
Fra : Bruno lind

Dato : 29-12-04 09:31

Jeg har købt en tur til phuket d 18 feb med turkiet eksperten. Nu er jeg
godt nok i tvivl om jeg har lyst til at gennemføre denne rejse efter det der
er sket! Jeg syntes også at det på en måde er usmageligt at komme der, som
tykmavet turist med masser af penge, mens mange mange af de lokale har
mistet alt..

Hvad mener i, er det mig der tænker forkert eller hvad?

Gad vide hvordan turkiet eksperten stiller sig hvis man ønsker at
afbestille? (jeg har tegnet en afbestillingsforsikring) men den gælder vist
kun hvis jeg bliver syg eller hvis udenrigsministeriet fraråder rejse til
området. Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

Mvh b.l

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-12-04 09:40

Bruno lind wrote:

Klip

> [...]
> området. Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
> hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

Såvidt jeg forstod af det jeg hørte på TV igår, er der nogle selskaber
der giver mulighed for at afbestille eller ændre til anden destination.
Så skynd dig at gøre det så længe det er oppe i medierne. Hvis du venter
et par uger har de måske glemt alt om det....

("glemt": Det er ikke længere fremme i medierne, og de vil dermed ikke
være så lette at overtale)

Noget helt andet er at de måske ikke kan overholde den aftale I har
indgået mht. hotel/placering. I så fald må aftalen vel kunne opsiges.?
(Spørg f.eks. i jura-gruppen vedr. regler for aftaler)

Mvh. Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-12-04 10:05

Bruno lind wrote:

> efter det der er sket! Jeg syntes også at det på en måde er
> usmageligt at komme der, som tykmavet turist med masser af penge,
> mens mange mange af de lokale har mistet alt..

Man kan selvfølgeligt overveje om man er med til at presse infrastrukturen
lige i situationen, men ellers er tykmavede turister med masser af penge vel
netop det, de lokale får brug for.

vh
Jan

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 29-12-04 10:49

> [...]
> lige i situationen, men ellers er tykmavede turister med masser af penge

Lige min mening.. Hvis ellers hotellet stadig er der, så er turistpenge nok
meget påkrævet! Det er klart, at man må sikre sig, at der er en
infrastruktur, og at der er ryddet op. Er det sket, så vil jeg også mene, at
man gør de lokale en bjørnetjeneste ved at blive væk.

Mht. det juridiske - hvis hotellet er der, eller et lign. i nærheden, så har
du ingen mulighed for at slippe ud af aftalen.

Kennet
--
Sommerferien 2005 går til.... se det her:
www.pernille-kennet.dk

Fra : Lau

Dato : 29-12-04 11:49

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=331510/

Gæster rasende på Tyrkiet Eksperten !!!!

Jeg ville vælge at afbestille/ændre rejsemål. Der er tale om risiko for
kolera og andre smitsomme sygdomme i de områder som en "sidegevindst" til
katastrofen.
Hvis man vil hjælpe, så støt økonomisk eller tag derned for at hjælpe med
oprydningen. Hvis man vil på ferie, så er min anbefaling en anden
destination.

--
Lau
___,

/ \

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 29-12-04 12:24

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis man vil hjælpe, så støt økonomisk eller tag derned for at hjælpe med
> oprydningen. Hvis man vil på ferie, så er min anbefaling en anden

Absolut. Den thailandske regering henstiller til turister IKKE at tage til
katastrofeområderne bla. Khao Lak og Phuket, og da det er dem der har det
lokale overblik samt opgaven at dæmme op for katastrofens yderligere omfang,
er det i min mening galamatis at sidde denne opfordring overhørig.

mvh
Michael

Fra : Søren R

Dato : 29-12-04 15:13

On Wed, 29 Dec 2004 11:48:56 +0100, "Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote:

> [...]
>Hvis man vil hjælpe, så støt økonomisk eller tag derned for at hjælpe med
>oprydningen. Hvis man vil på ferie, så er min anbefaling en anden

Fuldstændig usmageligt. Jeg skulle til at svare på denne tråd, og var
slet ikke i tvivl om at alle rejsebureauer ville tilbyde en
erstatningsrejser, eller pengene tilbage, når det drejede sig om
rejser til det berørte område, indtil det er genopbygget til normal
standard.

Det er fuldstændig vanvittigt det som Tyrkiet Eksperten har gang i,
men af en eller anden grund har jeg altid haft det som et bureau som
jeg ikke stolede på. Har også læst en artikel i JyllandsPosten
tidligere, at de var helt klart det selskab der havde flest
klagesager.

