Danmarks Jægerforbund ?
Fra : H.S.

Dato : 28-12-04 11:25

Jeg har lige fået det årlige girokort fra Danmarks Jægerforbund - 636 kroner

Og jeg må tilstå - jeg over vejer at undlade at betale, og dermed melde mig
ud af Danmarks Jægerforbund. Jeg synes ikke bladet er specielt godt - der er
nogle enkelte historier - men generelt bruger jeg ikke mere end 15 minutter
på at kigge bladet igennem.

Så skulle jeg fortsætte som medlem at DJ - så skulle det ihvertfald ikke
være for bladets skyld

Jeg er automatisk medlem af en den lokale jagtforening (langå) hvor jeg har
været et par gange med den klasse, hvor jeg tog jagttegn. Og da virkede
folkene også meget flinke. Efter jeg har fået jagttegn, og betalt for
medlemsskab - har jeg intet hørt fra dem. Jeg har været derned et par gange
for at skyde - men ingen bemærker én - ingen 'velkomst' til nye medlemmer
(selvom vi kom 10 stk på én gang fra samme klasse) - Har jeg misforstået
noget - eller er det ikke ligesom foreningen der skal sælge sig selv ? - det
gør de da ikke ved at ignorere deres nye medlemmer, så snart de HAR betalt
kontingentet ?

Så skulle jeg fortsætte som medlem af DJ - så skulle det ihverfald ikke være
for den lokale jagtforenings skyld

- Hvad får jeg ud af at være medlem - ud over bladet JÆGER naturligvis ?

Henrik
Kunne du tænke dig at blive forhandler af Aloe Vera Produkter,
og mange andre produkter til personlig pleje ? :
http://www.hstrading.dk/forhandler.html

Fra : Martin [5220]

Dato : 28-12-04 19:44

> Så skulle jeg fortsætte som medlem af DJ - så skulle det ihverfald ikke
> være
> for den lokale jagtforenings skyld
>
> - Hvad får jeg ud af at være medlem - ud over bladet JÆGER naturligvis ?

Nøjagtig sådan havde jeg det også, jeg har taget konsekvensen og meldt mig
ud. Godt nok med lidt dårlig samvittighed, da jeg syntes vi står stærkere
sammen end alene.

Men jeg har ikke været imponeret, og den indflydelse som DJ har vist de har
(eller mgl. på samme) syntes jeg ikke har været imponerende.
Det, kombineret med at jeg aldrig fik læst bladet, og at når jeg endelig
gjorde, syntes jeg at de jagtformer som jeg interesserer mig mest for, var
dårligt repræsenteret, var tungen på vægtskålen til min udmeldelse.

Men jeg vil også gerne have svar på hvilke ting vi går glip af/må undvære
ved ikke at være medlem.
Det må der være nogle som kan svare på.

/Martin

Fra : Clas Lau

Dato : 28-12-04 21:18

Som ikke jæger (men forhåbentlig snart) ved jeg intet om hvad DJ gør for
sine medlemmer.

Man kan dog vælge at se på sagen på en lidt anden måde. Min anskuelse er ren
overfladisk da jeg netop intet ved om forbundet.

I dagens Danmark (og sikkert også resten af verdenen) forsøger vi alle at få
mest ud af vores kroner. Dette er naturligt da vi jo arbejder hårdt for dem,
og mange forretninger spinder guld deraf. Generelt er lavpris varehusene
skyder op omkring os og billige produkter via internettet sælger som aldrig
før.

Derfor sidder mange også og undersøger hvilke penge man bruger - og evt. kan
undlade at bruge. Mange vælger måske sin fagforening og vælger kun at
beholde deres A-kasse. For sit A-kasse bidrag får man jo noget igen i
tilfælde af man skulle miste sit arbejde. For sit fagforeningsbidrag er det
lidt mere "gennemsigtigt" hvad det lige er man får. De forhandler godt nok
ens overenskomst, men det bliver jo stadig forhandlet selvom man ikke selv
er medlem.

Paralellen er måske ikke åbenlys - men kan det tænkes at DJ aktivt gøre
noget for at forbedre alle jærges forhold. Måske forskes der i vildpleje og
måske går nogle af pengene til at opretholde vores Swiss register og deres
hunde. Jeg ved det som sagt ikke specifikt, men måske går nogle af pengene
formål som ikke direkte mærkes for det enkelte medlem, men som gavner den
store helhed.

