Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Sammenligning af digi-kameraer
Fra : plh

Dato : 25-12-04 19:06

Det lader til at der i familien kan frigøres nogle få tusind kr ( absolut
max ca.2800 - tror jeg nok...) til et digitalkamera, og jeg ville spørge om
der findes et sted på nettet - evt på udenlandsk - hvor der sammenlignes
kameraer i den nedre prisklasse.

- og hvis nogen har gode råd / advarsler er det jeg leder efter:

1. Noget der er så småt at det kommer med når vi er på opleveren.
2. Noget der har indbygget beskyttelse af objektivet så taske ikke er
nødvendig.
3. Noget der kan optage filmklip med lyd.
4. Noget der er meget, meget, meget mere pålideligt end vores Trust 782 AV.
5. og meget gerne noget hvor batterierne oplades af usb-stikket.

- og så sæføli kvalitet og data der er matcher prisklassen.

*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'
(_¸.·'¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Per______

"Næsten halvdelen af befolkningen er dummere end gennemsnittet..."

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-12-04 19:17

"plh" <virker-ikke@out-of-order.dk> wrote in message
> [...]
> om der findes et sted på nettet - evt på udenlandsk - hvor der
> sammenlignes kameraer i den nedre prisklasse.

Hvordan vil det være muligt, at andre lande skal tage højde for danske
priser i deres sammenligninger?

> [...]
> AV.

> 5. og meget gerne noget hvor batterierne oplades af usb-stikket.

Det tvivler jeg på du finder.

> - og så sæføli kvalitet og data der er matcher prisklassen.
>
> mvh
> (_¸.·'¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Per______

Prøv selv at se mere på:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&q=digicam+%2B+k%C3%B8b&spell=1

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=digital+kamera+%2B+k%C3%B8b

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=digitalkamera+%2B+k%C3%B8b

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 19:22

> [...]
om
> der findes et sted på nettet - evt på udenlandsk - hvor der sammenlignes

Prøv den her side, der er Digitale Kamerae og Digitale Videokameraer.

http://www.steves-digicams.com/

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : plh

Dato : 25-12-04 20:26

Tak for svar til Thomas og Kim

Jeg kan se at i er træt af forbipasserende herinde, så mit indlæg er
slettet.

"Steves-digicams" er et fint og helt svar der vil hjælpe mig igennem
junglen - tak for det...

mvh Per

Fra : Knud I

Dato : 26-12-04 09:48

"plh" <virker-ikke@out-of-order.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor der sammenlignes kameraer i den nedre prisklasse.
>
> - og hvis nogen har gode råd / advarsler er det jeg leder efter:

Start på www.edbpriser.dk
under foto kan du bruge avanceret søgning. De svar du får kan du så
teste på de ovennævnte sider. jeg foretrækker http://www.dpreview.com
Brug evt www.fotokritik.dk under kameraliste her kan du se foto
fra mange forskellige kameraer.

Generelt hold dig til Canon Nikon Olympus og Fuji. de har kun få
mislykkedes
kameraer. Der er også gode kameraer fra andre mærker
men her er risikoen for et dårligt køb meget størrer.

Hvis du tør købe brugt kan der være en del at spare.
Vær forsigtig på www.dba.dk her forlanges ofte næsten ny pris
www.fotokritik.dk er der 1 canon G3 til salg til 2600,-
det mener jeg er et godt køb, er den for stor så Canon A75 - 95
Mvh Knud

Fra : plh

Dato : 28-12-04 08:39

"Knud I" <Knud_i@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Generelt hold dig til Canon Nikon Olympus og Fuji. de har kun få
> mislykkede
> kameraer.

Tak for rådet Knud, men da jeg først har læst dette nu blev det et HP R707.
Det virker ikke helt kikset endnu, men nogle pudsigheder har det da...

Per

Fra : Knud I

Dato : 28-12-04 15:19

> Tak for rådet Knud, men da jeg først har læst dette nu blev det et
> HP R707. Det virker ikke helt kikset endnu, men nogle pudsigheder
> har det da...
>
> Per

Nu har du jo ifølge anmeldelser, valgt det mest vellykkede HP kamera
så i forhold til prisen (edbpriser) er det nok et udemærket valg

Mvh Knud