Køb af grafikkort
Fra : Henning S

Dato : 28-12-04 12:57

Hej gruppe.

Jeg skal bruge et grafikkort der kan klare at spille fx: Sims2 og
Rollercoaster 3, men jeg ved ikke hvilken et det skal være. Det er jo en ren
jungle at finde rundt i

Min pc indeholder:

Pentium 4, 2.8 GH
Agp x4 (Asus P4B533-X)
512 MB DDR-sdram ( Vil jeg gerne fordoble, hvis nødvendigt )

Pris max 1500,-

Godt nytår til alle

Henning S

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-12-04 13:14

Hej

Henning S wrote:
> Pris max 1500,-

Til den pris er der kun et kort der dur. Det er et Geforce 6600GT.
Kortet er helt uden konkurrence i det prisleje. Nærmeste konkurrent er
storebroren 6800 eller et Radeon X800. Selv 6800LE bliver slået af et
6600GT kort.

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-04 13:29

> Til den pris er der kun et kort der dur. Det er et Geforce 6600GT. Kortet
> er helt uden konkurrence i det prisleje. Nærmeste konkurrent er

Så kort kan det siges

Fra : Henning S

Dato : 28-12-04 13:53

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Til den pris er der kun et kort der dur. Det er et Geforce 6600GT.
> Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Hej Carsten
Takker for hurtig svar! Jeg har bestilt kortet, og glæder mig til det
kommer.
Fandt det til 1400,- incl. forsendelse.

Mvh.
H. Sørensen

Fra : Ricko.

Dato : 28-12-04 14:08

"Henning S" <hsit@FEJLENtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Carsten
> Takker for hurtig svar! Jeg har bestilt kortet, og glæder mig til det

Hvor ???????????

Fra : Thomas

Dato : 28-12-04 14:48

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> wrote in message

> Hvor ???????????

På edbpriser finder du fx Compumail, de har til 1402,- inkl fragt (PCI-E )
versionen

Koster ca. 50 kr. mere for AGP versionen andre steder

Mvh

Thomas

Fra : Jensen

Dato : 28-12-04 16:12

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> versionen
>
> Koster ca. 50 kr. mere for AGP versionen andre steder

Så må vi da ikke håbe det er et PCI-E kort han har købt, da bundkortet
såvidt jeg kan se ikke understøtter PCI-E.
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4B533-X&langs=01

mvh

/Magne

Fra : Peet

Dato : 28-12-04 19:30

"Henning S" <hsit@FEJLENtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:41d156a6$0$46623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej Carsten
> Takker for hurtig svar! Jeg har bestilt kortet, og glæder mig til det
> kommer.
> Fandt det til 1400,- incl. forsendelse.

Nu er det vel mere korrekt at benævne det som "et" da der
findes mange forskellige fabrikater og deraf følgende forskellige
egenskaber på den ene og anden måde. Der vil helt sikkert
komme mange flere i den nærmeste fremtid. På EDB priser
linker de lystigt til test af andre fabrikater, hvilket jeg syntes
er useriøst og vel heller ikke tilladt at lukrere på, hvis man
f.eks. har en elendig version af kortet. Kigger man f.eks.
på et MSI GT 6600 AGP står der at der er anmeldelse, men
anmeldelsen linker til et Aopen kort, så pas på.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-04 01:16

Henning S wrote:

> Jeg skal bruge et grafikkort der kan klare at spille fx: Sims2 og
> Rollercoaster 3, men jeg ved ikke hvilken et det skal være. Det er jo

Der skal ikke noget videre til at klare Sims2 og RCT3.

GF4 Ti4200 er længe rigeligt.

> Pris max 1500,-

Til dit behov er 1500,- at rutte med pengene. Køb et "billigt" kort og
brug resten på en restaurant

Jesper G. Poulsen