Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV Out - Kun S/H!!!?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 26-12-04 21:10

Hej NG!

Håber i kan hjælpe lidt, er træt af at kæmpe med noget, der burde være så
let:

Jeg har en IBM R50 tænkeplade, med S-video out... Jeg har købt et s-video
til scart kabel, og dermed forbundet computer med TV!

Jeg forsøger nu at få et billede på TV'et. Men det kan kun lykkes mig at få
et sort/hvidt billede på skærmen!! Hvorfor mon det? Jeg har sikret mig, at
det er PAL format, jeg har sikret mig, at opløsningen ikke er for høj.

Mit kort er et ATI MOBILITY RADEON 9000... Med nyeste driver fra Windows
Update...

Læste noget med pin nr. 15 i scartstikket, som muligvis ikke er i
fjernsynet? Har prøvet både direkte i fjernsyn og via videoens scart til
fjernsyn - Samme resultat...

Er der nogen der har nogle tricks? Burde det ikke kunne lade sig gøre?

Mvh
Lasse

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 26-12-04 21:37

> [...]
> at det er PAL format, jeg har sikret mig, at opløsningen ikke er for høj.

Understøtter dit TV s-vhs? Hvis det ikke gør bliver billedet i s/h.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-12-04 21:40

Alm kendt problem. Du skal ind i en shop og købe et lille "led" til kablet,
og så siger det "pop" og farverne kommer frem ....

Bjarke

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-12-04 23:05

Lasse Rønlev wrote:
> [...]
>
> Læste noget med pin nr. 15 i scartstikket, som muligvis ikke er i
> fjernsynet? Har prøvet både direkte i fjernsyn og via videoens scart

Du tænker måske på pin 16, som der skal strøm til på nogle TV før de vil
skifte til RGB mode.

Billedet er sort/hvid fordi dit TV ikke understøtter S-Video på
SCART-stikket.
Måske kan du skifte det til S-Video via fjernbetjeningen. Hvis dit TV
har flere SCART-stik, så prøv et andet.

Hvis dit TV kun understøtter Composite video på SCART stikket, skal du
have en omformer fra S-Video til Composite, en såkaldt
'colorfix-adapter'.
Men inden du investerer i en omformer, så prøv lige den seneste Catalyst
driver fra ATI's website istedetfor den fra Windows Update. Selvom de
siger man skal hente den hos fabrikanten af den bærbare virker Catalyst
driverne som regel fint.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-12-04 10:52

Hej med jer!

Tak for svarene til jer alle. Det er skønt at have kompetente mennesker her,
i stedet for at skulle bruge laaang tid på at løse et så "simpelt"
problem... Det virkede ikke med nyeste drivere - Jeg må ned og købe sådan en
"colorfix" adapter...

Glædelig bagjul, og godt nytår!
Lasse