Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp med billede
Fra : mthomsen

Dato : 28-12-04 22:02

Hej med jer.

Jeg har lidt "problemer" med at få billederne til at være pæne, det vil sige
at der lige nu er lidt ... tror det er støj på billederne.

Se link for eksempel (RAW conv. til jpg og resized)

http://www.creutz.dk/crw_8781.jpg

Mvh,
Mads

Fra : OCB

Dato : 28-12-04 23:02

"mthomsen" <mads_spam@creutz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der lige nu er lidt ... tror det er støj på billederne.
>
> Se link for eksempel (RAW conv. til jpg og resized)

Det er en lidt tynd beskrivelse.. EXIF data ? Hvordan du har optaget
billedet, har du brugt forhåndværende lys, stativ.. den slags ting.. Hvor
meget har du selv redigeret i RAW ? Hvad er det du gerne vil ? Kun undgå
støj eller ?

Mvh Ole Condrup Boesen
Condrup Fotografi - http://www.condrup.dk
Canon 300D til salg: http://www.condrup.dk/til_salg.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-04 00:17

In article <41d1c9ac$0$93191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, mthomsen wrote:
> [...]
> at der lige nu er lidt ... tror det er støj på billederne.
>
> Se link for eksempel (RAW conv. til jpg og resized)

Det er underbelyst 1-2 trin. Skru op for din eksponeringskompensation.
Hvis du skal gøre noget mørkt, næsten sort, lysere, så får du støj med.
Hvis du skal gøre noget næste udbrændt mørkere, så er der ingen sideeffekt.

Derudover er din hvidbalance hen i hegnet. Du burde tage pipetten og
klikke på en sten.

Fra : Pico

Dato : 29-12-04 18:31

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> sideeffekt.
>
> Derudover er din hvidbalance hen i hegnet. Du burde tage pipetten og

Dengang jeg havde akvarier fandt jeg ud af at den eneste "ordentlige"
måde at fotografere fiskene på var ved at bruge løse blitsh der var
placeret henholdsvis foran glasset og ovenpå akvariet, modlysblænden
skulle så helt ind til glasset og fisken var aldrig hvor den skulle
være, kun tålmodighed hjalp
Pico

Fra : mthomsen

Dato : 29-12-04 20:26

Hej

Jeg har et Canon 300D - nogen tips til at justerere denne
eksponeringskompensation ?

Ja - jeg er meget grøn i fototeknik ..

Mvh,
Mads