Omvendt kan det også være at pengene forsvinder i administrativt forbrug,
møder andet repræsentationsarbejde. Som medlem i forbundet bør du kunne få
tilgang til deres budgetter og regnskaber. Samtidig kan du læse den sidste
beretning fra formanden (i forbindelse med generelforsamlingen) som måske
har nævnt hvad det forgangne år har bragt.

Håber at du får arklaret om dine penge er givet godt nok ud - og så vælger
derefter.

Held og lykke.

-Clas-

Fra : Claus Espeholt

Dato : 29-12-04 11:05

"Martin [5220]" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårligt repræsenteret, var tungen på vægtskålen til min udmeldelse.
>
> Men jeg vil også gerne have svar på hvilke ting vi går glip af/må undvære

Jeg må sige at jeg har det som ovennævnte. Meldt mig ud, men med lidt dårlig
samvittighed. Jeg mener at prisen blev sat op fra 350 til godt 600 om året -
og det var dråben der fik bægeret til at flyde over. Det skete før
portostøtten faldt væk, så det har ikke noget med det at gøre, og jeg tror
at alt for meget går til administration.
Claus

Fra : H.S.

Dato : 29-12-04 11:09

"Claus Espeholt" <espeholt@grenaa-kommune.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> portostøtten faldt væk, så det har ikke noget med det at gøre, og jeg tror
> at alt for meget går til administration.

Lidt skræmmende så mange herinde som ikke er medlem af DJ - som jeg har
indtrykket af, gerne ser sig selv som 'dem der samler jægerne i Danmark'. -
men det lykkedes dem ikke.

Alle jer der ikke er medlem af DJ - er i så medlem af en lokal jagtforening
?
- Hvis ikke - hvilke jagt muligheder har i så ? Og hvordan fandt i dem ?

Fra : Kito

Dato : 29-12-04 13:08

Hej Claus på et reprasentskab møde i DJ. var dette du nu nævner oppe at
vende. Mange af de deligerere stillede spørgsmål om det nu også var
nødvendig at bruge alle de penge. Vores udmærkede direktør stille nogle
budgette op og ville gerne høre hvad der kunne undværet og hvad der ønskes.
Det lyder måske lidt underligt , men der var ikke nogen der var
interesseret i at give afkald på nogle af de aktiviteter vi havde nu.
Nu er der jo snart kredsmøde i din lokal forening så mød op og stil din
kredsformand spørgsmål, han kan bedre svare dig, på dine spørgsmål.
Når vi har kredsmøde i kreds 2 i region 1 undrer det mig at de der møder op
altid er bestyrelsesmedlemmer, men de menige medlemmer bliver væk???
Mød op og gør din indflydelse gældende og vær med til at skabe en god debat.

venligst hilsen
Poul Jacobsen
Formand for Aalborg og Omegns jagtforening

Fra : sailor99

Dato : 29-12-04 01:25

Hej Henrik!

Du stiller et godt spørgsmål!
Jeg gjorde det for 12 år siden og meldte mig ud efter at have været formand
for den lokale afdeling af den daværende "Dansk Jagtforening" i en årrække.
Udmeldelsen har jeg aldrig fortrudt, da jeg har svært ved at se, at
Jægerforbundet i den mellemliggende periode har gjort væsentligt for at
forbedre forholdene for landets jægere.

Allerede for 12 år siden bad jeg om, at man ville arbejde hen i mod at få
det danske jagttegn anerkendt i Tyskland som værende ligeværdigt med det
tyske. Til dato er der intet sket!Utroligt, men sandt, skønt efterhånden
mange danske jægere deltager i jagter syd for grænsen.
- Danske jægere kan fortsat kun få udstedt et tysk gæstejagttegn, der gælder
for 14 på hinanden følgende dage. Dette betyder desuden, at danske jægere
aldrig vil kunne leje et jagtareal i Tyskland, hvis muligheden skulle byde
sig. Omvendt kan tyskere få udstedt et årsjagttegn her i DK og leje jagt fra
dag1, hvis de ønsker det.

Min henvendelse til Jægerforbundet dengang fandt man end ikke tid til at
besvare, hvorefter jeg meldte mig ud.

Men måske er der medlemmer af forbundet, der kan berette om en masse
fordele? - At man i fællesskab står stærkere overfor det politiske system er
ikke et tilstrækkeligt argument.

