Never say never again.
Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 27-12-04 12:29

> HEj Gruppe

> Filmen Never say never again (1982) med Sean Connery som JB, er den med i
> den "officielle" serie ??

> Hvis ikke den er med i den "officielle" serie, hvad er historien bag denne
> "pirat" Bond ??

> Jeg syntes den minder om en anden JB film også med Sean Connery i
> hovedrollen, eller er det bare mig der lider af "post mortem julefrokost"

> De bedste julehilsner

> Kim Riber

Det er en dårlig "kopi" af Thunderball 1965

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 28-12-04 11:14

klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl) wrote in

> Det er en dårlig "kopi" af Thunderball 1965

Apropos Bond:
Tænk, de har fået hyret 2 til den kommende Bond film:
Q og M
http://us.imdb.com/title/tt0381061/
Men hey, nogen siger at det måske bliver Connery der skal være
instruktør på filmen.
Så måske kommer der langt om længe en ordentlig Bond film hvis
han siger ja til det. Hvem ved mere om at spille Bond end ham ?
Han ER jo den rigtige Bond.
Quentin Tarantino som instruktør ? Nej tak.
Han laver gode film, ingen tvivl om det, men Bond er noget
han ikke skal begynde at lege med. Bond skal jo ikke ødelægges mere
end han er iforvejen. Bond skal rettes op og gøres til den Bond som
folk lærte at kende i form af Connery og Moore.
Og der er Connery det absolut bedte valg.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-12-04 11:48

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> writes:

> Så måske kommer der langt om længe en ordentlig Bond film hvis
> han siger ja til det. Hvem ved mere om at spille Bond end ham ?
> Han ER jo den rigtige Bond.

Ja, men en Bond, der spilles som Connery gjorde det, vil virke for
meget som Austin Powers.

Man kan ikke i dag præsentere en helt, der i den grad misbruger
kvinder og alkohol uden at det vil virke som en joke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 28-12-04 13:57

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
>
> Man kan ikke i dag præsentere en helt, der i den grad misbruger
> kvinder og alkohol uden at det vil virke som en joke.

Behøver de heller ikke at udvikle ham til, men de kan få ham nedtonet
til ikke at være en Bond der nærmest er som om han han snuppet
10 extacy piller inden han tog på mission.
De kan få ham lavet om til det som han faktisk skal være:
En spion på en hemmelig opgave, uden alt det destroy gøjl som Bond kun
har gjordt i Brosnan's version.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-12-04 14:04

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> writes:

> En spion på en hemmelig opgave, uden alt det destroy gøjl som Bond kun
> har gjordt i Brosnan's version.

Tjah. De har endnu ikke lavet en ordentlig Hamilton-film - hvordan
skulle de så kunne lave den, bar fordi han hedder Bond
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-12-04 12:31

> Quentin Tarantino som instruktør ? Nej tak.
> Han laver gode film, ingen tvivl om det, men Bond er noget
> han ikke skal begynde at lege med. Bond skal jo ikke ødelægges mere
> end han er iforvejen.

Det er lidt risikabelt med Tarantino, fordi enten laver han en fed film
eller også laver han det mærkeligste stads... Plus, at ingen kan kontrollere
ham.

Fra : HKJ

Dato : 28-12-04 12:40

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Det er lidt risikabelt med Tarantino, fordi enten laver han en fed film
> eller også laver han det mærkeligste stads... Plus, at ingen kan
kontrollere
> ham.

Han laver da altid det mærkeligst stads og det bliver til fede film, men det
vil ikke rigtig passe til en James Bond.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-12-04 12:49

> kontrollere
>
> Han laver da altid det mærkeligst stads og det bliver til fede film, men
> det
> vil ikke rigtig passe til en James Bond.

Jaja... Men nogle af hans film er for negativt "mærkelige"... Mon ikke det
kunne passe til en Bond-film? En film-serie fyldt med klichéer? Jeg tror nu
ikke man skal undervurdere Tarantino på dette punkt...

Fra : Kasper Aae

Dato : 31-12-04 16:09

On Tue, 28 Dec 2004 12:48:51 +0100, "Søren Kjeldsen"

>Jaja... Men nogle af hans film er for negativt "mærkelige"... Mon ikke det
>kunne passe til en Bond-film? En film-serie fyldt med klichéer? Jeg tror nu
>ikke man skal undervurdere Tarantino på dette punkt...

Nej, og jeg tror da netop, at det ville være en god chance for ham for
at bevise, at hans talent ikke kun går i én retning. På en måde er det
jo meget sværere for en instruktør, at få noget godt ud af et koncept
som James Bond, end det er at få noget godt ud af noget man selv har
kreeret fra bunden.

Hvis jeg var instruktør, tror jeg da at jeg ville se det som en
spændende udfordring.

--
Kasper Aae

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-12-04 12:10

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Apropos Bond:
> Tænk, de har fået hyret 2 til den kommende Bond film:
> Q og M
> http://us.imdb.com/title/tt0381061/

Ja, Judi Dench og John Cleese har vi jo set i de roller før, så so far so
good. Dem kan jeg godt vænne mig til.

> [...]
> Så måske kommer der langt om længe en ordentlig Bond film hvis
> han siger ja til det. Hvem ved mere om at spille Bond end ham ?

Han er ihvertfald den mest autentiske Bond i mine øjne. Personligt
foretrækker jeg ham + Timothy Dalton, som har det samme sofistikerede rå
over sig.

> [...]
> folk lærte at kende i form af Connery og Moore.
> Og der er Connery det absolut bedte valg.

Det kunne blive interessant. Han burde kende rollen godtnok, men det er ikke
sikkert han kan instruere, det er ikke altid det følger med, selvom han kan
spille.

Mht Tarantino.....kunne det godt blive for vildt. Han bevæger sig rent
filmisk et helt andet sted.
Men jeg kan også huske hvordan jeg reagerede, da jeg hørte at det var Peter
Bad Taste Braindead Jackson, der skulle instruere Lord Of The Rings. Dengang
var jeg lidt skuffet og tænkte at det ville gå op i ....hjernedød bad taste,
so to speak. Og der måtte jeg æde mine ord igen, for sådan gik det ikke
lige.

Mvh Maria

Fra : PerX ...

Dato : 29-12-04 16:07

In article <Xns95CD7234436F3splish@216.196.97.131>, tjotjaehem[REMOVE]
@yahoo.com says...
> Og der er Connery det absolut bedte valg.

Det tror jeg ikke man nødvendigvis kan konkludere, Connery er ikke en
instruktør, han har ikke en skid erfaring (borset fra en lille film mere
end 30 år siden), at være med i film er lang fra det samme som at
instruere dem.

Men jeg er lidt ligeglad, jeg syntes alligevel de har ødelagt Bond med
de nyeste film.

Men det er jo lidt spændende at se hvem de vælger som den nye Bond. Bare
det ikke bliver tom cruise *g*