Cigar valg til nytårs aften....
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 28-12-04 20:56

Så er vores cigar netop kommet frem et stk. Romeo y Julieta Churchills Tubos
fra http://www.nayberg.dk/

Nogen der har nogen kommentar (ris/ros).

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Devast8or

Dato : 28-12-04 21:05

Kenneth Koustrup wrote:
> Så er vores cigar netop kommet frem et stk. Romeo y Julieta
> Churchills Tubos fra http://www.nayberg.dk/
>
> Nogen der har nogen kommentar (ris/ros).

Ja, jeg har en kommentar: "vores cigar" og "et stk." - hvorfor ikke købe en
hver? :)

Devast8or (som ikke ved en meter om cigarer - er det meningen at de skal
deles?)

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 28-12-04 22:19

> [...]
> en
> hver? :)
>
> Devast8or (som ikke ved en meter om cigarer - er det meningen at de skal

Ja vores = vi har valgt den sammen

et stk. = en til hver

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-12-04 22:00

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote in message

> Nogen der har nogen kommentar (ris/ros).

Ganske god og rimelig kraftigt smagende cubaner, som I ikke går helt galt
af. Måske lidt barsk til nybegyndere. Der laves også en særlig udgave til
det amerikanske marked i Den Dominikanske Republik (amerikanerne må ikke
importere varer fra Cuba). Jeg håber ikke, det er den udgave, I får.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 12/25/04)

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-12-04 22:12

Jens Bruun wrote:

> Ganske god og rimelig kraftigt smagende cubaner, som I ikke går helt
> galt af. Måske lidt barsk til nybegyndere.

Du virker som om, du har lidt viden om den slags (som du har om så meget
andet). Med min ringe viden og (som tidligere nævnt) ikke-rygerhed, vil jeg
da gerne have anbefalet en god cigar til en, der normalt ikke ryger.
Prisklasse mindre vigtigt, så længe den ikke koster mere end champagnen

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-04 10:32

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> ikke-rygerhed, vil jeg da gerne have anbefalet en god cigar til en,
> der normalt ikke ryger. Prisklasse mindre vigtigt, så længe den ikke

Hmm. Jeg røg cigaretter "i gamle dage", og kunne dengang ikke drømme om at
ryge cigar, da jeg syntes, det smagte forfærdeligt. Nogen tid efter jeg
stoppede med rygningen, prøvede jeg for sjov skyld en rigtig god cigar, og
stor var min forundring, da det gav en kæmpe smagsmæssig oplevelse. Jeg tror
faktisk, du har større muligheder for at nyde en cigar end de fleste
(eks-)rygere.

Mit forslag er, at du køber en god Cohiba. Det er ikke verdens billigste
cigar (med mindre, du kan få nogen til at hjembringe et lager direkte fra
Cuba - jeg aftager gerne restlageret), men det det er en særdeles god cigar.
Min favorit er Cohiba Siglo IV, som også "nybegyndere" kan få stor glæde af.
Fremragende, kompleks smag, der ikke er alt for voldsom. Desuden er den
meget letrygelig, hvilket også er en klar fordel for den knapt så øvede.
Pris mellem 150,- og 180,-.

Du skal sutte godt på'en, inden du skærer enden af. Dermed undgår du, den
flosser. Hvis du kigger nøje på enden, kan du tydeligt se, at tobaksbladene
meget belejligt vender "omvendt" (et par mm) i forhold til resten af
cigaren. Det er inden for disse par mm., du med en skarp kniv afskærer
spidsen.

Prøv at tænde cigaren på den besværlige måde: Tænd et stykke cedertræ eller
brug en gaslighter (brug _aldrig_ et stearinlys eller en benzinlighter).
Hold forsigtig enden ind over ilden, men så højt fra flammen, at du kun lige
varmer cigarenden op med det yderste af flammen. Drej cigaren rundt over
flammen på denne måde. På et tidspunkt begynder den så småt at forkulle og
gløde langsomt op. Fortsæt drejningen, så cigaren stille og roligt gløder
helt op jævnt fordel over hele fladen. Du må først begynde at suge, når den
er tændt helt op, dvs. glødende på hele fladen og du må aldrig suge med
cigaren over ilden. Cigaren bør på intet tidspunkt komme i direkte kontakt
med selve flammen - kun med det yderste af flammespidsen. Hav tåldmodighed.
Det tager mindst et par minutter.