Mvh
PH

Fra : Kito

Dato : 29-12-04 08:51

Hej Henrik, hvad forenter du af DJ.
Hvis det kun er for bladet kan jeg godt følge dig lidt hen af vejen.
Har du nogen sinde været inde på deres hjemmeside og læst lidt om hvad der
sker i jægerforbundet.
Jeg kan selvfølgelig ikke bevise min påstand, men jeg tror at hvis alle
havde samme holdning som dig og meldte sig ud, ville der ikke være noget der
hed jagt i danmark om 10 år.
Det er sammenholdet der gør stærk.
Du kan jo ikke alene påvirke ministeren med hensyn til hvad der må jages.
Tænk på at de organasitioner vi sidder og forhandler med, er flere af dem
dobbelt så store end os, så skal der sku gode nosser til at få gennem
trumfet vores ønsker.
Ok 630 kr virker måske voldsomt, men hvis vi tænkte at alle danske jæger var
organiseret ville prisen falde samt der ville være penge til bedre og flere
artikler mm.
I Holland var der megen uenighed melle de daværende foreninger med det
resultat at jagten lige så stille blev fjernet fra de Hollandske jægere.
Nu behøver det jo ikke at være DJ skyld at du bliver overset på en
skydebane. det er jo ikke engang sikert at de medlemmer der overser dig er
medlem af DJ.
I Aalborg og omegns jagtforening bliver de nye kursister vi har kendskab og
som har mulighed for det, inviteret med på jagt og jeg ved at modtagelsen i
vores fælle klubhus altid er god.
Der vil altid være rådne æbler i sækken og der vil altid være jægere der har
nok i sig selv, men mød op til de arangementer og generalforsamlinger din
lokal forening har, så kan du måske øve indflydelse den vej igennem og få
nogle af de ønske du har gennemtrumfet.
Jeg ved godt det kan være svært men vil du gå på jagt om 10 år så bak op om
din forening.
med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : H.S.

Dato : 29-12-04 11:04

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan selvfølgelig ikke bevise min påstand, men jeg tror at hvis alle
> havde samme holdning som dig og meldte sig ud, ville der ikke være noget
Hvorfor så ikke tilbyde et medlemsskab af DJ - uden bladet ? (bladet i sig
selv koster jo nok 4-500 kr om året i abb.)

> [...]
var
> organiseret ville prisen falde samt der ville være penge til bedre og
Man kunne også vende situationen lidt om, og sige at DJ er for dårlige til
at sælge sig selv ?
(hvis ikke engang de gider vide hvorfor medlemmerne melder sig ud - så har
de et forretningsmæssigt problem. En forening er en forretning som er
afhængig af sine kunder, eller medlemmer, de må ud af busken - hvis der
virkelig er så mange som føler det samme som mig).

> Nu behøver det jo ikke at være DJ skyld at du bliver overset på en
> skydebane. det er jo ikke engang sikert at de medlemmer der overser dig er
> medlem af DJ.
Det siger jeg heller ikke - men da de to ting knyttes sammen via det samme
kontingent - så vil de uundgåeligt blive brugt i vurderingen af værdien.
Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor min lokale jagtforening gør som de gør.
De gør ALT for at introducere jagtforeningen i jagttegns klasserne - men så
snart man har betalt - så står du alene - ingen introduktion, ingen velkomst
eller lign.
- Det kan kun blive en dårlig forretning - og hvis det er kendetegnende for
mange jagtforeninger - så kan jeg godt forstå hvis de bliver lidt 'trængte'
rent økonomisk. - Jeg frygter lidt at de drives af folk som elsker jagt, men
som INTET forstand har på at drive en forretning.

> [...]
og
> som har mulighed for det, inviteret med på jagt og jeg ved at modtagelsen
En skam det ikke er tilfældet hos os.

> [...]
> lokal forening har, så kan du måske øve indflydelse den vej igennem og få
Jeg ville ønske jeg havde tiden til at 'kæmpe' - men jeg gider ikke.
Alt hvad jeg vil er, at gå på jagt, og prøve nogle forskellige jagtmåder,
finde ud af hvilke måde jeg synes om osv .
Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at prøve havjagt (da det er (så godt som)
gratis). Jeg synes at DJ lød som en god måde at komme i gang på - det fik
jeg ikke noget ud af. Min lokale jagtforening var også en god måde at komme
i gang på - det fik jeg heller ikke noget ud af.
Umiddelbart har jeg bare fået en rigtig dårlig start på 'jagt-oplevelsen'.

