Skærme
Fijala 3554
Dell 2001FP, vandrette streger ved afspili~
Fra : Martin Helbo

Dato : 27-12-04 13:38

Hej, og glædelig jul

Jeg har for et stykke tid siden købt en Dell 2001FP, som jo er en
fremragende skærm.

Men når jeg afspiller video på den, er der nogle grimme vandrette streger
over billedet når jeg kører i fuld skærm. Hvis jeg i f.eks. mediaplayer har
maksimeret vinduet står billedet fint, det er først ved fuldskærm at
stregerne kommer. Problemet gør sig også gældende i Power DVD.

Jeg har ledt efter nye drivere til skærmen, men fandt ikke noget på Dells
side.

Jeg ved at der er en del herinde der har den samme skærm, har I haft dette
problem? Og hvis ja, hvordan løste i det?

Jeg bruger et Aopen Gerforce FX 5700LE grafikkort, og kører med DVI i
1600x1200

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Palle

Dato : 27-12-04 14:13

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stregerne kommer. Problemet gør sig også gældende i Power DVD.
>
> Jeg har ledt efter nye drivere til skærmen, men fandt ikke noget på Dells

Skærme bruger ikke drivere...

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-12-04 16:32

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> "Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse

> har

> Skærme bruger ikke drivere...

Hej
Det med drivere er fortalt mange gange, så jeg tror at Martin udemærket ved
hvad det var han ledte efter, nå men nu til spørgsmålet først tænkte jeg på
om Gfx. kortet var for "lille" måtte selv op i et Fx 5900 for at kunne se 3d
billeder uden stop eller manglende opdateringer, men om billedet er
maximeret eller fuldskærm burde da være ligemeget men på den andenside det
der står stille i toppen og bundet skal jo ikke opdateres så måske alligevel
prøv med et bedre GFX kort, måske du kan låne et FX 5900 eller bedre.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Martin Helbo

Dato : 27-12-04 17:38

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske alligevel prøv med et bedre GFX kort, måske du kan låne et FX 5900

Tak for svaret, jeg har nu hentet den nyeste driver fra nvidia (det havde
jeg jo ikke lige tænkt på!) Og det hjalp, underligt at de medfølgende
drivere ikke var gode nok. Men nu er billedet fint.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-12-04 19:16

> [...]
> jeg jo ikke lige tænkt på!) Og det hjalp, underligt at de medfølgende
> drivere ikke var gode nok. Men nu er billedet fint.

Det er da alletiders, glad for at du fik løst problemet så du kan nyde det
fabelagtige billede der er på en 2001fp
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen