Motorcykel der ikke vil starte...
Fra : Christian R

Dato : 20-05-01 16:08

Hej NG!

Jeg er i den situation, at jeg onsdag 9. maj købte mig en brugt motorcykel -
en Suzuki Intruder 700.

Jeg kører ture på den rundt på Sjælland - bor på Amager - og nyder det gode
vejr. Desværre sker der det, at min MC lørdag 12. maj helt umotiveret går i
stå mens jeg holder for rødt. Jeg kan ikke få den i gang igen og må parkere
den og tage bussen hjem. I sig selv lidt ef en nedtur...

Dagen efter kigger en af mine venner, der også har MC, på min cykel men vi
kan desværre heller ikke få liv i den. Om mandagen - 14. maj - ringer jeg
til Falck der kommer og yder starthjælp. Vi sætter nyt batteri til, tjekker
tændrør og forskellige andre småting, der kan laves på stedet. Men desværre
uden held.

Det bliver så tirsdag og om morgenen får jeg Falck til at køre den på
værksted. De er færdige med den fredag 18. maj (jeg skulle også have skiftet
forgaffelpakstykker - de var ikke tætte opdagede jeg)... jeg kører omkring
1000 meter og så går den i stå igen!!!

Eftersom den nu har levet længere på værksted end ude på vejene er jeg ved
at være noget muggen. Derfor vil jeg høre jer om I ved hvordan jeg skal
forholde mig til den regning jeg får fra værkstedet. Er jeg nødt til at
betale den selv eller kan jeg sende den direkte til sælger (forhandler fra
Aalborg-området)?

Jeg håber meget I kan rådgive mig her, da jeg er noget i tvivl om hvad jeg
kan gøre.......

Venlig hilsen

Christian

Fra : S.G

Dato : 20-05-01 16:15

mht regning.. Du har/skal betale for en ydet service, da den ikke lever op
til sine krav, vil jeg mene værkstedet skal tage den ind igen og fixe det
uden regning..

correct me if i´m wrong

Sebastian, Odense

Fra : Pein

Dato : 20-05-01 16:25

Christian R skrev ...
> Er jeg nødt til at betale den selv eller kan jeg sende den
>direkte til sælger (forhandler fra Aalborg-området)?

Motorgården?

/Pein

Fra : Christian R

Dato : 20-05-01 16:24

Nej det er et sted, der hedder Auto 85 (www.auto85.dk)..... Sælgeren var nu
flink nok så jeg tiltror ham som ikke dårlige motiver (men jeg er måske for
naiv)... problemet er også at jeg bor i København S - og han i Aalborg..

Jeg har betalt for MCen - og den står som sagt nu på værksted (Giersch
MC-Import)..

/Christian

Pein <niels@pein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TfRN6.23910$zv2.2782339@news010.worldonline.dk...

Fra : SYL

Dato : 20-05-01 17:02

Hvad står der da i kontrakten? Står der ikke noget om garanti på "ikke
sliddele" eller noget andet. Købt som beset kan ikke bruges, hvis fejlen
skønnes at være skjult eller noget han burde have oplyst om.

Derfor: Er du nok nødt til at få værkstedet til at lave en ordentlig
reperation og fortælle hvad der er galt, og hvad de har lavet. Jeg vil mene,
at hvis den første reperation var forkert skal du ikke betale, men hvis der
nu var flere tilg galt med den, og det de lavede var en af dem, så en du
(el. forhandler) nok nødt at betale for det hele.

Hvad var det de reperarede første gang?

Held og lykke.
Søren

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 20-05-01 23:46

> [...]
> betale den selv eller kan jeg sende den direkte til sælger (forhandler fra

Hvis det skyldes en skjult defekt, (dvs. ikke anført på slutseddel, el.
gjort opmærksom på, på anden måde, el. synlig, ) har sælger solgt et
produkt, under falske forudsætninger.
Om regning, kan forlanges betalt af sælger er jeg ikke sikker på! Men i
yderste instans, kan du forlange handelen hævet !

Jeg er ikke helt 100% på alle oplysninger, men ret sikker!!!

Jeg vil anbefale dig, at tage kontakt til FDM, da de har stor ekspertise på
området, og helt sikkert kan give dig den rigtige rådgivning.

MVH.
Rasmus Lind Hansen
*sparer til næste mc* (giv mig tålmodighed !)