> Jeg ved godt det kan være svært men vil du gå på jagt om 10 år så bak op
om
> din forening.
Jeg kan vel stadig gå på jagt om 10 år, såfremt jeg har et stykke jord (mit
eget/eller lejet) at jage på ? - Det kan vel aldrig blive forbudt at jage på
egen jord/lejet jord ?
Som jeg ser det, så er det kun havjagt som foreningerne kan 'kæmpe' med
regeringen om ?
Men måske kender jeg for lidt til emnet.

Fra : Clas Lau

Dato : 29-12-04 12:23

> [...]

> (mit
> eget/eller lejet) at jage på ? - Det kan vel aldrig blive forbudt at jage

Jagtretten på egen jord er stadfæstet ved lov. Men samtidig er der en række
love som begrænser denne jagtret. F.eks. skal dit jordlod være en vis
størrelse for at du må udøve jagt selv og det skal være endnu større før du
må "sælge" jagtretten videre. Det er jo også fastsat ved lov (eller
bekendgøresler) hvornår du må jage de forskellige dyrearter ligesom ligesom
jægeren har hvisse forpligtelser når han går på jagt.

Alt dette er noget som i sidste ende fastsættes af lovgiverene. Loven er jo
til for at vi bedre kan leve sammen både mennesker og dyr. Derfor kan et
meget svagt jagtforbud står dårligt i lobbyarbejdet når politikerne skal
"blødgøres". I princippet kan denne jagtret sagtens fjernes hvis politikerne
skulle finde det nødvendigt.

Vil dette så ske? Det tror jeg bestemt ikke. Den Danske fauna vil ikke kunne
bære de manglende jærgere og jagtretten har meget historie. Men ikke i
princippet kan det godt ske.

Mvh

-Clas-

Fra : Clas Lau

Dato : 29-12-04 12:31

> I Aalborg og omegns jagtforening bliver de nye kursister vi har kendskab
> og som har mulighed for det, inviteret med på jagt og jeg ved at
> modtagelsen i vores fælle klubhus altid er god.

Spændende - hvor stort er jeres "opland". Jeg er ny tilflyttet til Rebil
skovhuse (uden for Skørping) og overvejer at få taget mig et jagttegn. Jeg
har stor interesse for hundearbejdet og kommer den ofte med på jagt med mine
to hunde. Men jeg synes at det må være tid til selv at få jagttegnet. Har
kigget på AOF og lign, men tænkte at det vil være en bedre oplevelse gennem
en lokal forening.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med jeres forening.

Mvh

-Clas-

Fra : Kito

Dato : 29-12-04 12:53

Gå ind p vores hjemmeside www.a-o-j.dk der kan du læse om alle de
aktiviteter vi har i vores lokalforening.
Du kan også finde et eller andet sted navnet og addressen på vores jagttegn
lærer, ellers bor han Jernbanegade 10 Aalborg og Hedder Jan Kristersen
nummeret kan jeg ikke lige huske men du kan ringe 24675581 og jeg vil hjælpe
dig videre.

vh
Poul

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 29-12-04 11:11

> [...]
være
> for den lokale jagtforenings skyld
>
> - Hvad får jeg ud af at være medlem - ud over bladet JÆGER naturligvis ?

Da du besøgte din jagtforening, fortalte du da at du var et nyt medlem, og
gerne ville høre lidt om hvad der sker i foreningen, eller mødte du bare op
og forventede at den røde løber var rullet ud for dig?
En forening er en samling af "tossegode" mennsker der bruger en masse af
deres fritid på foreningsarbejde, vel at mærke uden at få noget for det, for
at du kan komme på jagt, komme på skydebanen, komme på kurser, finde det dyr
du måske anskyder o.s.v.
Men alfa og omega er, foreningen er kun det du selv gør den til. Så jeg kan
kun råde dig til at bruge din forening, jeg er næsten sikker på at de vil
hjælpe dig, men det kræver at du viser interresse.
Støt din lokale forening, uden den og alle de andre jagtforeninger, ville vi
ikke være istand til at betale for at gå på jagt, hvis det i det hele taget
var muligt at gå på jagt.
Mvh. Bornholmeren.

Fra : Tobester

Dato : 29-12-04 12:22

Bare lige en enkelt eller to kommentarer til det med den lokale forening:

-Du må ikke sammenligne en forening med en forretning, i så fald har du
fuldstændigt misforstået foreningstanken. En forening eksisterer i kraft af
fællesinteresser og som tidligere skrevet "tossegode" mennesker, der ligger
deres fritid ulønnet i et stykke arbejde, der også gavner andre.

