Varemærke og ®?
Fra : Sven

Dato : 26-12-04 16:58

Hej.
Jeg har nu modtaget et officielt brev fra Patent og varemærkestyrelsen om,
at de har registreret mit firmanavn. Registreringen er offentliggjort i
Dansk Varemærketidende. Vil det så sige, at jeg (efter de 2 måneders
indsigelsestid i.flg §23 i varemærkeloven) har ret til at bruge et ® efter
mit firmanavn på Internettet, på faktura'er osv.?

Sven

Fra : Bo Meyer

Dato : 27-12-04 09:02

Sven wrote:
> [...]
> indsigelsestid i.flg §23 i varemærkeloven) har ret til at bruge et ® efter
> mit firmanavn på Internettet, på faktura'er osv.?

Fra http://www.dkpto.dk/varemaerke/sogs_vm.htm - Patent- og
varemærkestyrelsens hjemmeside:

8. Hvad betyder symbolerne TM og ® ?
Svar: TM er en forkortelse for TradeMark (=varemærke). Du kan bruge
symbolet til at vise andre, at du har et uregistreret varemærke.
Symbolet ® står for "registreret varemærke".

Der er ikke i den danske lovgivning regler for betydningen af TM og ® .
Du skal dog være klar over, at der gælder forskellige regler for brugen
af TM og ® i udlandet. Du bør derfor altid være opmærksom på de krav, et
land stiller til brugen af TM og ® , før du fx begynder en eksport
dertil eller markedsfører dine varer i landet.

Mvh.