Dæk skift???
Fra : Kim D

Dato : 25-12-04 13:19

Hej er der nogen der har nogle fif mht., at skifte dæk på en scooter? Har
ikke prøvet det før, så jeg ved ikke om der kan være problemer forbundet med
at gøre det selv?
På forhånd tak.
Kim D.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-04 23:15

On Sat, 25 Dec 2004 13:18:46 +0100, Kim D wrote:

> Hej er der nogen der har nogle fif mht., at skifte dæk på en scooter?

Fif? Ja. Besøg den lokale dækpusher og giv ham de 100,- det tager pr.
fælg.

> Har ikke prøvet det før, så jeg ved ikke om der kan være problemer
> forbundet med at gøre det selv?

Det kan der. Du kan ridse fælgen, du kan klemme dine fingre, du kan
ødelægge dækket, du kan bande og svovle, du kan kaste rundt med ting i
arrigskab over at det satans lort ikke vil på osv.

Besøg en dækmand og få det overstået på få minutter.

Det er _ikke_ besværet værd medmindre du har et prof. dækapparat.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : GK

Dato : 26-12-04 02:43

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.25.22.15.06.199435@for.contactinfo...

Fra : GK

Dato : 26-12-04 02:51

> [...]
>
> Besøg en dækmand og få det overstået på få minutter.
>
> Det er _ikke_ besværet værd medmindre du har et prof. dækapparat.

prof dækapperat er nu ikke nødvendig for at skifte et skide dæk .. det er
ikke så svært hvis man bare husker at bruge to dækjern og to stumper
haveslange til at sætte på fælgkanten og så sørge for at trykke dækket´ned i
midten af fælgen så går det såmen meget smærtefrit ..

MVh GK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-12-04 20:35

On Sun, 26 Dec 2004 02:51:04 +0100, GK wrote:

> prof dækapperat er nu ikke nødvendig for at skifte et skide dæk ..

Jeg siger heller ikke det er nødvendigt.

> [...]
> haveslange til at sætte på fælgkanten og så sørge for at trykke
> dækket´ned i midten af fælgen så går det såmen meget smærtefrit ..

Og det mener du at du sådan lige kan gøre med et lavprofil scooterdæk
og ikke de store ballondæk mange af de gamle modeller fiser rundt på?

Fra : GK

Dato : 29-12-04 02:05

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.26.19.35.17.915904@for.contactinfo...

> Jeg siger heller ikke det er nødvendigt.

> Og det mener du at du sådan lige kan gøre med et lavprofil scooterdæk
> og ikke de store ballondæk mange af de gamle modeller fiser rundt på?

ja det mener jeg ,, har gjort det 10 gange ,, men ok de godt nok noget stive
i det det har du helt ret i ,, og der skal da også tages fat ,,
jeg har selv de lavprofil på

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 11:57

On Wed, 29 Dec 2004 02:04:49 +0100, GK wrote:

> ja det mener jeg ,, har gjort det 10 gange ,, men ok de godt nok noget
> stive i det det har du helt ret i ,, og der skal da også tages fat ,,
> jeg har selv de lavprofil på

Er det iorden jeg ringer til dig næste gang så?

Det var dælme ikke noget jeg gad bøvle med - den lokale dækmand tager
75,- pr. fælg.

Fra : GK

Dato : 05-01-05 09:05

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.29.10.56.39.385251@for.contactinfo...

> Er det iorden jeg ringer til dig næste gang så?

Ja lille martin det kan du da bare gøre så skal jeg nok skifte det dæk
for dig .. ok et dækapperat er da NR1 det kan vi ikke blive uenige om

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-01-05 11:52

On Wed, 05 Jan 2005 09:05:10 +0100, GK wrote:

> Ja lille martin

Du har ikke set mig - jeg er alt andet end lille :)

> det kan du da bare gøre så skal jeg nok skifte det
> dæk for dig ..

Deal!

> ok et dækapperat er da NR1 det kan vi ikke blive uenige
> om

Godt så :)

Fra : JB

Dato : 27-01-05 05:03