mer' css - 3 spørgsmål
Fra : Stoffer

Dato : 28-12-04 17:26

Hej! tilbage igen..
spørgsmål 1:
Hvorfor er det forskel på denne side i IE og FF ? koden er jo den samme og
angivet med pixels.
http://www.buur.info/div2.html

Spørgsmål 2:
Hvad er er der galt med min menu boks? jeg har givet den samme værdier som
min login, bortset fra margin-top hvor jeg har ændret fra -16 til 30...
se forskelle her : http://www.buur.info/div2.html //
http://www.buur.info/div2_1.html

spørgsmål 3:
I min menu boks, ville jeg gerne have at den tilpassede sig automatisk med
højden efter links. Problemet er bare at jeg har et 'menu-logo' og en
'bund-logo' og så skal linksene stå imellem.. kan jeg med css få det ene
billede til at flyde i toppen og det andet i bunden, og så give mit tekst
felt en margin-top og margin-bund??
Alternativet er en tabel, men kan det tilpasse sig højden efter links?
....height: auto;... ??

Håber det var forståeligt.
Christoffer

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 28-12-04 18:22

Stoffer skrev:

> Hej! tilbage igen..
> spørgsmål 1:
> Hvorfor er det forskel på denne side i IE og FF ? koden er jo den
> samme og angivet med pixels.
> http://www.buur.info/div2.html

Din menu.css bliver ikke læst ind!! når jeg forsøger at læse din
menu.css via web-developerextension i firefox får man denne meddelelse:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>404 Not Found</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Not Found</H1>
The requested URL /menu.css was not found on this server.<P>
</BODY></HTML>

Så tjek lige at du har styr på dine filer igen.

Claus

Fra : Stoffer

Dato : 28-12-04 19:15

Lille fejl, havde sneget sig et stort bogstav ind i filnavnet...

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-12-04 19:26

Stoffer pretended :
> Lille fejl, havde sneget sig et stort bogstav ind i filnavnet...

skdld (Så ka' du lær' det) ... undskyld.
Derfor bruger jeg og mange andre også KUN små bogstaver i filnavne ...
og ikke specielle danske bogstaver, for det kan også give rod.
På en Windows-server vil det ofte være ligemeget om et billede hedder
playmate.JPG eller playmate.jpg, men i Unix-verdenen er der forskel.
Derfor: Brug kun små bogstaver.

I samme ombæring synes jeg også, at mellemrum (%20) er bandlyst i
filnavne.

--
Benny

Fra : Stoffer

Dato : 28-12-04 19:53

> [...]
> På en Windows-server vil det ofte være ligemeget om et billede hedder
> playmate.JPG eller playmate.jpg, men i Unix-verdenen er der forskel.
....du er desværre ikk til den store hjælp, og til din oplysning så bruger
jeg *altid* små bogstaver, men det er ikke det samme som at man ikke kan
lave en fejl...

Men nok om det.. nogen der kan hjælpe, nu hvor det er rettet og i kan se
siderne?

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-12-04 13:50

Stoffer formulated the question :

> Men nok om det.. nogen der kan hjælpe, nu hvor det er rettet og i kan se
> siderne?

Hvis du i din css laver følgende for #login:

#login {
position:absolute;
width:156px;
margin-top: -16px;
margin-left:29px;
padding:0px;
float:left;
background:#7F9A7E;
}

så passer den fint i FF. Har dog ikke testet i IE.

--
Benny

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-12-04 13:57

Benny Nissen skrev bl.a.:
> [...]
> der forskel. Derfor: Brug kun små bogstaver.
>
> I samme ombæring synes jeg også, at mellemrum (%20) er

Nemlig ja...

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows

Fra : Thomas Gade

Dato : 28-12-04 22:51

"Stoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> Hej! tilbage igen..
> spørgsmål 1:
> Hvorfor er det forskel på denne side i IE og FF ? koden er jo den samme og
> angivet med pixels.
> http://www.buur.info/div2.html

Jeg kan nu ikke se anden forskel på siden end din #login ligger forkert i
FF, så jeg går ud fra at det er det du mener.

prøv at sætte z-index på #login så den kommer til at ligge ovenpå image.
lav også en - body,html{} i dit css ark hvor du sætter margin og padding til
0 hvis det er det du ønsker.

--
----
Mvh