Formel til udregning af kubik?
Fra : Thomas Lund

Dato : 20-05-01 14:56

Hej,
Er der nogen her i gruppen der har en formel til at regne slagvolumen
ud?
Mvh Thomas

Fra : SN

Dato : 20-05-01 15:15

Hej
Radius x 2 x phi x slaglængde x antal cyl.:
r2 x 3,14 x slaglængde...
Håber du kan bruge det til....
M.v.h
Søren N

Fra : Thomas Lund

Dato : 20-05-01 15:14

Det lyder som lige det jeg skal bruge, takker.
Mvh Thomas

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 20-05-01 16:26

On Sun, 20 May 2001 16:13:48 +0200, Thomas Lund
<el.diablo@lund.mail.dk> wrote:

> [...]
Øhm
Det er ikke helt rigtigt.
r x 2 x pi giver omkredsen. Du sakl bruge arealet og gange det med
slaglængden

Altså r^2 ("r i anden potens") x pi x slaglængde.
Forudsat din cylinder er cirkelrund...
--
Peder
m/Mille

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 20-05-01 16:38

On Sun, 20 May 2001 17:26:19 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:

>Altså r^2 ("r i anden potens") x pi x slaglængde.
>Forudsat din cylinder er cirkelrund...

Er den ellipseformet skal du istedet bruge (((x-x0)^2)/a^2) +
(((y-y0)^2)/b^2) = 1
Uden at jeg iøvrigt ved hvordan

Eller den forkortede:
pi x a x b x slaglængde

Hvor a er største radius i ellipsen og b er .... ja ... den mindste.

Af andre nyttige formler, jeg lige har fundet er
Annuitet: y=A0 x (r/(1-(1+r)^-n))

Eller perlen: Approksimation af binomialfordelt stokastisk variabel X
med normalfordeling (tilnærmelsesvis fordeling af X):
X ~ N(n x p , sqr(n x p (1-p)))

Find selv på flere

---

Peder m/Mille og for meget tid

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 02:53

> Find selv på flere

Ok,

Sfærisk trekantoverflade, med vinklerne a,b og c i en kugle med radius r:
Overflade=(a+b+c-pi)*r^2 (er det ikke skægt man bare adderer vinklerne?)

Torus med indre radius a og ydre radius b: Volumen=1/4*pi^2*(a+b)*(b-a)^2
(klassisk)

Ellipsoide i semiaksen a,b,c: Volumen=4/3*pi*a*b*c (spændende simpel)

Cirkelparaboloide med højde a og radius b: Volumen=1/2*pi*b^2*a (sjældent
set)

osv....

Mvh
Steen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-05-01 13:30

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> wrote in article
<XEZN6.32324$zv2.2924631@news010.worldonline.dk>...

Hov hov, det er jo ikke nogen du har fundet på, vel?, Euklid og de andre
drenge har vist hjulpet dig

Søren.
Cand. Geom.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-05-01 14:15

> Sfærisk trekantoverflade, Torus, Ellipsoide ....
> osv....
> Steen

Det er vist en der sidder med schaum's formelsamling eller bare har en god
hukommelse ....

/A

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 18:57

> Det er vist en der sidder med schaum's formelsamling eller bare har en god
> hukommelse ....

Hehe

Ja, når jeg ikke bruger netop dem til daglig, så kan jeg sgi ikke huske dem.

Mvh
Steen

Fra : Thomas Lund

Dato : 20-05-01 17:50

Jeg syntes heller ikke helt resultatet passede.
Men hvad får du så denne her til:
Boring - 89,336
Slaglændge - 100,8
2 cylindere
/Thomas

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-05-01 18:06

On Sun, 20 May 2001 18:49:36 +0200, Thomas Lund
<el.diablo@lund.mail.dk> wrote:

>Jeg syntes heller ikke helt resultatet passede.
> [...]

((8.9336/2 cm)^2 * 3.14 * 10.08 cm * 2=1263,7 cm^3

-M

Fra : Morten Dybdal

Dato : 20-05-01 18:13

Thomas Lund wrote:

> Jeg syntes heller ikke helt resultatet passede.
> [...]

R (8.9336 cm/2) i anden * pi* H (10.08cm) * 2 = 1263.6.

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 20-05-01 23:18

Thomas Lund <el.diablo@lund.mail.dk> skrev i en
> Jeg syntes heller ikke helt resultatet passede.
> Men hvad får du så denne her til:
> Boring - 89,336
> Slaglændge - 100,8
> 2 cylindere

= Trillebør!

--
Armand.
(der er træt af HD larm på den udfaldsvej som ligger én parcel fra hans

Fra : Armand

Dato : 20-05-01 23:54

Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en

> Altså r^2 ("r i anden potens")

r² ?

--
Armand (der lige brugte: Alt - 0178!)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-05-01 19:54

> Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en

> r² ?

Man kan jo også bare bruge en newsreader der godt forstår meningen med ^2,
_understreget_, *fed*, /kursiv/ og så videre
--
mvh Jes Vestervang - ved en fremmed 'puter, da min egen er til eksamen
GSXR250