Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Om firmware til 300D?
Fra : Ulla

Dato : 28-12-04 11:16

Hej med jer

Jeg ville høre om jeres gode/dårlige erfaringer med det hacket firmware til
Canon eos 300D?
(http://satinfo.narod.ru/en/index.html)

Jeg har installeret dette firmware på mit 300D.
Den mulighed for at skrue op og ned for flashen er lækker at have :)

Jeg er ny herinde så bær over mig hvis jeg ikke lige rammer "tonen".

-Ulla

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-12-04 11:30

Ulla wrote:
> Jeg ville høre om jeres gode/dårlige erfaringer med det hacket firmware til
> Canon eos 300D?
> (http://satinfo.narod.ru/en/index.html)

Jeg har kørt med hacket firmware i ca. 6mdr vil jeg tro, og har ikke haft problemer.

> Den mulighed for at skrue op og ned for flashen er lækker at have :)

Den er herlig ja :) og den virker i øvrigt også med en ekstern
flash.

Selv er jeg dog specielt glad for at man kan vælge RAW+Small istedet
for RAW+Large/fine, det gør altså lidt en forskel om billederne fylder
~5-6meg eller 8meg.. :) og det er meningsløst at putte en kæmpe jpeg
ind i RAW-filen når man alligevel ikke skal bruge den til noget.

Der er i øvrigt stadig folk der arbejder på at hacke den færdig
(dvs. at få mulighed for AI-Servo autofokus), men de er meget længe
om at snøvle sig færdige.

Håber ikke jeg er alt for teknisk at høre på :) ellers må du bede om
yderligere forklaring.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 28-12-04 12:12

On 28 Dec 2004 10:29:52 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Jeg har kørt med hacket firmware i ca. 6mdr vil jeg tro, og har ikke haft problemer.

Godt at høre, jeg har nemlig ikke turdet lægge den ind endnu. Jeg må
hellere prøve her en af dagene.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ulla

Dato : 28-12-04 12:52

Hej Hans

Tak for info :)

Hvad er dine værdier (I brugerdefinerede funk eller custom functions)?
Jeg kører det på Dansk.

Jeg se på de to side her om hacket firmware til 300D:
http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=180
http://www.gpi.dk/300d

-Ulla

Fra : Ulla

Dato : 28-12-04 13:45

Hej Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-12-04 14:07

Ulla wrote:
> Tak for info :)
> Hvad er dine værdier (I brugerdefinerede funk eller custom functions)?
> Jeg kører det på Dansk.

BF02 Lukkerudløsnig uden CF-kort
1 = Ikke muligt uden CF-kort

BF03 Flash synkrotid i AV-metode
1 = 1/200sek (fast)

BF08 RAW + JPEG optagelse
0 = RAW + Lille Normal

BF12 Låsning af spejl
Den står til aktiveret når jeg har brug for det, hvilket er ret
sjældent.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Ulla

Dato : 28-12-04 14:15

Hej Hans

Tak for info :)

-Ulla

Fra : Jacob K.

Dato : 28-12-04 19:51

Hej med jer.

> Jeg har kørt med hacket firmware i ca. 6mdr vil jeg tro, og har ikke haft
> problemer.

Hvordan er det lige med garanti i forhold til at bruge hacked firmware?
Jeg købte et 300D for en måned siden. Jeg installerede *ikke* ny firmware,
men overvejede at gøre det.

Men inden jeg nåede at gøre det, gik kameraet i udu... Det ville lige
pludselig ikke tænde igen. Pænt irriterende, og nu skal jeg vente i tre uger
på at få det tilbage fra rep. Endnu mere irriterende!

Men hvordan ville jeg havde været stillet hvis jeg havde brugt den nævnte
opgradering i kameraet?

Vh. Jacob.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-12-04 21:56

In article <41d1ad16$0$51240$14726298@news.sunsite.dk>, Jacob K. wrote:
> [...]
> på at få det tilbage fra rep. Endnu mere irriterende!
>
> Men hvordan ville jeg havde været stillet hvis jeg havde brugt den nævnte

De første 6 mdr ikke noget problem. Bevis hos sælger.

