Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny fotohjemmeside
Fra : Lars Troels

Dato : 27-12-04 11:45

Hej & Glædelig jul

Jeg har brugt noget af julen til at arbejde med min nye hjemmeside. Da jeg
aldrig har prøvet sådan noget før, klumrer jeg rundt som et barn, men vil
alligevel gerne høre nogle kommentarer til mit foreløbige resultat.
Kommentarer set med fotografens briller, ikke hjemmesidenørdens
briller.....Der når jeg aldrig op alligevel, og ønsker det heller ikke.

I øvrigt har jeg lavet nogle tilføjelser til artiklen "portrætfotografering
i simpelt hjemmestudie"

Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Lars Troels
Østergade 5
DK-9632 Møldrup
Phone +45 98467228
e-mail: <mailto:lars.troels@mail.dk><mailto:lt-fotografi@mail.dk>
Web: <http://www.larstroels.dk>

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 12:09

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "portrætfotografering i simpelt hjemmestudie"
>
> Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Uanset om indholdet måtte være foto, så er dit hovedspørgsmål webdesign og
bør derfor rettes til: dk.edb.internet.webdesign.ris+ros - Der skal jeg
gerne vurdere sitet, herinde er det billederne.

Mvh Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Lars Troels

Dato : 27-12-04 12:23

> [...]
> bør derfor rettes til: dk.edb.internet.webdesign.ris+ros - Der skal jeg
> gerne vurdere sitet, herinde er det billederne.

Hej Ole

Mit sigte var netop at det skulle ses på fra fotografens synspunkt, og ikke
den generelle webdesign vinkel, men ok.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-12-04 12:27

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Siden http://www.larstroels.dk/fotografen.htm viser teksten ind over
billedet af dig både med Firefox og Microsoft Internet Explorer - det ser
ikke pænt ud.

På siden http://www.larstroels.dk/fotoudrustning.htm stårt af Nikon D1H i
2002 var verdens hurtigste digitale spejlrefleks med 5 billeder i sekundet -
det er faktuelt forkert.
Canon 1D blev annonceret 25. september 2001 og tager 8 billeder i sekundet.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Lars Troels

Dato : 27-12-04 12:32

D1H i
> 2002 var verdens hurtigste digitale spejlrefleks med 5 billeder i
> sekundet - det er faktuelt forkert.

Ups. Det er rigtigt. Det var i 2001, da det blev lanceret at det var
hurtigst, for hurtigt at blive overhalet af Canon. Det bliver rettet.

Tak Mogens.

Lars T.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-12-04 13:20

> [...]
> i simpelt hjemmestudie"
>
> Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Tjah, umiddelbart finder jeg din side ganske pæn og velfungerende, måske nok
lidt anonym.

Eneste anke jeg reelt har til sitet er rammerne om billederne!
Hvorfor er de ikke ens?
Nogle har ingen ramme andre smalle hvide rammer, andre igen har vildt brede
hvide rammer.
Det bør være ens hele vejen igennem.

Question:
Hvad koster softparaplyen incl den nødvendige holder og reflektorparaplyen, og
hvor kan de købes?
Artiklen om hjemmestudiet er interessant!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : fam. Ager

Dato : 27-12-04 13:30

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad koster softparaplyen incl den nødvendige holder og
> reflektorparaplyen, og hvor kan de købes?
> Artiklen om hjemmestudiet er interessant!

det fremgå på den side du nævner...

torben

Fra : fam. Ager

Dato : 27-12-04 13:28

hej Lars...
Flot side,med flotte foto´s

på siden fotoudrustning fandt jeg en taste fejl, du har skrivet vejer
vejer,se.
Citat:
Det er bygget som en kampvogn og bare kamerahuset vejer vejer 1,2 kg.:citat
slut..

mvh torben

forsat god jul til Jer i Møldrup.

Fra : Lars Troels

Dato : 27-12-04 16:02

> på siden fotoudrustning fandt jeg en taste fejl, du har skrivet vejer
> vejer,se.

> forsat god jul til Jer i Møldrup.

Tak for det Torben. Fejlen er rettet. Fortsat god jul og godt nytår til
Bornholm også.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-12-04 14:35

Lars Troels wrote:
> [...]
> i simpelt hjemmestudie"
>
> Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Jo - den er da fin og ukompliceret som efter mit hoved. Og fint er det,
at du ikke har blokeret for højreklik (i Firefox kan man m. højreklik
åbne i tabs og have x billeder/sider åbne, man så kan bladre
igennem)Hvor denne mulighed er blokeret, gider jeg simpelthen ikke se
billeder.

Der er 2 ting i flere af portrætterne, der støder mig:
1) lysrefleks på næsetippen.
2) Kraftig likning af hjørner, så det ser ud som om du har prøvet at
lukke ind til få cm. fra ansigtet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
19.12.04: 18 nye fotografiske billeder på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 15:24

Lars Troels wrote:

> Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Dit nye web-site er sådanset ok, men jeg må dog sige, at jeg har det
meget svært med "fotografer", som med billeder og tekst, stump for
stump oplister alt det udstyr de fotograferer med.

Proff. fotografer har bare det fotoudstyr, som er nødvendigt for at
løse en given opgave, det skulle gerne være fotografens know-how, og
ikke nogle kameraer, som enhver iøvrigt kan kan anskaffe, der er den
vare som kunderne køber.

Jeg synes du skal overlade det til amatørerne, at stive sig selv af
med fotografisk hardware, deres fotograf-drømme virker nok mere
realistiske med et Canon D300 hængende om halsen.

