anmeldelser mm. af brugere af nyhedsgruppe~
Fra : Brian Olsen

Dato : 28-12-04 04:54

hej

nu har jeg set der er nogle kloge hoveder herinde, der er ret habile til at
spore indlæg til afsenderen.

er det nogen der lige kan fortælle mig hvordan og hvad man skal finde, hvis
man vil anmelde en "poster" af feks. børneporno i en binaer nyhedsgruppe?

og kan det danske politi rent faktisk gøre noget hvis nu slynglen er fra
udlandet?

mvh.
B. O.

Fra : Boerge

Dato : 28-12-04 09:33

Brian Olsen wrote:

> er det nogen der lige kan fortælle mig hvordan og hvad man skal finde, hvis
> man vil anmelde en "poster" af feks. børneporno i en binaer nyhedsgruppe?

Red Barnet har en hjemmeside, hvor børneporno kan anmeldes.

Link: http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=84

> og kan det danske politi rent faktisk gøre noget hvis nu slynglen er fra
> udlandet?

Dansk politi samarbejder med andre landes politi via Interpol og
Europol. Dermed kan de faktisk gøre noget.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Brian Olsen

Dato : 28-12-04 15:02

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse

> Red Barnet har en hjemmeside, hvor børneporno kan anmeldes.
>
> Link: http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=84
> Børge

nu tænkte jeg mere på hvilke ip/mac addresser og hvad det nu altsammen
hedder

mvh.
B.O.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-12-04 15:58

"Brian Olsen" <ingenspam.tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> nu tænkte jeg mere på hvilke ip/mac addresser og hvad det nu altsammen
> hedder

Giv dem message-id (højreklik på posten og vælg egenskaber), eller blot
oplysning om hvor posten kan findes. Så skal deres IT-kyndige nok klare
resten.

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 28-12-04 17:05

Boerge wrote:

> Red Barnet har en hjemmeside, hvor børneporno kan anmeldes.
>
> Link: http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=84

Jeg synes nu det er bedst at anmelde den slags direkte til politet, som
trods alt er den myndighed i DK der tager sig af ulovligheder. Det mener jeg
ikke man skal lade en "tilfældig" organisation klare.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-12-04 17:28

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> Det mener jeg ikke man skal lade en "tilfældig" organisation klare.

Nope, og slet ikke når man seriøst kan betvivle, om organisationen
overhovedet er i besiddelse af et minimum af sund dømmekraft.

--
-Jens B.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-12-04 22:48

[Jens Bruun | Tue, 28 Dec 2004 17:28:06 +0100]

>Nope, og slet ikke når man seriøst kan betvivle, om organisationen
>overhovedet er i besiddelse af et minimum af sund dømmekraft.

Nemlig, ganske enig !

/René

Fra : Boerge

Dato : 28-12-04 17:29

Anita wrote:

> Jeg synes nu det er bedst at anmelde den slags direkte til politet, som
> trods alt er den myndighed i DK der tager sig af ulovligheder. Det mener jeg
> ikke man skal lade en "tilfældig" organisation klare.

Ok. I så fald er der to muligheder:

1. Udskriv de meddelelser inkl. alle headere - der skal anmeldes, og
aflever dem til nærmeste politi.

2. www.politi.dk.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 31-12-04 22:17

In article <41d0d8d2$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
ingenspam.tojdyr@mail.dk says...
> [...]
>
> og kan det danske politi rent faktisk gøre noget hvis nu slynglen er fra

Du skal sikkert skynde dig. Hvis dem som poster det bruger nogle af de
store dedikerede newsservere så er der kun message IDs (og ingen IP
numre eller noget der som sådan afslører hvem som har postet det). Og de
store server plejer ikke at gemme posting logs for mere et par dage
hvorefter de bliver slettet.