Hvor købes skåle med rund bund til mikroov~
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-12-04 16:33

Jeg har været i 20 forretninger her i København for at købe et par
plasticskåle med rund (kugleformet) bund beregnet til at putte i mikroovn.
Men overalt har de kun de fladbundede skåle, som - efter min mening - ikke
er nær så praktiske. Eller også er skålene af glas eller keramik, og det vil
jeg ikke have. Det skal være plastic.

Hvor køber man rundbundede plasticskåle til microovn??

v.h.
Jakob Munck

Fra : Radio

Dato : 27-12-04 20:39

On Mon, 27 Dec 2004 16:33:25 +0100, "Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg har været i 20 forretninger her i København for at købe et par
>plasticskåle med rund (kugleformet) bund beregnet til at putte i mikroovn.

Mener du hvælvet bund ?
Hvilken fordel skulle det have ?

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-12-04 07:19

> Mener du hvælvet bund ?
> Hvilken fordel skulle det have ?

bund på samme måde som en kop. Når bunden er rund/afrundet, så er det
lettere at spise af skålen med en ske og den er lettere at vaske op. Det er
fordelen. Derfor kan den bruges til at lave mad i mikroovnen og at spise
denne mad af den samme skål. Altså sparet opvask.

v.h.
Jakob

Fra : Jørgen Hess

Dato : 28-12-04 01:07

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have. Det skal være plastic.
>
> Hvor køber man rundbundede plasticskåle til microovn??

Problemet er at stærke plasticskåle ofte er lavet i melaninplast (tror jeg det
hedder) en del af dette plastic er vand, og da vand reagerer på mikrobølger
bliver de altså ødelagt.
mvh
Jørgen

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-12-04 07:20

> Problemet er at stærke plasticskåle ofte er lavet i melaninplast
> (tror jeg det hedder) en del af dette plastic er vand, og da vand
> reagerer på mikrobølger bliver de altså ødelagt.

Nej, der er intet problem. Jeg har allerede flere sådanne skåle, som virker
perfekt, også i mikroovn. Men jeg kan bare ikke få dem mere, hvilket jeg er
meget utilfreds med.

jm

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-12-04 07:24

Se her. Hvis denne skål var af plastic, havde lidt bredere fod og kunne gå i
mikroovn, så ville den være perfekt:

www.ansgar.dk/skaal.jpg

jm

Fra : Radio

Dato : 28-12-04 12:15

On Tue, 28 Dec 2004 07:23:41 +0100, "Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Se her. Hvis denne skål var af plastic, havde lidt bredere fod og kunne gå i
>mikroovn, så ville den være perfekt:

Jeg har et sæt på 3 plastikskåle med rundet side i forskellig størelse, men
bunden har da stadig flad bund, jo større bund jo større flade.

Måske er det er stor thekop du skal bruge ?

Hvor de er købt har dem ikke længere.

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-12-04 14:39

Jeg har nu købt disse vidunderlige skåle, som kan gå direkte fra fryser til
mikrooven og som har praktisk rund (konkav) bund i Imerco, Chr. Havn. Det er
det eneste sted i byen jeg har kunnet finde dem.

jm