Hvis de sender turister ned til et katastroferamt område, bør de satme
få frataget deres bevilling, hvis der findes en sådan!
--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : John

Dato : 29-12-04 17:31

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=331510/
>
> Gæster rasende på Tyrkiet Eksperten !!!

http://www.tyrkieteksperten.dk/tyrkieteksperten.htm

Mvh

John

Fra : Steen Johansen

Dato : 31-12-04 11:58

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in message
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=331510/

Gæster rasende på Tyrkiet Eksperten !!!!
zz
Det er der ingen grund til de kunne som alle andre ikke håndterer
katastrofen
Hvem kan det ?
Mvh Steen

Fra : Lau

Dato : 29-12-04 12:07

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=223802

Epidemier kan koste tusindvis af menneskeliv
--
Lau
___,

/ \

Fra : Aksel

Dato : 29-12-04 12:58

> [...]
> er sket! Jeg syntes også at det på en måde er usmageligt at komme der, som
> tykmavet turist med masser af penge, mens mange mange af de lokale har

Skynd dig at afbestille og finde et andet selskab, Tyrkiet Eksperten må være
syge i hovedet når de vil sende fly afsted i morgen til katastrofeområdet.

Jeg fatter ikke at nogen vil rejse til området så længe de ikke aner om der
er et hotel, især da når de lokale myndigheder fraråder.

Hilsen Aksel

Fra : Bruno lind

Dato : 29-12-04 14:48

spørgsmålet er bare om jeg kan annullere rejsen, de fleste selskaber kører
med den politik at først når udenrigsminesteret fraråder indrejse så vil de
godtage en annullering af rejsen...og på udenrigsministeriets hjemmeside
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningThailand
står der at det er op til rejsebureauet at vurdere om det er sikkert at
rejse... hmmm, de er i mine øjne ikke de rigtige at spørge da de har rigtig
mange penge i klemme!

Mvh b.l

Fra : ST

Dato : 29-12-04 14:42

On Wed, 29 Dec 2004 09:30:38 +0100, Bruno lind wrote:

> [...]
> området. Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
> hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

Lige i øjeblikket er situationen på Phuket ikke så sjov hvis man er
til sol på stranden.

Du skriver du skal afsted 18feb, der er trods alt næsten 2 måneder til,
til den tid har de nok fået ryddet op.

Husk at denne katastrofe faldt midt i højsæsonen, så Thailand har ikke
brug for at alle nu bliver skræmt væk.

Se på http://www.phuket.com/hotel-status.htm hvilken stand dit hotel er
i, Phuket slap billigere end mange andre steder.

Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/

Fra : Christian

Dato : 29-12-04 14:57

"Bruno lind" <stempelvejen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er sket! Jeg syntes også at det på en måde er usmageligt at komme der, som
> tykmavet turist med masser af penge, mens mange mange af de lokale har

det ser jo ud til at der er flere skandinavere der er døde end
Thailændere,så hvem der har mistet mest er nok et spøgrsmål,- Thailand er jo
ikke så hårdt ramt som feks Sri Lanka...personligt ville jeg nok vente og se
der er jo ca 2 mdr. At sende turister i denne uge syntes jeg er
usmageligt,-der er jo stadgvæk over tusinde turister der ser ud til at være
døde...jeg gad ihvertfald ikke tage på ferie et sted hvor de leder efter
rådne lig af børn og voksne...

Fra : Lasse Eriksen

Dato : 29-12-04 15:48

> [...]
> mistet alt..
>
> Hvad mener i, er det mig der tænker forkert eller hvad?

Thailand har officielt bedt om at turister ikke ankommer til Phuket det
næste stykke tid, når Tyrkiet Eksperte ikke kan finde ud af at respekterer
dette er det dit ansvar og pligt at gøre det. Jeg håber at du finder et
andet rejsemål.

Fra : Anita

Dato : 29-12-04 16:22

Lasse Eriksen wrote:
> [...]
> det næste stykke tid, når Tyrkiet Eksperte ikke kan finde ud af at
> respekterer dette er det dit ansvar og pligt at gøre det. Jeg håber

Det er jo stadig muligt at rejse til Phuket for efterfølgende at finde en
anden destination. Hør evt. rejsebureauet om de ikke vil ændre hotellet til
en anden ø/by. Thailand er jo stadig et skønt sted og der er masser af
steder, der ikke er berørt direkte af tsunami-bølgen.

Venligst Anita

Fra : Coppi

Dato : 29-12-04 17:33

"Hej alle.

