6600GT
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-12-04 23:48

Jeg ville egentligt have købt et GF5600 kort (AGP), men har besluttet, at
prisforskellen op til et af de nye 6600GT kort er så lille at man næsten må
ryge på det nye.

Men støjen. Jeg accepterer at det er nødvendigt med ekstra køling til dette
nye kort, men hvilke af følgende kort:

Albatron
AOpen
Club3D
MSI
PointOfView

støjer mindst ??

/Bjarke

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 27-12-04 00:11

hej
de larmer alle meget
har selv et albatron
og er kanon tilfreds
har dog fjernet lyden
ved.at køre køler som 5v og ikke 12v
og brugt en variabel dims fra en zalman cpukøler
så nu er den næsten lydløs og ca 45grader v.heftig grafik(spil)
nb der er dog kommet en zalman køler til 6600gt
ca pris 250kr og den er vist ok
og lydløs
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cqnf2l$1efl$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-12-04 11:36

Men er der ikke risiko for at kortet brænder af, når det ikke køles nok ??

Det undrer mig at tests (Toms fx) ikke tester kortenes støjniveau, når man
tænker på, at der er så mange der taler om det. -og de graver jo ellers ned
i en masse andre spændende detaljer om kortene ....

Bjarke

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 27-12-04 11:53

har ikke haft nogen problemer
men,bedste løsning er nok af købe den nye zalman 700blæser
men så er der problemer med garanti da køler er afmonteret
jeg har kun rørt ved stikket og det kan ikke ses
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cqooin$2dr0$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> tænker på, at der er så mange der taler om det. -og de graver jo ellers
> ned i en masse andre spændende detaljer om kortene ....

>>> AOpen
>>> Club3D
>>> MSI

Fra : Anders F

Dato : 28-12-04 13:02

> har ikke haft nogen problemer
> men,bedste løsning er nok af købe den nye zalman 700blæser

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=150&code=013
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

Jeg havde kig på deres passive
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=138&pr_name=ZM80D-HP

Men man kunne også vente til Arctic kommer med deres "NV Silencer6" der også
skulle passe..

> men så er der problemer med garanti da køler er afmonteret

Det er lidt noget skidt, ja..

Mvh.
Anders.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 28-12-04 21:18

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> Jeg havde kig på deres passive
> http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=138&pr_name=ZM80D-HP

"This product is not installable on an nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra
because they do not have 3mm holes around the GPU."

Mon ikke også det gælder for GF6600GT ?

Mvh
Henrik

Fra : Anders F

Dato : 29-12-04 11:48

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> wrote in message

> "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> "This product is not installable on an nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra
> because they do not have 3mm holes around the GPU."
>
> Mon ikke også det gælder for GF6600GT ?

Det er et godt spørgsmål! Jeg har bare set en tag hvori en gut hævde at køre
med et 3Dclub kort og den nævnte køler... Men man ser/hører jo så meget! Det
kan være jeg lige skal give den lidt tid - for der er helt sikkert noget
"certificeret" på vej....

Mvh.
Anders