Hvis du husker ham den kokain-sniffende advokat fra TV2-serien, der altid
ryger cigarer, så benytter han en særlig cigarlighter, hvor han netop
antænder ved at varme spidsen op, til den begynder at gløde jævnt over hele
fladen. Han gør det godt nok meget hurtigt, men han skal selvfølgelig nå at
ryge en del cigarer i hvert enkelt afsnit

Tænder du den på ovenstående måde, venter der dig en stor oplevelse. Hav
fred, ro og god til til at fordøje indtrykket af især de første to-tre
"sug". Derefter kan du begynde at deltage i konversationen igen

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 29-12-04 10:59

message

> [...]
> fred, ro og god til til at fordøje indtrykket af især de første to-tre
> "sug". Derefter kan du begynde at deltage i konversationen igen

Jamen jeg kan jo ikke sige andet en "okay", og det vil helt sikkert blive
brugt (du lyder som om du ved lidt om det .

Jeg takker mange gange...

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-04 12:12

Jeg glemte et par vigtige detaljer: Cigaren må _aldrig_ ryges varm og den
bør ikke gå ud. Det er lidt af en balancegang, og vel også noget af
"kunsten" ved at ryge en cigar. Nogle mener, at en cigar, der er gået ud,
skal smides væk. Jeg mener nu nok, den kan tændes igen, men det er ikke
optimalt, hvis det bliver nødvendigt.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 29-12-04 19:17

> [...]
> "kunsten" ved at ryge en cigar. Nogle mener, at en cigar, der er gået ud,
> skal smides væk. Jeg mener nu nok, den kan tændes igen, men det er ikke

Hej igen Jens.

Det må vi så også prøve at overholde (sikke en masse regler

Har i dag købt cigar klipper, blev anbefaldet en "partron" som man borre ind
i, og så tager ud igen herefter ryger man cigaren... mon den er noget værd?

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-04 10:27

> Har i dag købt cigar klipper, blev anbefaldet en "partron" som man
> borre ind i, og så tager ud igen herefter ryger man cigaren... mon
> den er noget værd?

Nej. Spidsen skal skæres med en skarp kniv alternativ med en rigtig
cigarklipper.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 30-12-04 12:41

--

/Kenneth Koustrup
> "Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote in message

> Nej. Spidsen skal skæres med en skarp kniv alternativ med en rigtig
> [...]

Okay, hvad bruges den partron (som cigar handleren solgt mig), så til???

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-04 13:09

> Okay, hvad bruges den partron (som cigar handleren solgt mig), så
> til???

Aner det ikke, men der skal ikke bores noget som helst op i en god cigar.
Spidsen skal skæres/klippes af. Derudover skal du bruge noget til at tænde
med. That's it. Der skal ikke bruges yderligere hjælpemidler.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 30-12-04 16:37

Mente jeg heller ikke, men var inde i går for at købe cigar klipper, og der
sagde han at jeg heller skulle bruge sådan en.

Bemærk lige at når den er borret op, tager man den ud igen.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 01-01-05 01:53

Jens Bruun wrote:

> [...]
> billigste cigar (med mindre, du kan få nogen til at hjembringe et
> lager direkte fra Cuba - jeg aftager gerne restlageret), men det det

Det endte med at blive en lille sag (udbud hos "den lokale" og stresse"),
Cohiba siglo II. Og med dine gode råd blev det en dejlig cigar-oplevelse for
mine venner og mig. Tak for hjælpen og rigtig godt nytår!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 28-12-04 22:20

> [...]
> det amerikanske marked i Den Dominikanske Republik (amerikanerne må ikke
> importere varer fra Cuba). Jeg håber ikke, det er den udgave, I får.

DEn med smagen lyder godt, da vi har prøvet at ryge lidt før og har fundet
ud af at vi skal have noget med smag

Der var noget mærke fra cuba på, mon dette beviser ægteheden???

Tusind tak for din kommentar, så vi ved hvad der venter

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 01-01-05 14:08

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så er vores cigar netop kommet frem et stk. Romeo y Julieta Churchills
> Tubos fra http://www.nayberg.dk/
>
> Nogen der har nogen kommentar (ris/ros).
>
> --

Så fik vi røget den Dejlig (med stort D) smag, og god cigar. Den var
ikke de 170 (+porto) kr. værd, men god det var den bestemt.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 01-01-05 14:23

Kenneth Koustrup wrote:
> "Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i

> Så fik vi røget den Dejlig (med stort D) smag, og god cigar.
> Den var ikke de 170 (+porto) kr. værd, men god det var den bestemt.

Jeg ved ikke, hvor du bor henne, men jeg har set den flere steder i Kbh, så
sparer man da portoen. Bare til en anden gang

Mvh
Kevin Edelvang