Hvis du er proff. fotograf, så bør det tydeligt kunne ses i dit
portfolio...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Troels

Dato : 27-12-04 16:06

> [...]
>
> Jeg synes du skal overlade det til amatørerne, at stive sig selv af med
> fotografisk hardware, deres fotograf-drømme virker nok mere realistiske

Tak for svaret Niels. Jeg har fra mine statestikker, og de e-mails jeg får
fra besøgende, kunnet konstatere at det er noget af det mest besøgte på både
min gamle og den nye hjemmeside. Derfor nævner jeg nogle af de mest brugte
stykker udstyr.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-12-04 16:56

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Dit nye web-site er sådanset ok, men jeg må dog sige, at jeg har det
> meget svært med "fotografer", som med billeder og tekst, stump for
> stump oplister alt det udstyr de fotograferer med.

Jeg synes det er spændende at se, hvad andre amatørfotografer bruger. Og - i
modsætning til NRE - anser jeg begrebet 'amatør' for et adelsmærke. Det
betegner for mig folk, der gør ting 'con amore' i stedet for for ussel
mammon.

> [...]

> med fotografisk hardware, deres fotograf-drømme virker nok mere
> realistiske med et Canon D300 hængende om halsen.

Hvad så med wannabees? Det må du om nogen vide noget om.

> Hvis du er proff. fotograf, så bør det tydeligt kunne ses i dit
> portfolio...

Heeeeelt rigtigt!

vh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-12-04 17:33

Jan Bøgh wrote:

> Hvad så med wannabees? Det må du om nogen vide noget om.

- ja du skal bare hænge dit kamera om halsen, og se dig i spejlet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-12-04 18:58

Niels Riis Ebbesen wrote:

> - ja du skal bare hænge dit kamera om halsen, og se dig i spejlet...

Har prøvet - der var absolut ikke det mindste spor af dit kontrafej!

Ellers tror jeg du skulle prøve at læse før du kaster dig over tastaturet -
jeg fremhæver amatørisme, og kan da netop derfor ikke kaldes
wannabeeprofessionel - vel?

Jan
- der forresten har smidt lidt flere billeder fra Yosemite på
http://jan.boegh.net/Foto.htm samt tilføjet lidt fra Bryce Canyon

Fra : Claus Smith

Dato : 27-12-04 17:59

Dejlig og overskuelig hjemmeside.

Vil hellere kigge på en god hjemmeside uden diverse pop-up's og andet smart.

Har igen problemer med at se alt på din hjemmeside.

Flot arbejde.

Claus Smith

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-12-04 19:38

Lars Troels wrote:

> [...]
> til mit foreløbige resultat. Kommentarer set med fotografens
> briller, ikke hjemmesidenørdens briller.....

Du bør nok alligevel overveje en tur i ris+ros gruppen for webdesign,
for der bør strammes noget op. Set med billedbrillerne på, vil jeg sige
at rammerne er klart distraherende (det er også det Frodo bemærker).
Det ser ud som om du først har sat ramme på og derefter lavet de små
udgaver af billederne.

I sportsalbummet er det dårlig stil at blande de forskellige sports-
grene sammen. Du har 6 golfbilleder, efterfulgt af to fodboldbilleder,
efterfulgt af 3 golfbilleder. Jeg kan se på din side at du allerede har
gjort dig tanker i den retning. Jeg vil foreslå du laver et album til
hver sportsgren og laver en linkliste med et repræsentativt billede fra
hver sportsgren på http://www.larstroels.dk/sportsfotografi.htm . Det
vil også gøre videre udforskning mere indbydende end det kedelige
"Sportsalbum"-link, der forøvrigt er inkonsistent med linkangivelsen på
siden http://www.larstroels.dk/portraitfotografering.htm .

På samme vis med navnene på billederne. De fleste er intetsigende
"DTCxxxx", mens nogen af fodboldbillederne er "fodbold1973" o.l. En
mere sigende navngivning som "Amatørkamp i Hvidovre" ville hjælpe.
I første omgang læste jeg forøvrigt fodboldtitlen som "Fodbold år
1973".

NB: "fotos", ikke "foto's".

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-12-04 19:01

Lars Troels wrote:

> [...]
> foreløbige resultat. Kommentarer set med fotografens briller, ikke
> hjemmesidenørdens briller.....Der når jeg aldrig op alligevel, og

Jeg ved ikke hvor On Topic det er, men jeg kiggede lidt på koden til din
side og fandt ud af at du brugte programmet Jalbum til at generere album
med.
Jeg har nu selv leget et par timer med det, og det ser ud som om det er et
genialt program, der er let at ændre forskellige layouteffekter i - og så er
det på smukkeste vis stillet til rådighed for den ganske verden.
se http://Jalbum.net - umiddelbart stærkt anbefalelsesværdigt.

Fra : Klaus Johansen

Dato : 28-12-04 20:19

Hej Lars

Tillykke med din nye side og dit nye kamera. (Fedt kamera!!)

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Lars Troels

Dato : 29-12-04 09:01

> Hej Lars
>
> Tillykke med din nye side og dit nye kamera. (Fedt kamera!!)

Tak Klaus, og tak skal i have allesammen for bemærkningerne. Jeg har løbene
fortaget rettelserne i har påpeget. Tak skal i have. I er velkommen tilbage.

Godt nytår.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Lars Troels

Dato : 11-01-05 20:02

> Jeg vil blive glad for jeres civiliserede bemærkninger.

Hej

Jeg har fyldt en hel del mere på siden, siden sidst. Hvis der er nogen der
gider kigge forbi og komme med lidt input. Der kom, for mig, mange guldkorn
ved sidste runde.

F.eks er jeg begyndt på artiklen om D70, D100 og D1H.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk