max-width + min-width
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-12-04 19:23

Hej NG

Til min store ærgrelse har jeg konstateret, at jeg åbenbart ikke testede
grundigt nok, inden jeg erklærede problemet med max-width versus IE for
løst.

Jeg har det foreløbige liggende her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/maxwidth.asp

.... hvor jeg har noteret koden til to forskellige løsningsmodeller, hvor
ingen af dem fik IE til at makke ret.

Desuden har jeg denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minwidth.asp

.... hvor jeg har forsøgt at få min-width til at virke i IE. Også her viser
jeg to forskellige ikke-virkende løsningsmodeller.

Er jeg så heldig, at nogen kender løsningen? Jeg har også forsøgt at kaste
spørgsmålet op i news:alt.html - subj: min-width - hvor jeg trods fleres
behjertede forsøg heller ikke fik løst problemet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Stoffer

Dato : 26-12-04 15:28

ta' et kig herinde
http://www.svendtofte.com/code/max_width_in_ie/

Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-04 22:28

Stoffer wrote:
> ta' et kig herinde
> http://www.svendtofte.com/code/max_width_in_ie/

Den side har jeg allerede studeret. Den giver ikke svaret, så det fungerer
efter hensigten:

Min-width: Boksen skal være en vis procentandel af vinduets bredde, dog
minimum et fastsat antal pixels bred.

Max-width: Boksen skal være en vis procentandel af vinduets bredde, dog
maksimum et fastsat antal pixels bred.

Opskrifterne fra ovenstående link giver ikke denne fleksibilitet. ;(

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Stoffer

Dato : 31-12-04 17:47

skal det være html og css udelukkende??
har kigget lidt på nettet og fandt et javascript som evt. kunne bruges
http://www.projectseven.com/tutorials/css/samples/minwidth/