Min PC opførre sig mærkligt
Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-12-04 13:27

"anja5" <anja5.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:41ca9d3c$1$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu kommer de højtuddannede it-folk og siger at det dur ikke, men det er
> kun fordi de ikke kan så meget som dem fra Spywarefri. Misundelse er en
> grim ting.

Mit største problem med dem er at de ikke fortæller hvordan man undgår
det.

I stedet forsætter folk med at kører som administrator således at evt.
software man uagtet kører har fuld adgang til maskinen....istedet
bruger man indsatsen på at installere mere software til at forsøge at
forhindre kendte angrebsmåder, eller fjerne kendte angreb.

At de så samtidigt kan anbefalde scanner som de bagefter ikke længere
kan anbefalde hjælper ej.

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke bruge tiden på at beskrive de
muligheder der findes i et moderne operativ system.

Omkring tjenester i Windows XP kan de finde på at skrive "...Egentlig
relaterer tippet ikke så meget til sikkerhed og spyware, men vi har
alligevel valgt at lægge det ind her på siden. .."
(http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#tjenester)

Flot, når de endelig har fat i den lange ende, slår de det hen med at
det ikke har meget med sikkerhed at gøre!?!?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-12-04 13:44

Christian E. Lysel wrote:

> "anja5" <anja5.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mit største problem med dem er at de ikke fortæller hvordan man undgår
> det.

Christian, læs lige det der igen. Det kan misforstås hvem *dem* er, så af
hensyn til nytilkommeren, skal du nok lige uddybe om:
*dem* = de højtuddannede it-folk?
eller
*dem* = dem fra Spywarefri?

og i øvrigt god jul til alle her i gruppen.

Stig Johansen

Fra : anja5

Dato : 28-12-04 00:07

Et lille godt link

http://www.microsoft.com/danmark/security/articles/spyware_fjerne.asp

Læs lige artiklen og hvor man kan få gode råd. Der er et par gode links
på siden.

Godt nytår til alle jer veluddannede it-eksperter! 2005 må blive året
hvor i sætter jer ned og lærer det i får penge for.

mvh og mange knuz
Anja

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-12-04 13:14

anja5 skrev:
> Et lille godt link

> http://www.microsoft.com/danmark/security/articles/spyware_fjerne.asp

Titlen på linket er "Hvordan fjerne jeg spyware".

Jeg har et andet "lille godt link":

http://www.rootkit.com/index.php

Der står beskrevet hvordan man gemmer sig for en virus eller spyware
scanner.

> Læs lige artiklen og hvor man kan få gode råd. Der er et par gode links
> på siden.

Er det ikke bedre at forhindre?

Minimere istedet muligheder for spyware, istedet for at bruge indsatsen
på at fjerne.

> Godt nytår til alle jer veluddannede it-eksperter! 2005 må blive året
> hvor i sætter jer ned og lærer det i får penge for.

IT-eksperter....hvad snakker du om?

Kan du ikke deltage i debatten, istedet for at refere til andre.

Du er ikke kommet med noget der beskriver hvordan man undgår problemmet!

--
Mvh.
Christian E. Lysel