Hvilket grafikkort?
Fra : Thomas G

Dato : 24-12-04 17:17

Hej

Jeg skal have et nyt grafikkort til min puter. Puteren er sådan her..

Soltek SL-75FRN2: 8 * AGP
512 mb PC2700 (333 Mhz)
Athlon XP 1900+
(andet man skal vide for at kunne rådgive?)

Jeg har ikke så mange penge så grafikkortet må højst koste 500 kr.
Jeg vil gerne have VGA, DVI og TV-udgang(S-video) og 128 mb ram og så et
kort der kan udnytte agp *8. Der skal også helst være passiv køling..

Jeg har kigget på:

HIS Excalibur 9250: ATI RADEON 9250 / AGP 8x / 128 MB DDR SDRAM / 240 MHz /
VGA / DVI / S-Video:

PalitDaytona GeForce FX5200: NVidia GeForce FX 5200 / 128 bit / AGP 8x /
128 MB DDR SDRAM / VGA / DVI / S-Video:

ASUS Radeon A9200SE/TD: ATI RADEON 9200SE / AGP 8x / 128 MB / 2048 x 1536
/ VGA / DVI / S-Video / Komposit Video:

AOpen Aeolus MX4000-DV128: NVidia GeForce MX 4000 / 256 bit / AGP 8x / 128
MB DDR SDRAM / 2048 x 1536 / VGA / DVI / S-Video:

Nogen der kan fortælle mig hvad ville være det bedste køb og hvad der ville
være optimalt til min puter?

Nogen der lige gider forklare " Komposit Video"?

Mvh. Thomas

Fra : N´far

Dato : 25-12-04 12:00

Hvad skal du bruge PC´en til ?

Spil evt. ?

Hvilke ?

Vh.

Fra : Thomas G

Dato : 25-12-04 12:10

> Hvad skal du bruge PC´en til ?
alt muligt incl. spil og grafikprogrammer (photoshop og lign)
> Spil evt. ?
> Hvilke ?

tja.. ved jeg ikk rigtig... C & C. Rome total war.

Men det vigtigste er at kortet svarer ydelsesmæssigt til resten af puteren.

Mvh. Thomas

Fra : N´far

Dato : 25-12-04 12:47

"Thomas G" <thomasgi@FJERNvfemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> tja.. ved jeg ikk rigtig... C & C. Rome total war.
>
> Men det vigtigste er at kortet svarer ydelsesmæssigt til resten af

Troede, denne her kort kunne blive din julegave....men,

det er nok bare en af deres _periodiske_ "slåfejl"....

Fra : N´far

Dato : 25-12-04 13:00

Pallit Daytona GF4 4200 m. 128 mb kunne være et bud.

Der er delte meninger om kortet ( læs bedømelser ! ), men
et hurtigere og billigere GF4 4200 så med kun 64mb findes åbenbart ikke på
marked pt. ( Andre ? )

Fra : Thomas G

Dato : 25-12-04 13:18

> [...]
>
> Der er delte meninger om kortet ( læs bedømelser ! ), men
> et hurtigere og billigere GF4 4200 så med kun 64mb findes åbenbart ikke på

ja.. det ser jo ret godt ud.. nogen der så om der kan sættes noget passivt
køling på? hvilket?

Fra : Brian Lund

Dato : 25-12-04 15:00

> ja.. det ser jo ret godt ud.. nogen der så om der kan sættes noget passivt
> køling på? hvilket?

Ja, Zalmans passive køleelementer kan gøre det, hvis du har lidt udluftning
i kabinettet!

ZM HP-80C eller D kan anbefales

Brian