I hidser jer op.

Mine forældre skulle have været i phuket 7. jan..

Vi har ringet til Tyrkieteksperten for, at høre hvordan og hvorledes, svaret
var : at det var en meget dårlig ide, at tage til Phuket lige nu, men at de
arbejder på, at skaffe hoteller i Pattaya ig Hua Hin til deres gæster.

Men de arbejdede på højtryk for at skaffe hoteller til deres gæster på
afgangen her i week enden og at vi kunne ringe søndag eller mandag for at
aftale videre om hvor mine forældre så ville hen.

Det er vel fin nok service, eller ?

Jeg er ikke specielt imponeret af Tyrkieteksperten ellers, men når man nu
har bestilt ferie vil man da gerne afsted og jeg synes deres løsning er ok.
Og jeg kan sagtens forstå at de skal have lidt tid til at finde ledige
hoteller.

coppi

Fra : Coppi

Dato : 29-12-04 17:39

"Se i øvrigt svar på BT`s artikel

Fra : Coppi

Dato : 29-12-04 18:05

Og en gang til:

Vær dog nogle gange lidt kritiske overfor hvad pressen skriver.

Vi danskere burde da kende formiddagspressen.

coppi

Fra : Rikke

Dato : 29-12-04 21:27

> [...]
> området. Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
> hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

Hej B.L,

Personligt ville jeg se tiden an.
Der er stadigvæk 1 1/2 mdr til du skal afsted. Phuket er et DEJLIGT sted.
Der kan ske meget på 1 1/2 mdr. Hvis situationen stadigvæk er kritisk med
hensyn til smitsomme sygdomme, er sagen jo en anden, men så vil UM også
fraråde at rejse dertil, og derved er du jo dækket ind på din forsikring.
Thailænderne har virkelig brug for turismen efterfølgende. Det har alle de
ramte steder, men nu er Thailand og især Phuket et yndet sted for danskere.
Jeg var selv een af de første turister på Bali i Juni 1998 efter krisen i
Indonesien. Balineserne havde virkelig brug for turister til at få deres
forretninger til at køre videre. Det var hårdt at se. Der var jo ikke engang
sket en katastrofe.
Det meste af Østen har været hårdt ramt af SARS. Nu har turisterne endelig
vendt tilbage og så sker denne FRYGTELIGE naturkatastrofe. Det sidste de har
brug for. Men tænk over at de virkelig har brug for os som turister. Det er
deres højsæson nu, og nu skal de tjene penge til resten af året.
Jeg håber selv på at kunne vende tilbage til Phuket i løbet af foråret.

Mvh Rikke

---

Fra : ST

Dato : 30-12-04 15:29

> [...]

> området. Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
> hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

Oprydningen på Phuket går åbentbart rimelig hurtig.

I Phuket Gazette kan der læses "The situation is now back to normal
[geologically speaking], and the beaches are safe for anyone who wants to
come to Phuket, said V/Gov Winai."

Se desuden billederne på
http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=phuket-tidal-wave.htm.

Mvh
Torben

Fra : phk

Dato : 30-12-04 16:52

"ST" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I Phuket Gazette kan der læses "The situation is now back to normal
> [geologically speaking], and the beaches are safe for anyone who wants to

Han ved åbenbart at der ikke kommer nogle efterskæl som der altid gør i
forbindelse med et jordskæl, det være sig over jorden eller under havet?!!

Eller skal der bare penge i kassen?
--
Per, Esbjerg

Fra : Lasse Eriksen

Dato : 30-12-04 17:04

> [...]
>
> I Phuket Gazette kan der læses "The situation is now back to normal
> [geologically speaking], and the beaches are safe for anyone who wants to

Jeg tror også at Phuket allerede igen er et dejligt sted at holde ferie,
bare irriterende med den konstante søde lugt af fordærvet kød og så den
dårlige betjening på restaurenterne og barene hvor de åbenbart mangler
personale. Og så er det iøvrigt ikke tilrådeligt at børnene graver i sandet
på stranden...

Nej tak sige jeg bare - jeg forstår ikke hvorfor man har lyst til at holde
ferie netop det sted foreløbigt.

Fra : Bruno lind

Dato : 30-12-04 17:41

> [...]
> på stranden...
>
> Nej tak sige jeg bare - jeg forstår ikke hvorfor man har lyst til at holde

Du har fuldstændig ret, alle glasskår fra de ituslåede forretningsvinduer må
ligge alle steder - også i sandet på stranden!! Så er det slut med at futte
rundt i bare fødder nogen steder...

mvh b.l

Fra : Rikke

Dato : 30-12-04 18:39

> [...]
> må
> ligge alle steder - også i sandet på stranden!! Så er det slut med at

Der er ligesom andre steder på Phuket end lige Karon, Kata og Patong.

