Skærme
Fijala 3554
Lyse sider på sony skærm ...
Fra : Kristian Thrane

Dato : 28-12-04 20:12

Hej,

Har netop fået en sony 19" (HS94PS) og jeg har pludselig lagt mærke til,
at den er lidt lys i siderne (ca. 2 cm ind). Ganske vist kun synligt på
sort baggrund, men alligevel - det er vel ikke normalt?

Har prøvet at tage billeder af det, men der var effekten ikke til at se.

Det virker næsten som om, at baggrundsbelysningen skinner igennem i
kanterne ...

Nå, men hvis nogen har en kommentar til ovenstående, så er jeg klar :)

De bedste hilsner
Kristian Thrane

Fra : Peter J

Dato : 29-12-04 01:28

"Kristian Thrane" <kristianthrane@gmail.com> skrev

> Det virker næsten som om, at baggrundsbelysningen skinner igennem i
> kanterne ...

Baggrundsbelysningen sidder typisk i kanten af displayet, og reflekteres
derfra ind mod skærmens midte. At du kan se belysningen i kanterne ved helt
sort er ikke unormalt for en TFT-skærm.

mvh
Peter

Fra : Koeffe

Dato : 30-12-04 01:07

"Kristian Thrane" <kristianthrane@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kanterne ...
>
> Nå, men hvis nogen har en kommentar til ovenstående, så er jeg klar :)

Jeg havde engang en Samsung SyncMaster som havde dette problem. For mig var
det meget generende. Jeg fik den byttet 3-4 gange, men alle havde samme
problem. Nu har jeg så et år senere vovet mig ud i TFT junglen igen og købt
(eller fået, heh) mig en LG Flatron L1915S. Den er perfekt. Ingen ting at
påpege.

--
Koeffe

Fra : Kristian Thrane

Dato : 31-12-04 01:25

> [...]
> (eller fået, heh) mig en LG Flatron L1915S. Den er perfekt. Ingen ting at

Ja, jeg er sgu også blevet lidt i tvivl om, hvorvidt det vil genere mig
i længden. Er jo ikke ligefrem en billig skærm, hvor man måske ikke går
så meget op i sådanne detaljer ... :/

/kristian