weekendtur paris
Fra : gusse.net

Dato : 26-12-04 22:57

nogle anbefalinger ?

Fra : Daniel Birch

Dato : 26-12-04 23:01

"gusse.net" <bg@gusse.net> wrote in message
news:41cf33b8$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> nogle anbefalinger ?

Jeg vil foreslå at tage af sted fredag og hjem igen søndag, med mindre der
er tale om en lang weekend, for så kan du rejse torsdag og/eller komme hjem
mandag.

mvh
Daniel

Fra : Daniel Birch

Dato : 26-12-04 23:02

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg vil foreslå at tage af sted fredag og hjem igen søndag, med mindre der
> er tale om en lang weekend, for så kan du rejse torsdag og/eller komme

Undskyld. Kunne ikke dy mig.
Kan du ikke uddybe spørgsmålet lidt?
Er det rejsemåde, overnatning, aktiviteter, middagsmad eller valuta, du
gerne vil have anbefalinger om?
Har du allerede besluttet dig for, hvornår du skal af sted?
Er det kun dig selv, eller skal svigermor/børnebørn/kolleger også med?

mvh
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 09:33

Ja hold dig væk, byen er fuld af lommetyve og ludere,
Alt er urealistisk dyrt, især Disneyland
Franskmænd er nogle af europas mest arrogante røvhuller.
De gider kun til nød at tale engelsk og slet ikke tysk.
et bedre valg er italien de er noget bedre men de har jo også opfundet
pizzaen
Esben

Fra : John

Dato : 27-12-04 15:06

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hold dig væk, byen er fuld af lommetyve og ludere,

Næppe flere end i andre storbyer.

> Alt er urealistisk dyrt, især Disneyland

Hvem gider også tage i EuroDisney.
Dyrt... tja... det er London også - og København for den sags skyld.

> Franskmænd er nogle af europas mest arrogante røvhuller.
> De gider kun til nød at tale engelsk og slet ikke tysk.

Hmmm.... den holdning havde jeg også indtil jeg lærte nogle franskmænd at
kende. De er nu meget flinke når det kommer til stykket.

Mvh

John

Fra : Søren Blom

Dato : 27-12-04 16:10

> [...]
> De gider kun til nød at tale engelsk og slet ikke tysk.
> et bedre valg er italien de er noget bedre men de har jo også opfundet

Magen til pladder skal man lede længe efter. Franskmænd vil sku gerne tale
Engelsk, dem som kan det vel og mærke. Det er et få tal af Franskmænd der
lære sprog i skolen, som vi kender det fra Danmark. hvor alle som minnimun
lære Engelsk. Forholdet med ludere og lommetyve, så tror jeg ikke at vi
kommer de samme steder i byen, har været i Paris et utal af gange, har
aldrig oplevet problemer med hverken det ene eller andet, dyre priser osv.
jamen der er Paris sku ikke et hak anderledes end så mange andre storbyer.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Coppi

Dato : 27-12-04 17:14

"Ja, så vil jeg da også give mit besyv med.

Jeg er vildt betaget af Paris og jeg ved ikke hvor du færdes, men jeg synes
faktisk der er ret så billigt i Paris.

Det er da klart, at du kommer til at betale for det hvi du sætter dig og
drikker vin eller øl på en af de store pladser, men man kan nu sagtens finde
små listige steder, hvor der er billigt.

Og hvad angår shopping, så er udvalget utroligt stort og både billigt og
dyrt, alt efter hvad man søger.

Maden er ok og billig synes jeg, hvis man ikke fordrer det helt vilde, kan
man da sagtens få 3 retter for omkring en hund, er det dyrt ??????

coppi

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-12-04 10:07

Esben wrote:

> De gider kun til nød at tale engelsk og slet ikke tysk.
> et bedre valg er italien de er noget bedre men de har jo også opfundet
> pizzaen

De /kan/ så til gengæld hverken tale engelsk eller tysk!

vh
Jan

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-12-04 11:29

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hold dig væk, byen er fuld af lommetyve og ludere,

Okay, ergo hold dig fra alle byer med mere end 10.000 indbyggere!!