Jeg har netop snakket med een som befandt sig på en båd mellem Phi Phi og
Phuket, da flodbølgen slog til. De skulle kom til den anden side af Phuket,
og der gik faktisk flere timer førend de egentlig var klar over hvor voldsom
situationen var/er.

Mvh Rikke

---

Fra : Jonah Hex

Dato : 30-12-04 21:48

"Rikke" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor voldsom situationen var/er.
>
> Mvh Rikke
>

> fandt lige dette her, som fortæller lidt om livet in patong!!!

godt nytår
Jonah

Death is all around, but the band plays on for the tourist horde

For many in key Thai resort, it is sun, sex and booze as usual

Jason Burke in Phuket
Thursday December 30, 2004
The Guardian

Stefan Johansson, a 41-year-old air force officer from Sweden, is
hoping that tonight is the night. He is not concerned about aftershocks
hitting the beach half a mile from here, or about the haphazard rescue
operation finally under way in southern Thailand.
Nor is he worried by the deaths of several hundred compatriots. Mr
Johansson is anxious that the bar girl he has his eye on is going to
keep holding out on him. "I'm having a good holiday," he said. "I went
for a walk along the sand this morning, did a bit of swimming. Now I'm
off drinking, and then we'll see."

Mr Johansson is not alone. Four days after the tidal wave hit, normal
life has returned to much of Phuket and surrounding resorts such as
Patong. The "girlie" bars are reopening, the bazaars selling rip-off
Rolex watches are busy, the tourists are streaming off flights and on
to the beach. Here Thai prime minister Thaksin Shinawatra's request for
the country to wear black and forego New Year festivities seems likely
to fall on deaf ears.

"I heard what was going on with the wave and so on, and I just thought
it was a bit of an exaggeration," said Peter Anstiss, 48, from Sydney,
as he shared a beer with his brother in a bar off Patong beach's main
drag. "I didn't think too much about it."

At Phuket's airport, Pornthip Sucharitcharan was preparing to welcome
200 new arrivals on behalf of the Phuket Hilton. Today another 200
guests will fly in to stay at the hotel.

The only problem, as far as Mr Sucharitcharan was concerned, were
delays caused to commercial passenger flights by the unprecedented
number of aircraft landing at the airport. The congestion is due to aid
flights coming in and planes bearing the dead, injured and badly shaken
out.

The search, rescue and humanitarian relief operation in southern
Thailand has finally moved beyond the immediate vicinity of the largest
tourists centres. The Thai military yesterday started using heavy
earth-moving equipment at Khao Lak, 60 miles north of Phuket, on a
series of ruined resort hotels where large numbers of victims are
believed to be under the rubble.

Survivors have criticised the slow pace of the rescue operation.
Ricardo Cavallo's young daughter was torn from his wife's arms as the
couple ran from the wave. Mr Cavallo, from Portugal, has spent the last
three days searching for her body in the rubble of a resort at Khao
Lak. "For the first two days it was just me and some staff from our
hotel with our bare hands. The authorities were nowhere to be seen," he
said.

Colonel Arun Khaewwathi, heading the rescue effort in Takua Pa province
to the north of Phuket, said that work was being hampered by a shortage
of equipment, heat and the fear of aftershocks.

German, Swedish and Taiwanese specialist teams have now arrived.
However, the death toll in Thailand continues to rise - to 1,657 with
at least 1,500 missing. The dead include 473 foreigners, including up
to 43 Britons.

But no one knows the true number of dead. Thousands of locals are
thought to have been killed when their flimsy bamboo homes were
destroyed.

Many remote fishing villages are yet to be reached though reports
indicate severe damage. There is also little hard information on the
effect of the tidal wave on islands to the south of Phuket.

Yet the luxury Royal Lighthouse Villas is booked up for the rest of the
season, and has had no cancellations following the disaster. And the
sprawling Diamond Cliff Resort, set on a bluff directly above Phuket's
debris-strewn Patong beach, welcomed 136 new guests yesterday.

One new arrival at the Diamond Cliff, who flew in with her family from
Moscow on Tuesday, relaxed on a lounger beside the pool. "We are here
on holiday, not to be sad," she said. "I know bad things have happened,
but it's nothing to do with us."

