Reservedele til min Popcorn
Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-12-04 00:26

Hejsa

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at gide at finde fejlen. (jvf
tråden:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=ed6c3eebecac40eb&seekm=411c1f04%240%24301%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk#link1 )

Jeg rev topstykket af, og det viste sig så at nålelejet igen har været
ude og hygge sig i cylle'n.

Nu skal jeg så ha' lavet bæstet.
Som udgangspunkt har jeg en motorblok og ikke andet. Jeg vil gerne have
forslag til alt, lejer, krumptap, cylinderkit, vario, kobling gearing
osv osv osv.
Og hvis der er nogen der kan henvise mig til 1 forhandler der har det
hele hjemme

Eneste krav er, at det skal være en god kvalitet der kan tåle nogle
kilometer, ved en god hastighed (ca. 70-90 km/t).

På forhånd tak

MVH

Thomas

Fra : C.C

Dato : 26-12-04 07:52

Tjaa.... Du kan jo prøve T.Hansen De er forhandler af Cpi Scootere. De har
alle reservedele.

Mvh

C.C

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-12-04 11:17

> Tjaa.... Du kan jo prøve T.Hansen De er forhandler af Cpi Scootere. De har
> alle reservedele.

Er der nogen der har et andet bud end CPI standard reservedele?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-12-04 11:30

Thomas Madsen wrote:

> Er der nogen der har et andet bud end CPI standard reservedele?

Thansens søterfirma, ProTuna, har alt hvad du skal bruge!

www.protuna.dk

--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : RpR

Dato : 26-12-04 11:44

> [...]
>
> Eneste krav er, at det skal være en god kvalitet der kan tåle nogle
> kilometer, ved en god hastighed (ca. 70-90 km/t).

Problemet ved CPI er netop at det er bøvlet at få ordentlige dele som
krumtap osv til dem, og de er, som du selv har erfaret, meget gode til at
smadre lejerne.
Cylindermæssigt passer de stumper med Yamaha Jog & co, det samme med
udstødning osv.

Svjh. skal der laves lidt drejearbejde på motorblokken hvis der skal sættes
en krumtap fra Jog over i den, men det kan lade sig gøre.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : N/A

Dato : 26-12-04 23:52

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-12-04 23:52

> <SNIP>
>
> Jeg har overvejet en _helt_ ny motor, men det eneste jeg lige har kunnet
> finde er denne:

Ups.. dårlig vane med CTRL+Enter :S

Det var denne jeg ville linke til:
http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=65114&shop_id=2831&vare_id=207340

Kan det overhovedet lade sig gøre?
Hvordan er West Import som forhandler?
Er der andre bud på en ny motor?

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 27-12-04 14:37

> Det var denne jeg ville linke til:

> [...]

Motoren passer lige over, ingen problemer der. Og baghjulet følger jo med.
Men motoren har kun 6 - 7hk på hjulet svjh, det kan du nemt opnå ved at købe
en brugt Jog / Sonic / Neo's eller anden Minarelli vandret motorblok og lidt
tundele. Og det koster ikke 5500,-

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-12-04 21:38

> [...]
> købe
> en brugt Jog / Sonic / Neo's eller anden Minarelli vandret motorblok og

Ok jeg troede det var noget mere.... nogen speciel årsag til at den ikke
yder bedre?

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 27-12-04 22:27

> Ok jeg troede det var noget mere.... nogen speciel årsag til at den ikke
> yder bedre?

Tjoh, den skal jo holde
De HK er også lidt fisket ud af luften, kan ikke huske de rigtige tal, men
den er langsommere end en tunet CY50 blok, som Jog bl.a. har.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-12-04 22:35

> Tjoh, den skal jo holde
> De HK er også lidt fisket ud af luften, kan ikke huske de rigtige tal, men
> den er langsommere end en tunet CY50 blok, som Jog bl.a. har.

Dvs at de 100 cc er bare ren lir? Får man ikke nogen fordel fremfor de 50/70
cc?

/Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 28-12-04 05:49

Thomas Madsen skrev:

> Dvs at de 100 cc er bare ren lir? Får man ikke nogen fordel fremfor
> de 50/70 cc?

Jo da du får en motor som kan holde til mange km.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Hekto

Dato : 28-12-04 11:35

In article <41d0e794$0$93195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...
> Jo da du får en motor som kan holde til mange km.

- samt yder et større moment p.gr.a de flere cc.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Chipmand

Dato : 28-12-04 14:25

On Mon, 27 Dec 2004 22:34:36 +0100, "Thomas Madsen"
<ormen@ormens.dk.fjern> wrote:

>Dvs at de 100 cc er bare ren lir? Får man ikke nogen fordel fremfor de 50/70
>cc?
>
>/Thomas

Lir hmm det er da dobbelt af de 50 som en standard har. Du kan vist
betrakte det som en 100 CC scooter når motoren sidder på den. Husk nu
lige at smide 5 muresten i fronten af scooteren ellers ryger du
bagover ;0).

Mvh
Chipmand

Fra : RpR

Dato : 28-12-04 18:17

> Husk nu
> lige at smide 5 muresten i fronten af scooteren ellers ryger du
> bagover ;0).

NÆPPE

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Jensen

Dato : 26-12-04 19:23

prøv t.hansen de er impotør af dem gog fornøjelse mvh preben jensen

Fra : Jensen

Dato : 26-12-04 19:25

prøv t.hansen de har det meste gog fornøjelse preben jensen