-Hvis jeg skal sætte det lidt på spidsen, så skriver du, at du ikke "gider"
gå ind i kampen. Altså vil du kun høste frugten af andres ulønnede arbejde,
og i så fald er du fuldstændig værdiløs i en forening. Dvs. i velfærdsstaten
Danmark, hvor man nogle steder kan opnå tilskud på baggrund af medlemstal,
der vil du kunne bruges i statistikken. Grunden til, at nogle foreninger
implementerer forretningsprincipper med PR etc. skyldes, at der blandt måske
10 nye medlemmer kun er en enkelt, der har lyst og mulighed for at deltage i
arbejdet. Større er ikke bedst pga. størrelsen, større er bedst, fordi der
så er flere hænder til at tage fat. Det er helt fint, at nogle laver mere
end andre, fordi de har mulighed og lyst hertil. Sådan skal det være. Men at
bruge ordet "gider", det er altså helt forkert, når vi snakker om
foreninger. Endvidere vil du i de fleste foreninger blive mødt med åbne
arme, hvis du giver udtryk for, at du er parat til at tage fat. Vi snakker
ikke om fuldtidsjob, men blot at gå til hånnde, udtænke arrangementer etc.

-Jeg mener selv, at det er forfejlet, at de fleste foreninger er
uadskillelige med DJ. Det er lidt som med politisk orienterede
fagforeninger. I min forening, der primært henvender sig til ung- og
nystartede jægere er medlemsskabet valgfrit, med den deraf større
administrative byrde (DJ står for al opkrævning, rykkere, adresseændringer i
de fleste lokalforeninger osv, osv.). Vi er faktisk et mindretal, der er
medlemmer. Vi kan til gengæld deltage i DJ´s kurser mm., der er et rigtigt
godt tilbud til nye jægere, der ikke er flasket op med jagt fra barnsben.
Der vil du som ny jæger også kunne finde noget, selvom det som alting koster
penge. Den billigste adgang til jagtoplevelser vil som regel være via din
lokalforening eller egen jord.

-Hvad angår jagtretten på egen jord, så tager du fuldstændigt fejl! Den kan
sagtens mistes. I andre lande er der stramme territoriale krav for at
nedlægge vildt. Ex. i Letland skal man have jagtretten på 1250Ha. jord for
at må fælde hjort! (Jeg vil ikke puste til diskussion desangående, blot et
eksempel). Endvidere kan jagten på div. arter sagtens indskrænkes yderligere
eller bortfalde, hvis ikke jægerne har en fællesorganisation, der kan tale
deres sag. Man kan diskutere om DJ gør sit arbejde godt nok. Men der er
næppe andre interesseorganisationer, der kan/vil forstå, at rådyr-bestanden
skal reguleres, at fuglebestanden kan tåle et jagttryk etc. Så du kan
sagtens miste jagtretten på egen jord, det er blot et spørgsmål om ændringer
i fredningsbestemmelserne generelt.

Knæk og Bræk,

Tobester

Fra : Kito

Dato : 29-12-04 12:56

Sådan skal det siges.
vh
Poul

Fra : H.S.

Dato : 29-12-04 16:08

> [...]
ligger
> deres fritid ulønnet i et stykke arbejde, der også gavner andre.

Måske er forretning også et lidt 'hårdt' ord - men jeg betaler da penge til
foreningen, og forventer da også en vis ydelse retur for disse penge - men
jeg forventer måske for meget service for pengene ?

> -Hvis jeg skal sætte det lidt på spidsen, så skriver du, at du ikke
"gider"
> gå ind i kampen. Altså vil du kun høste frugten af andres ulønnede
arbejde,
Det afhænger af hvilken side af 'disken' du står på - på min side af disken
har jeg da betalt for at kunne komme der ?
Foreningen eksisterer da kun så længe de har betalende medlemmer.

> og i så fald er du fuldstændig værdiløs i en forening.
Formentlig - og derfor ender jeg jo nok også med at melde mig ud. - Men hvad
gør man så ?

> [...]
at
> bruge ordet "gider", det er altså helt forkert, når vi snakker om
Så man skal både betale for at være der, OG arbejde gratis der ?
- uden at være fræk - så synes jeg det lyder som en lidt dårlig forretning
for mig - hvis jeg selv skal gøre arbejdet, hvad betaler jeg så for ?

> Endvidere vil du i de fleste foreninger blive mødt med åbne
> arme, hvis du giver udtryk for, at du er parat til at tage fat. Vi snakker
> ikke om fuldtidsjob, men blot at gå til hånnde, udtænke arrangementer etc.