With many beaches still covered in debris, and corpses still being
brought in by the tide, most tourists are staying in their hotels. And
though many of those in Phuket when the tidal wave struck have left,
others are seeing out the rest of their holiday.

Last night Sally Capuvanno, 39, from Leeds, was heading off for her
first night out of her hotel since the disaster. "We have been cocooned
here. You'd never know it had happened. Now it's all getting back to
normal," she said.

Others at her resort, only 100 metres from the water's edge, said they
had heard nothing as they lay by the pool when the tidal wave struck.

In Phuket's marina yesterday, yachtsmen were refitting damaged boats.
Few had any intention of giving up long-held ambitions to sail around
the Thai islands. "We will head on in a few weeks once we have got
everything sorted out," said David Kennedy, a 45-year-old Londoner.

Back in Patong, Elliot Reid, from Melbourne, was finishing his gin and
tonic. "I heard the warning from the government not to go to Phuket and
just thought, ###### 'em," he said.

"At the end of the day, if your number's up, your number's up. By the
time the next one happens in a hundred years, I'll be dead."

Fra : Lasse Eriksen

Dato : 01-01-05 15:17

"Jonah Hex" <deepseadivers@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Rikke" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> godt nytår
> Jonah
snip
> [...]
>
> "At the end of the day, if your number's up, your number's up. By the
> time the next one happens in a hundred years, I'll be dead."

Ja idioter kommer verden aldrig til at mangle, blot en skam at den slags
turister ofte er det billede lokalbefolkningen i Asien og Afrika får af os
vesterlændinge.

Fra : Steen Johansen

Dato : 31-12-04 11:55

[...]

Jeg var på Phuket i går og de er igang med at rydde op
så god ferie 18 feb

MvH Steen

Fra : alexbo

Dato : 31-12-04 15:06

"Steen Johansen" skrev

> Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
> hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

Næh, det er deres gæster der tænker på penge, de vil gerne afbestille i
sympati med de ramte på feriestederne, bare de kan få deres penge igen.

Helt præcist hvad ønsker man Tyrkietexperten skal gøre, betale gæsterne
pengene igen, undlade at betale for de bestilte hoteller, og undlade at
betale flyselskabet.

Eller mener man at Tyrkietexperten skal betale enhver sit, og samtidig
betale deres gæster alle pengene tilbage.

Jeg synes det er for nemt at have rigtige meninger og lade andre betale.

Om man vil rejse eller ej, skal man beslutte efter hvad man føler er
rigtigt, og ikke efter om man selv skal betale.

Der er over 100.000 døde, og nogen tænker bare på om de nu kan aflyse uden
at det koster dem selv noget.
mvh
Alex Christensen

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 31-12-04 15:35

> [...]
>
> Helt præcist hvad ønsker man Tyrkietexperten skal gøre, betale gæsterne
> pengene igen, undlade at betale for de bestilte hoteller, og undlade at

Det er ret godt sagt! Man beskylder Tyrkietexperten for at tænke på penge,
fordi man ikke selv kan få sine egne igen! Det er nemt at opføre sig moralsk
for andres penge!

Kennet

Fra : Christian

Dato : 31-12-04 23:10

> [...]
> området. Jeg kan se at de sender et nyt hold turister afsted imorgen ????
> hvad tænker de på! (jo det ved jeg faktisk godt, nemlig PENGE)

og det gør du jo også!!!....for du kan da bare lade være med at tage derned
ikke??..ligemeget om du får dine penge retur eller ej..det er sgu så nemt at
brokke sig når det gælder andre...det er sgu så typisk dansk,-det er alle de
andre der skal betale...

Fra : Kim Paulsen

Dato : 01-01-05 00:01

Det er en katastrofe for alle , Især lokalbefolkningen i Thailand ,
Indonesien og Indien m.fl. , men der i Thailand mange gode rejsemål ud over
de to der er berørt , Kao Lak og Phuket området , hvoraf Kao Lak er det
værst ramte , denæst Kho PHI PHI og så Phuket hvor Patong by var den værst
ramte ( den ligger lavere end de sydligere strande) , Karon Beach . Kata
Beach fungere nu næsten normalt , og bølgen har været der , vi kan ikke
ændre hvad der er sket , og ingen rejsebureauer med respekt for sig selv ,
sender folk til de berørte områder , de næste uger , men se her hvor langt
de er kommet , opdateres dagligt :

http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=phuket-tidal-wave.htm

med stor sorg og respekt for de berørte familier samt befolkningen i området
ønsker jeg alle et godt rejseår 2005.