sovsen ... til anden
Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-12-04 13:33

Hejsa,

min and fpr 6 timer ved 130 grader. 4 timer på den ene side og 2 på den
anden. Den ligger på en rist og nedenunder er der en bradepande med vand.

Hvad så med sovsen? Hvordan gør man det?

Og så et tillægsspørgsml ... når anden har været omkring 3½ time i ovnen
skal jeg have noget andet derind i cirka 10 minutter, men det skal have
omkring 175 grader ... kan jeg bare skruen op for varmen i den tid?

ras

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 14:05

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvad så med sovsen? Hvordan gør man det?

Skim fedtet fra skyen (gem fedtet til bl.a. rødkålen). Skyen op i en
tykbundet gryde. Supplér med væden fra afbrunet vinger og indmad, som
selvfølgelig har stået og småsimret i en håndfuld timer? Hertil en god sjat
kartoffelvand og væde fra rødkålen. En god sjat piskefløde op i (½l eller
mere?) - bør være Øllingegaards fra ISO. Koges ind til passende konsistens
og smages til med ribsgelé, sød soya, god eddike, salt/peber, og hvad du
ellers kan finde på.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 21.12.04)

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 24-12-04 14:40

> [...]
> og smages til med ribsgelé, sød soya, god eddike, salt/peber, og hvad du

Ja så har du da efter min mening ødelagt den sovs. Andesovs skal smage af
andesteg, ikke alt muligt andet.
Den opskrift kan bruges til andet sovs hvor man ikke har en ordentlig sky.

Mvh Steen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 14:43

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> wrote in message

> Ja så har du da efter min mening ødelagt den sovs. Andesovs skal
> smage af andesteg, ikke alt muligt andet.
> Den opskrift kan bruges til andet sovs hvor man ikke har en
> ordentlig sky.

Jamen der er du da i din fulde ret til at mene, men hvad med at give dit bud
på en andesovs, så?

Fra : John Jessen

Dato : 24-12-04 15:04

I skulle vist have set Kromans i går aftes. Bortset fra småpornografiske
undertoner, og at de de to studieværter var rygende uenige om alt, var der
da nogle gode staldtip. Bl.a. den med at hælde et lag mel over skyen og lade
den bundfælde sig uden menneskelig indgriben. Den kendte jeg ikke.

John

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-12-04 19:16

> "Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> wrote in message
> Jamen der er du da i din fulde ret til at mene, men hvad med at give dit
bud
> på en andesovs, så?

Den er meget enkel. Andesky der jævnes med Maizena. Er der kun lidt sky, ja
så får man kun lidt sovs. Vi fik en god sovs fra 2 ænder i år.

Mvh, Steen Jakobsen.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-12-04 15:07

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-12-04 15:09

> [...]
> og smages til med ribsgelé, sød soya, god eddike, salt/peber, og hvad du

- ja vingerne sidder nu stadig på anden og indmaden kan ingen af os lide ...
men jeg smider skyen i en gryde og fylder op med (hjemmekogt) grøntsags og
lidt kyllingefond og fløde. Bliver det for fedt kan jeg vel smide lidt
citronsaft i ...?

ras

Fra : martin

Dato : 24-12-04 16:25

> [...]
>
> min and fpr 6 timer ved 130 grader. 4 timer på den ene side og 2 på den
> anden. Den ligger på en rist og nedenunder er der en bradepande med vand.

Jeg har pillet in and ud af ovnen. Den fik også 130 grader, men allerede
efter 3½ time (kl 15:30) var temperaturen langs brystben og mellem lår og
krop 82 grader. Nu står den og venter på at blive skåret ud og så må den få
en halv time til at brune skindet lige inden den skal serveres.
Velbekomme allesammen,
Martin

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-12-04 16:44

"martin" <m_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> krop 82 grader. Nu står den og venter på at blive skåret ud og så må den

> en halv time til at brune skindet lige inden den skal serveres.

- ja jeg havde samme bekymring, men jeg undlod at bruge varmluftovnen ...

ras

Fra : martin

Dato : 25-12-04 09:42

> - ja jeg havde samme bekymring, men jeg undlod at bruge varmluftovnen ...
> ras

Ditto her. Jeg bruger stort set aldrig varmluft.
Martin