Tsunami rammer bla. Phuket
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 26-12-04 10:04

En flodbølge opstået som følge af et undersøisk jordskælv (8,9 på
richter-skalaen) ud for Sumatra rammer bla. Phuket og Sri Lanka med med en
række dødsfald til følge.

http://www.phuketgazette.net/news/index.asp?ref=20041226132339

Tidal wave toll: 35 dead, 355 injured

Governor Udomsak Usarangkura has ordered doctors to treat all wounded
who arrive at private clinics to alleviate the load at hospitals, such as
Bangkok Phuket Hospital (above), which have been inundated with injured
people since the wave hit Phuket this morning.

PHUKET: The tidal wave that hit Phuket this morning has claimed the lives of
35 people and injured some 355, Wisut Romin, the Deputy Secretary of Phuket
Provincial Administration Office, has announced.

Speaking at the emergency rescue headquarters set up at the Phuket
Provincial Office, K. Wisut said that an earlier report had recorded that 11
people had died at Kata Beach, and nine more died at Nai Yang, where some 91
people were injured and an unknown number of people have since disappeared.

K. Wisut added that three people died at Patong, two died at Nai Harn,
another two died at Rassada Port, in Phuket City, and two more died at
Kamala, where about 150 people were injured.

Government officers and police are currently working to evacuate coastal
areas in anticipation of another aftershock wave.

A warning has been issued on local radio stations for people to stay away
from the beaches, particularly those at Patong, Kata, Karon, Rawai and
Kamala.

Phuket Governor Udomsak Usawarangkura has also ordered doctors with private
clinics to remain open to treat any person injured to try to alleviate the
load on the island's hospitals, which have been inundated with injured
people since the wave hit Phuket this morning.

http://news.search.yahoo.com/search/news?p=earthquake&ei=UTF-8&c=news_photos

Michael Christoffersen

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 26-12-04 13:19

On Sun, 26 Dec 2004 10:04:00 +0100, "Michael Christoffersen"
<pescatorNO_SPAM@pc.dk> wrote:

>Tidal wave toll: 35 dead, 355 injured

Ifølge Udenrigsministeriet er der een dansker der er død ved Phuket:

http://www.um.dk/da/servicemenu/Nyheder/ForsideNyheder/FlodbolgeRammerBlaSriLankaIndienMaldiverneSumatraOgPhuketThailandVedPhuketErDerIOjeblikketMeldingOmA.htm

Skræmmende.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 26-12-04 13:55

<pescatorNO_SPAM@pc.dk> wrote:

>En flodbølge opstået som følge af et undersøisk jordskælv (8,9 på
>richter-skalaen) ud for Sumatra rammer bla. Phuket og Sri Lanka med med en
>række dødsfald til følge.

Relevante links:

http://www.mytravel.dk/

http://www.startour.dk/news/news.asp?id=492

http://www.um.dk/da/servicemenu/Nyheder/ForsideNyheder/FlodbolgeRammerBlaSriLankaIndienMaldiverneSumatraOgPhuketThailandVedPhuketErDerIOjeblikketMeldingOmA.htm

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=223174

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Jan Andreasen

Dato : 27-12-04 22:22

Husk nu, at der er andre rejseselskaber end StarTour, der sælger rejser ud
af Danmark, selvom det er det eneste selskab, der bliver nævnt OVERALT i tv
og radio.

Selvom det er irriterende, at det altid er det samme selskab, de refererer
til, så klarer ham der Stig Elling hans job godt. Det er fantastisk, som han
formår, at få hans arbejdsplads nævnt hver eneste gang, der sker noget rundt
omkring i verdenen. Om StarTour så har noget med det at gøre eller ej...

Jan Andreasen

Fra : Coppi

Dato : 27-12-04 22:49

Hej Jan.

Ja, han har godt nok været meget på.

Jeg har aldrig været vild med de der halvsvenske rejseselskaber og Star Tour
står ikke for noget specielt hos mig.

