spm ang overordnet & optagelse
Fra : hjml

Dato : 26-12-04 18:35

Hejsa...

Jeg har lige 2 stk spm.

Hvis jeg nu arbejder inde for service f.eks. kundeserive...hvad er
reglerne/kravene til min cef/oerordnet hvornår skal han være det ?...(i
hvilke tidsrum)

og hvis der er en kunde som optaget ens samtaler hvad må han bruge det til
?...f.eks må han gå til pressen og bruge det der uden min tidladelse ?

Mvh
Hjml

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-12-04 11:10

"hjml" <9104378m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg nu arbejder inde for service f.eks. kundeserive...hvad er
> reglerne/kravene til min cef/oerordnet hvornår skal han være det ?...(i

Det er meget svært at svare på. Det er så vidt jeg er orienteret ikke nogen
generelle krav i lovgivningen, men der kan være særlige krav i visse
situationer, feks. formuleret i en arbejdsaftale på arbejdspladsen.

> og hvis der er en kunde som optaget ens samtaler hvad må han bruge det til
> ?...f.eks må han gå til pressen og bruge det der uden min tidladelse ?

Han må godt afspille det for en journalist, men som udgangspunkt må medierne
ikke viderebringe det.
Når medierne af og til anvender 'skjulte' optagelser sker det faktisk i
strid med straffeloven, og hver gang skal der derfor foretages en afvejning
af, om målsætningen med offentliggørelsen berettiger til bruddet. Derfor kan
det godt ende med at afspilningen kan bruges, men jeg tror de fleste medier
er meget tilbage holdende med at bruge optageolser, som de ikke selv har
foretaget og derfor har fuld kontrol over.

Hvad er det egentlig dit problem er? Det virker som om dine to spørgsmål
dækker over en specifik situation, som du er utryg ved.

/Per

Fra : hjml

Dato : 27-12-04 13:10

> [...]
> generelle krav i lovgivningen, men der kan være særlige krav i visse
> situationer, feks. formuleret i en arbejdsaftale på arbejdspladsen.

Ok...vi har beáre haft nogle diskutioner om hvordan loven er med det...om
loven siger at min chef/overordnet skal være tilstedet 24/7 eller noget i
den duo.

> [...]
>
> Hvad er det egentlig dit problem er? Det virker som om dine to spørgsmål
> dækker over en specifik situation, som du er utryg ved.

nej er bare mere nysgerrig....så jeg kan gardere mig..hvis man kan sige det
sådan

/hjml