OK, men det er altså ikke det jeg vil - og jeg må derfor have fejlfortolket
formålet med en jagtforening.
Men hvad gør jeg så - når jeg ikke har råd til at købe mit eget jagt areal ?

> [...]
> skal reguleres, at fuglebestanden kan tåle et jagttryk etc. Så du kan
> sagtens miste jagtretten på egen jord, det er blot et spørgsmål om
- På den måde kan jeg godt se at jagt kan 'forbydes' på din egen jord.
- Her er så faktisk ét punkt, hvor jeg kan se at jeg kan bruge DJ til
noget.

Tak for dit svar - du har nogle punkter hvor jeg 'afviger' lidt - og andre
hvor vi bestemt ikke er helt enige

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-01-05 18:08

Til alle i gruppen
I skal regne med at hele bestyrelsen og deres venner skal på flere store
lejejagter om året .
Hvem tror i der betaler????????????

Svar : Medlemmerne

Hilsen John

Fra : steen gavnbo nielsen

Dato : 16-01-05 22:53

tyv tror hver mand stjæler
mod tåber kæmper selv guderne forgæves.
derfor svarer jeg helst ikke på dine indlæg.
det er for andres skyld

mvh. steen formand for Ryslinge Jagtforening under dj.

Fra : steen gavnbo nielsen

Dato : 16-01-05 23:00

tyv tror hver mand stjæler.
mod tåber kæmper selv guderne forgæves.
mvh. Steen formand Ryslinge Jagtforening.
ps.man melder sig ud ved skrive til dj. eller ringe
den måde er kun ekstra omkostninger for de andre medlemmer. rykkere mv.

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 17-01-05 00:46

"news.tele.dk" <mail@fynsmontage.dk> wrote in message
> Til alle i gruppen
> I skal regne med at hele bestyrelsen og deres venner skal på flere store
> lejejagter om året .
> Hvem tror i der betaler????????????

Hej hvem-du-end-er

Jeg er medlem af DJ, og er da lidt chokeret over at mine medlemskroner
tilsyneladende skulle gå til at betale for bestyrelsens deltagelse i
leje-jagter.

Vil du ikke være rar at fortælle hvilken / hvilke jagter bestyrelsen har
deltaget i på medlemmernes regning?

Jeg vil mene at det er groft misbrug af både penge og tillid hvis det
forholder sig sådan. Så flere fakta, please?

Og så vil det selvfølgelig også være både høfligt og rimeligt at du gjorde
dig ulejligheden med at fortælle hvem du er...

Mvh

Henning

Fra : news.tele.dk

Dato : 23-01-05 17:56

Hej
Jeg bliver desværre nød til at være annonym,Ligesom John.
Jeg kommer nemlig på flere godser som klapper og apportør.
Jægerforbundet har i flere år kommet på Fasan/andejagt på det en
og trykjagt på et andet. I 2004 (december månede var så at sige hele
kontoret på jagt
enten som aktiv eller tilskuer. De var afsted i 2 dage med overnatning på
fler stjernet hotel !!!!!!
Jeg hørte sågar om en der havde ringet til kontoret (Jægerforbundet) Han fik
den besked at kontoret var lukket i 2 dage på grund af kursus ?????????

Med venlig hilsen
PS. I behøver ikke at stille spørgsmål til jeg besvarer dem alligevel ikke!
Evt. spørgsmål kan I jo stlle Jens Perto han er altid med

Fra : me

Dato : 23-01-05 21:08

"news.tele.dk" <mail@fynsmontage.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg bliver desværre nød til at være annonym,Ligesom John.

Nu er man ikke altid så anonym som man tror,

me

Fra : ASKE

Dato : 25-01-05 12:12

Til alle Jer der er utilfredse med Danmarks Jægerforbund, hvad enten det er
på grund af holdninger eller prisen, kan jeg fortælle at der er et godt
alternativ i Dansk Land- og Strandjagt. En forening med den almindelige
danske jæger, med et fantastisk godt blad JAGT der handler om dansk jagt for
almindelige mennesker.Årskontingent 250. kr. Kik ind på www.dls-jagt.dk
Arne Jensen

Fra : H.S.

Dato : 28-01-05 10:34

"ASKE" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativ i Dansk Land- og Strandjagt. En forening med den almindelige
> danske jæger, med et fantastisk godt blad JAGT der handler om dansk jagt

Det lyder jo meget godt - strandjagt er jo nærmest 'gratis'.

bliver der arrangeret strandjagter for os som normalt ikke har den mulighed
?