Men, men , men jeg synes alligevel, at de håndterer situationens alvor meget
professionelt og med stor medfølelse, også mere end mange af de andre store.

coppi

Fra : John

Dato : 29-12-04 00:22

> [...]
rundt
> omkring i verdenen. Om StarTour så har noget med det at gøre eller ej...

Muligt, men det er åbenbart det eneste selskab der generelt får ros for
deres indsats jvf. www.jp.dk

Mvh

John

Fra : phk

Dato : 29-12-04 10:24

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> han
> rundt

> Muligt, men det er åbenbart det eneste selskab der generelt får ros for
> deres indsats jvf. www.jp.dk

Er det ham der vil have regeringen til at bringe Star Tour´s gæster hjem?
Ham giver jeg sgu ikke 5 flade øre for. Han vil godt tjene kassen på
turisterne tilhverdag, men lige pludselig så er det regeringens problem at
få Star Tour´s gæster hjem?

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 29-12-04 14:26

> [...]
> Ham giver jeg sgu ikke 5 flade øre for. Han vil godt tjene kassen på
> turisterne tilhverdag, men lige pludselig så er det regeringens problem at

Øhhh... hvad snakker du om?

Mvh

John

Fra : phk

Dato : 30-12-04 12:18

> Øhhh... hvad snakker du om?

Arbejder du for Star Tour?

En eller anden fra Star Tour har gentagende gange været i pressen, bl.a.
ville han sende et brev til regeringen fordi han mente det var regeringens
ansvar at få de gæster hjem Star Tour havde tjent penge på at sende derned.

Jeg skal i hvert fald ikke med Star Tour, skulle min ferie falde forbi en
charterrejse.

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 30-12-04 13:51

> "John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Arbejder du for Star Tour?

Nej hvad får dig til at tro det.

> [...]
> ville han sende et brev til regeringen fordi han mente det var regeringens
> ansvar at få de gæster hjem Star Tour havde tjent penge på at sende

Så vidt jeg husker var det en medarbejder fra My-Travel der udtalte kritik
af at regeringen ikke har hjulpet til med at få de ramte hjem. Det samme
gjorde formanden for rejsebranchens fællesorganisation, så det er nok den
generelle holdning i rejsebranchen.
Din sidste kommentar med pengene er så åndsvag i mine øjne at jeg ikke gider
kommentere den yderligere.

> Jeg skal i hvert fald ikke med Star Tour, skulle min ferie falde forbi en
> charterrejse.

Who cares hvem du rejser med.

EOD herfra.

Fra : Jan Andreasen

Dato : 29-12-04 23:30

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Muligt, men det er åbenbart det eneste selskab der generelt får ros for
> [...]

Det er da klart, når det er det eneste selskab, der bliver nævnt i pressen!!

Jan Andreasen

Fra : John

Dato : 29-12-04 23:35

"Jan Andreasen" <asdf@dk.dk> skrev i en meddelelse

> "John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da klart, når det er det eneste selskab, der bliver nævnt i
pressen!!

Øhhh... det er dem i katastrofeområderne det drejer sig om. De er nok ret
bedøvende med hvilke selskaber der er blevet nævnt i pressen.

Mvh

John

Fra : Jan Andreasen

Dato : 29-12-04 23:56

Hvad snakker du nu om? Talte vi ikke om, at Star Tour var de eneste, der
blev nævnt i den danske presse?

Prøv at forklar lidt nærmere hvad du mener, for jeg forstår nu ikke rigtigt
din kommentar.

Mvh Jan

Fra : Jan Andreasen

Dato : 29-12-04 23:56

Fra : John

Dato : 30-12-04 00:49

> Hvad snakker du nu om? Talte vi ikke om, at Star Tour var de eneste, der
> blev nævnt i den danske presse?

Star Tour var de eneste der blev rost for deres indsats i området af folk i
området.