Word bogstaver
Fra : Peter Holmgren

Dato : 28-12-04 11:48

Hejsa... Når jeg skriver ' i ' i et word dokument, så laver den det om til '
I '.
Hvordan gør jeg, så den holder op med det pjat?

--
Peter Holmgren
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-04 12:17

Peter Holmgren <info@theravada.[dk]> wrote:

> Hejsa... Når jeg skriver ' i ' i et word dokument, så laver den det om til '
> I '.
> Hvordan gør jeg, så den holder op med det pjat?

Nu skriver du ikke noget om hvilken version du bruger, men hvis du
bruger den nyeste Word-version, og det gælder såvel til Mac som til Win,
så anerkender autokorrektur nu også det sprog, du forsyner en given
tekst med {i Windows-versionen vil den endog /genkende/ sprogene}.

I tidligere versioner går den ud fra at du skriver engelsk, og »i« er
ganske simpelt ikke et engelsk ord; det er »I« som bekendt derimod.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Holmgren

Dato : 28-12-04 19:15

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> I tidligere versioner går den ud fra at du skriver engelsk, og »i« er
> ganske simpelt ikke et engelsk ord; det er »I« som bekendt derimod.

Tak for hjælpen. Jeg har Word 2000 : 9.0.3821 SR-1

Jeg går ud fra at det er en tidligere version, så i denne, hvordan lærer jeg
den på pædagogisk vis, at den skal lad mine " i " være i fred? Jeg har ikke
råd til parterapi....

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-04 19:21

> [...]

> den på pædagogisk vis, at den skal lad mine " i " være i fred? Jeg har ikke

Det er altså en Windows-version, hvilket dog i denne sammenhæng ikke gør
nogen forskel.

Gå ind i Funktioner->Autokorrektur. Find »i« på listen. Fjern den.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Holmgren

Dato : 28-12-04 22:13

"Per Rønne" wrote:

> Det er altså en Windows-version, hvilket dog i denne sammenhæng ikke
> gør nogen forskel.
>
> Gå ind i Funktioner->Autokorrektur. Find »i« på listen. Fjern den.

Tak for hjælpen