Høns i tarteletter
Fra : Frk. Clausen

Dato : 28-12-04 22:27

Hvordan laver man egentlig høns i tarteletter.
Når man skal koge hønen putter man en gulerod og løg ned i gryden ik`
sandt??

--
/Kristina www.smukke-engel.webbyen.dk

Fra : Ralph

Dato : 28-12-04 22:56

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man egentlig høns i tarteletter.
> Når man skal koge hønen putter man en gulerod og løg ned i gryden ik`
> sandt??

Kog hønen (ikke kylling - de smager ikke af noget), hvis du nu er lidt smart
så køber du et kraftben og laver en ordenlig suppe med porrer, gulerødder,
løg, porretop, evt. selleri alle grønsager i store stykker. Skummer
urenheder fra (jævnligt den første ½ time), grøntsager op når de er møre,
giv høne og ben en lille time ekstra.

Smag til med salt og peber, findel de grønsager du vil have i og supplér
evt. med kød- og melboller.

Her i huset er alm.suppe ikke i så høj kurs, så jeg svitser lidt finthakket
løg, hvidløg, chilli, timian, tilsætter en dåse tomatpure, og putter nogle
af de tomater der er blevet lidt for overmodne i (evt. en dåse flåede), når
det har kogt lidt, så tilsætter jeg en passende mængde suppe og giver det et
opkog, jævner evt. med lidt maizena, sigter hele molevitten, presser
tomatkød med en ske igennem sigten, tilsætter suppehorn, fiskeboller efter
smag. Men det var vist et sidespor. HUSK at gemme mindst en liter klar
suppe.

Når suppen er spist er hønen kold nok til at du kan pille det gode kød af og
sætte i køleskabet, dagen efter skærer du kødet i tern, (tænder ovenen) og
laver en opbagning af margarine/smør, mel tilsætter lidt kold suppe (ikke
tomat fra dagen før, åbner en dåse asparges, hælder saften i sovsen og
supplerer med suppe til konsistens er passende, tilsæt hønetern og asparges
og VENT med at sætte tarteletterne i ovnen indtil stuvningen er gennemvarm,
DET kan nemlig godt tage lidt tid, tareletterne skal kun have 2-3 min. på
225 grader.

Held og lykke.

--
venligst