De resterende 18 mdr, ikke noget problem, da du afviser at det er
en hacked firmware der er skyld i problemet. Der er tusindvis af brugere
af denne uden problemer. Så er bevisbyrden igen hos Canon.

Fra : Jacob K.

Dato : 29-12-04 11:11

> [...]
> en hacked firmware der er skyld i problemet. Der er tusindvis af brugere
> af denne uden problemer. Så er bevisbyrden igen hos Canon.

Det er let nok for sælger at bevise at jeg har "rodet" med kameraet hvis jeg
har installeret ikke-autoriseret firmware. -At det virker hos andre er vel
bare heldigt for dem...

Jeg kan påstå nok så mange gange at det ikke er firmware der har forårsaget
fejlen, men hvis det pr. definition ikke er "tilladt" at installere
ikke-autoriseret firmware, så er dét argument ligegyldigt (hvis man er
sælgeren).

Men jeg _ved_ ikke om det er "tilladt" og indenfor garantiens og
reklamationsrettens rammer at pille ved firmwaren i kameraet.

Vh. Jacob.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 17:35

In article <41d3d3f8$0$51251$14726298@news.sunsite.dk>, Jacob K. wrote:

> Det er let nok for sælger at bevise at jeg har "rodet" med kameraet hvis jeg
> har installeret ikke-autoriseret firmware. -At det virker hos andre er vel
> bare heldigt for dem...

Han skal vise en årsag -> effekt sammenhæng. Bevisbyrden for sælger er
væsentlig tungere at løfte for sælger end det er for køber. Det er lovens
intention.

> [...]
> fejlen, men hvis det pr. definition ikke er "tilladt" at installere
> ikke-autoriseret firmware, så er dét argument ligegyldigt (hvis man er

Enig. Garantien bortfalder straks du gør det, og du er hermed tilbage
i en almindelig reklamationsretssituation. Og sælger har en årsag og
effekt bevisbyrde som den er i erstatningsretten når du har
sandsynliggjort at det ikke skyldes den russiske firmware.

> Men jeg _ved_ ikke om det er "tilladt" og indenfor garantiens og
> reklamationsrettens rammer at pille ved firmwaren i kameraet.

Hvis det ikke står i det materiale du får, så er det vel.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-12-04 22:54

Jacob K. wrote:
> Men inden jeg nåede at gøre det, gik kameraet i udu... Det ville lige
> pludselig ikke tænde igen. Pænt irriterende, og nu skal jeg vente i tre uger
> på at få det tilbage fra rep. Endnu mere irriterende!

Æv æv æv... det er sådan noget der får mig til at overveje igen om
jeg ikke bør have et ekstra kamerahus

> Men hvordan ville jeg havde været stillet hvis jeg havde brugt den nævnte
> opgradering i kameraet?

Nogle folk på canonhacker-maillisten har fortalt at der bare lå en
normal firmware i når de modtog kameraet igen.. men jeg skal ikke
kunne sige det.

Prøv evt. at kontakte PW Service og høre dem ?

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Jacob K.

Dato : 29-12-04 11:14

> Æv æv æv... det er sådan noget der får mig til at overveje igen om
> jeg ikke bør have et ekstra kamerahus

Jeg kan love dig at det er anstrengende at vente sit nye kamera! Enormt
frustrerende!

> Nogle folk på canonhacker-maillisten har fortalt at der bare lå en
> normal firmware i når de modtog kameraet igen.. men jeg skal ikke
> kunne sige det.

Interessant. De laver nok bare som standard en reformatering når de modtager
et kamera...?

> Prøv evt. at kontakte PW Service og høre dem ?

Og PW Service er dem der reparerer Canon-kameraer her i landet?

-Vh. Jacob.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-12-04 12:14

Jacob K. wrote:
> Og PW Service er dem der reparerer Canon-kameraer her i landet?

Nemlig.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985