3 uger - skal tabe så meget som muligt!
Fra : Morten

Dato : 28-12-04 00:32

Hejsa

Fra nytår, og 3 uger frem, har jeg brug for at tabe mig som meget som
overhovedet muligt.

Jeg prøvede for kort tid siden suppe-kuren men kunne på det tidspunkt ikke
holde den - jeg blev simpelthen for træt af suppen, og kunne ikke klare at
spise den mere efter nogen dage. Det skal så også siges at jeg havde blended
alle ingredienser så det mere mindede om en grød, og det var nok en stor
fejl.

Kuren siger jo selv at man taber mellem 5 og 7½ kg. pr. uge, og dvs. at jeg
burde være garanteret at tabe min. 15kg, hvis jeg tager mig sammen og
gennemføre det.

Fines der alternativer til denne som virker lige så godt ?

Det jeg også godt kan lide ved den er at man lidt selv kan bestemme hvad man
vil spise indenfor en kategori (frugt, grønt...), og man ikke skal spise "1
stykke kylling, 1 kotelet osv." som jeg synes er ret besværligt at købe ind
til og lave - og derfor mister modet.

Men hvis der er nogen der kender lignende kurre vil jeg meget gerne høre om
dem ...
/Morten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-12-04 10:24

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fra nytår, og 3 uger frem, har jeg brug for at tabe mig som meget som
> overhovedet muligt.

Det er ganske enkelt.... du kan regne med at smide 1 kilo fedt pr. uge.
Måske lidt mere.

Du kan snildt tabe mere VÆGT på tre uger - men ikke meget mere fedt end ca.
1 kilo om ugen.

Nogle kure vil medføre, at du - især i starten - smider en masse kulhydrat
og væske, men min erfaring er, at det ikke rigtig ses på andet end
badevægten. Og det vil ikke være uge efter uge efter uge, at vægttabet
forbliver stort.

Skal man tabe sig fem centimeter om maven, så er det fem kilo fedt, man skal
af med. Og så tager det mindst 4-5 uger.

> [...]
blended
> alle ingredienser så det mere mindede om en grød, og det var nok en stor

Yrgh..... det lyder som den mest hæslige udgave af suppekuren!

> Kuren siger jo selv at man taber mellem 5 og 7½ kg. pr. uge,

Det er vildt overdrevet. Hvis man er ekstremt overvægtig, kan man godt
opleve et sådan vægttab de første uger, men det vil være de første uger og
det meste vil være væsketab. Men er man ekstremt overvægtig, vil selv tre
ugers imponerende vægttab jo ikke engang være synligt.

> og dvs. at jeg burde være garanteret at tabe min. 15kg, hvis jeg tager mig
sammen og
> gennemføre det.

Smider du 15 kilo på tre uger håber jeg ikke du skal noget, når de tre uger
er gået, for du vil i givet fald næppe have det ret godt. Du vil ikke
være blevet meget mindre end nu, men du vil være voldsomt dehydreret, hvis
du taber dig så hurtigt... det er nemlig ikke muligt at tabe så meget fedt
så hurtigt.

> Fines der alternativer til denne som virker lige så godt ?

Motion og sund mad i passende mængde er nok det bedste alternativ.
Spis 7000-10.000 kalorier mindre pr. uge end din krop har brug for.
Motioner, så du alene ved motion bruger mindst 2500 kcal om ugen. Er du i
form, kan du motionere heftigt mindst en time om dagen.... men det kræver,
at du allerede er i form, ellers vil din krop ikke kunne tåle belastningen.

Ved at løbe eller gå ca. 15 km kan du brænde 800-1000 kcal af.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-04 17:27

> Fines der alternativer til denne som virker lige så godt ?

En pulverkur - så er du også nogenlunde sikker på at få dine vitaminer og
mineraler. Man kan blive ret syg af at undvære dem i 3 uger.
Handler det om at få vægten til at vise et lavt tal efter 3 uger, så dyrk
masser af motion de første 2 uger og intet den 3. uge før dagen før du skal
vejes. Der løber/går du 15 km og spiser ikke noget efterfølgende. Vejes og
vinder dit vædemål, og spiser så et ordentligt måltid. Husk masser af vand i
de tre uger, ellers går du helt død - det bliver slemt nok endda

Mvh Maria

Fra : Morten

Dato : 28-12-04 17:37

> [...]
> vinder dit vædemål, og spiser så et ordentligt måltid. Husk masser af vand
> de tre uger, ellers går du helt død - det bliver slemt nok endda

Det er ikke engang et væddemål .. det gider jeg sku ikke bruge så meget
energi på... mere bare noget jeg skal om 3 uger...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-04 18:59

> Det er ikke engang et væddemål .. det gider jeg sku ikke bruge så meget
> energi på... mere bare noget jeg skal om 3 uger...

Så glem alt om kure mv. Er det en ren "mindre fed på 3 uger", så skal der
dyrkes motion og masser af det.

Mvh Maria

Fra : bj

Dato : 01-01-05 23:15

få munden bundet sammen i de tre uger og du vil se løjer, kiloerne rasler af
dig. MEN er det sundt, NEJ. Du vil tabe både fedt og muskler og vil ende ud
med den samme vægt snarligt du indtager almindeligt føde igen.

held og lykke emd projektet.

bj

Fra : Tina

Dato : 28-12-04 19:01

nupo går rimelig hurtigt, men er nok sværer end suppekuren da man ikke føler
man har fået mad, når ikke man tygger på noget. men det er en mulighed der
virker.