autoinst af programmer fra www
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 20-05-01 13:42

Jeg har en del år været på en postliste fra
delphi.guide@about.com

hvor der kommer info og tips om delphi.
Sidste gang jeg surfede på sitet, begyndte pludselig en installation af et
program
BonziBUDDY\bbsmartstubfal.exe

selvom jeg fik stoppet installationen ved at rykke netkortet ud har jeg fået
en icon på skrivebordet med 'finish installing af BonziBUDDY.' og jeg får en
reminder om at gøre det.

Er det en ny stil på seriøse sider, oplever andre denne problematik eller er
jeg bare udsat for en trojansk.. af en som vil drille?

hvis det er en ny stil på about.com vil jeg blackliste den.

finn

Fra : Niels

Dato : 21-05-01 22:04

Just as I expected, CykelSmeden fra Aalborg came up with this:

>Jeg har en del år været på en postliste fra
>delphi.guide@about.com

Godt sted!

>Sidste gang jeg surfede på sitet, begyndte pludselig en installation af et
>program
>BonziBUDDY\bbsmartstubfal.exe

Jegtror mest det har været en grum hacker el.lign.. Jeg kan ikke
forestille mig at About.com kunne finde på sådan noget. Prøv at søgedin
maskine igennem efter ting som Back Orifice og NetBus.

>selvom jeg fik stoppet installationen ved at rykke netkortet ud har jeg fået

Lyder farligt!

>en icon på skrivebordet med 'finish installing af BonziBUDDY.' og jeg får en
>reminder om at gøre det.

Du kan vel nemt slette den genvej og fjerne alle entries i registry der
skulle have noget med det at gøre!

>hvis det er en ny stil på about.com vil jeg blackliste den.

Jeg har (sådan set) kun haft positive oplevelser med About.com . Jeg er
dog droppet af fra deres Delphi-liste (ikke længere interessant for
mig).

--
Niels aka. niLLer aka. G4S