> Alt er urealistisk dyrt, især Disneyland

Disneyland og Paris er ikke det samme... Hvis du ikke skule ha' opdaget
det... Og ja, tingene er dyre hvis man er naiv nok til at shoppe i
tourist-butikker. Vi fik, i latiner-kvarteret et kæmpe måltid (forret,
hovedret og dessert) med tilhørende drikkevarer for 15? pr. næse!

I en sidegade til Champs Elysées fik vi en 3-retters menü for 15½? - så var
det godt nok drikkevarer ved aiden af, men det løb kun op i 22? incl. kaffe!

> Franskmænd er nogle af europas mest arrogante røvhuller.

Det har nok mere haft noget med din holdning til de store stygge fremmede
Franskmænd at gøre for vi blev virkelig behandlet godt der nede, mødte en
masse dejlige indfødte, jokede med nogen fine businessmænd, blev vist rundt
i hele byen af hotel-receptionisten, snakkede med soldaterne ved Eiffeltårn
osv. I mine øjne et forkefærd der er 110% mere åbent end Danskerene der
netop i mine øjne er nogen af Europa's mest arrogante røvhuller!

> De gider kun til nød at tale engelsk og slet ikke tysk.

Jammen det er jo så dem der har et problem og ikke dig! De taler deres lands
sprog. Du vælger at ta' til Frankrig, men du kan altså ikke forlange at de
lærer Engelsk eller Tysk kun for at kunne tale med dig! En anden ting er at
hvor der er vilje er der vej, så selvom ikke alle taler Engelsk eller Tysk
så kan du godt kommunikere med dem!

> et bedre valg er italien de er noget bedre men de har jo også opfundet
> pizzaen

Ja, der skal jeg så ned til sommer, så må vi jo se om jeg er enig med
dig!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : gusse.net

Dato : 28-12-04 21:03

Uhh jaaa. Det var måske meget smart !

jeg tænkte på en god måde at komme derned med fly, anbefaling af hotel, ting
man skal se...

vi skal bare afsted og være os 2( mig og konen) - uden den lille i bare en
weekend ;)

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-12-04 11:35

"gusse.net" <bg@gusse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skal se...
>
> vi skal bare afsted og være os 2( mig og konen) - uden den lille i bare en

Det lyder bare super hyggeligt!

Jeg har skrevet en beretning om min tur der ned her:
http://www.flatcoated-retriever.dk/paris.htm

Jeg føler selv at jeg fik et kæmpe udbytte af turen! Der var ikke på noget
tidspunkt stress på for at opleve mest muligt, men omvendt fik vi set meget
meget mere end vi regnede med at vi skulle nå at se!

Det kan være at i kan få lidt inspiration til hvad i skal se ud fra det. Med
hensyn til hotel så var jeg meget godt tilfreds med det vi brugte. Billigt
og kort fra centrum med metroen. Det lå ca. 400-500 meter fra Moulin Rouge
tror jeg...

God tur!

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 02-01-05 21:27

> [...]
> man skal se...
>
> vi skal bare afsted og være os 2( mig og konen) - uden den lille i bare en

Hvis du har mulighed for det, så flyv hjem mandag morgen i stedet for søndag
aften. Du sparer ofte DKK 400 pr. billet, hvilket snildt betaler en ekstra
nat på hotel.

Du kan booke hotel med stor besparelse gennem www.priceline.com. Du kan se
hvad andre har betalt på p070.ezboard.com/bpricelineandexpediabidding. Har
selv benyttet mig af sitet i New York og opnået stor besparelse.

Anbefaling af ting at se?? Start på side 1 i din turguide og forsøg at nå
igennem det hele!!! Nej, spøg til side. Nogle personlige favoritter:
Musee d'Orsay
Louvre
Musee Rodin
Musee Andre Jacquemart
En tur op i triumfbuen
Slendre rundt i Le Marais - vær opmærksom på at butikkerne er åbne her om
søndagen.
En gårtur i La Defense - jeg er ret facineret af den moderne byggestil der
er anvendt der

Hadeområde nr. 1: Montmartre (alt for mange turister).

Henrik