Smertestillende
Fra : Andropov

Dato : 24-12-04 10:05

Anita skrev:

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> Hej gruppe!
>
> Min kæreste og jeg søger noget smertestillende, da hun er jomfru, og
> har store smerter når jeg forsøger at trænge op i hende.
> - Nogle forslag?

>Mit bedste råd:
>Gå til lægen, sammen med hende.

Er kvinder ikke lidt pivsede i dag.

I gamle dage ville man sikkert blot give den gas og få det overstået.
En jomfruhinde må trods alt være småting i forhold til at føde.
I gamle dage var der heller ikke så meget pjat med at føde. Det gjorde
rigtige kvinder blot uden at kny.
I dag er det vel lige før hver anden kvinde forlanger kejsersnit.

Fra : Anita

Dato : 24-12-04 11:20

Andropov wrote:
> I gamle dage ville man sikkert blot give den gas og få det overstået.

Gamle dage er ovre. Idag respekterer man kvinden, og når hun siger det gør
ondt, så gør det SGU ondt.

> En jomfruhinde må trods alt være småting i forhold til at føde.

Nu er der ligesom også forskel på de 2 ting. Ved en fødsel har kvindens krop
forberedt sig til afslutningen i 9 måneder.

> I gamle dage var der heller ikke så meget pjat med at føde. Det gjorde
> rigtige kvinder blot uden at kny.

Dengang døde kvinder også af at føde - hvilket de i øvrigt stadig gør i
mange lange.

> I dag er det vel lige før hver anden kvinde forlanger kejsersnit.

Næh, men epidural er ikke sådan at foragte. Du lægger dig vel heller ikke på
operationsbordet uden bedøvelse, vel?!

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 13:51

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> Gamle dage er ovre. Idag respekterer man kvinden, og når hun siger
> det gør ondt, så gør det SGU ondt.

Gaaab.

> Næh, men epidural er ikke sådan at foragte. Du lægger dig vel heller
> ikke på operationsbordet uden bedøvelse, vel?!

Du aner ikke, hvad du snakker om. Evolutionen har en ganske god grund til,
at det skal gøre ondt at føde, men du er jo nok ligeglad.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 24-12-04 14:24

Jens Bruun wrote:
> Du aner ikke, hvad du snakker om.

Nej, for det er jo kun dig, der ved hvad du snakker om, ikke sandt? Alle
andre fatter bare ikke en meter.

> Evolutionen har en ganske god grund
> til, at det skal gøre ondt at føde, men du er jo nok ligeglad.

Det _skal_ netop ikke nødvendigvis gøre overdrevet ondt at føde. Og det skal
da slet ikke gøre ondt at dyrke sex med sin kæreste/mand.

Du synes måske det er fint at ligge og lide i timevis, når det slet ikke er
nødvendigt?

I så fald ser jeg da ingen grund til at du anvender bedøvelse under
operation, ved tandlægen eller lign.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 24-12-04 15:19

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da slet ikke gøre ondt at dyrke sex med sin kæreste/mand.
>
> Du synes måske det er fint at ligge og lide i timevis, når det slet ikke

Helt enig!! Jeg fik først en epiduralblokade efter næsten to dage i
voldsomme smerter. Aaahhh siger jeg bare. Det er det første jeg bestiller
næste gang.

Fra : Klaus G.

Dato : 25-12-04 01:22

> Helt enig!! Jeg fik først en epiduralblokade efter næsten to dage i
> voldsomme smerter. Aaahhh siger jeg bare. Det er det første jeg bestiller
> næste gang.

Måske jeg er ny/grøn/dum, eller bare dårligt informeret, men hvad er en
"epiduralblokade"?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mette

Dato : 25-12-04 10:59

> Måske jeg er ny/grøn/dum, eller bare dårligt informeret, men hvad er en
> "epiduralblokade"?

Det er en blokade man får lagt ind i lænden, under f.eks. en fødsel. Et
lille rør sørger for, at man får en konstant strøm af bedøvelse ført til
kroppen - man er lam og følelesløs fra navlen og ned.

Fra : Boerge

Dato : 25-12-04 11:22

Mette wrote:

> Det er en blokade man får lagt ind i lænden, under f.eks. en fødsel. Et
> lille rør sørger for, at man får en konstant strøm af bedøvelse ført til
> kroppen - man er lam og følelesløs fra navlen og ned.

Så vidt jeg har forstået, blokeres kommunikationen om bl.a. smerter fra
området under blokaden via rygmarven til hjernen. Det kan sammenlignes
med at blokere en telefonledning. Dermed registrerer man ikke smerten.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bæ9

Dato : 25-12-04 12:38

> Så vidt jeg har forstået, blokeres kommunikationen om bl.a. smerter fra
> området under blokaden via rygmarven til hjernen. Det kan sammenlignes med
> at blokere en telefonledning.............

det er derfor det bruges på kvinder

Fra : Per

Dato : 25-12-04 02:08

> [...]
>
> Du aner ikke, hvad du snakker om. Evolutionen har en ganske god grund til,
> at det skal gøre ondt at føde, men du er jo nok ligeglad.

Det har ikke noget med evolutionen at gøre - det gør ondt på en kvinde at
føde fordi det står i bibelen, at det skal gøre ondt. Det var bare en af
Guds straffe over mennesket fordi Adam og Eva ikke kunne holde sig fra
æblet.

Mvh. Per!

Fra : Bæ9

Dato : 25-12-04 02:54

> [...]
> føde fordi det står i bibelen, at det skal gøre ondt. Det var bare en af
> Guds straffe over mennesket fordi Adam og Eva ikke kunne holde sig fra

så er vorherre sku da en idiot

Fra : Boerge

Dato : 25-12-04 11:08

Per wrote:

> Det har ikke noget med evolutionen at gøre - det gør ondt på en kvinde at
> føde fordi det står i bibelen, at det skal gøre ondt.

Pjat med dig. Det gør ondt på en kvinde, fordi barnet skal ud af en
åbning, der ikke umiddelbart er stor nok. Sandsynligvis giver smerten
også kvinden flere kræfter, som er nødvendig til opgaven med at få et
forholdsvis stort barn gennem en lille åbning.

Hvis vi accepterer Bibelens forklaring, gør det ikke ondt, fordi Gud har
sagt, det skal gøre ondt, men fordi Gud har designet kvinden på en måde,
hvor det gør ondt at føde. Før Syndefaldet blev menneskene skabt af Gud
og altså ikke født. Det ville da heller ikke gøre ondt, hvis mennesker
formerede sig på samme måde som planter, eller fosteret kunne udvikles i
et kunstigt miljø udenfor moderen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 26-12-04 12:00

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse
> [...]
> også kvinden flere kræfter, som er nødvendig til opgaven med at få et
> forholdsvis stort barn gennem en lille åbning.

Det, der gør ondt er 2 ting: Udvidelsen af livmoderhalsen - dét er veer og
det kan føles som at blive ramt af et tog hvert andet minut, da musklerne
kramper og vrider sig og smerten er overalt - i lænden og i det nederste af
maven (kvindens underliv indvendigt). Denne process kan tage alt fra under
en time til uendeligt - for mit vedkommende 56 timer. Det er snart 6 år
siden, men jeg er stadig lidt traumatiseret over det.
Det andet, der gør ondt er selve det at presse barnet ud gennem de 10 cm
livmiderhalsen er, når man er fuldt udvidet. Det mærkede jeg så ikke pga.
en god blokade, men jeg har hørt det er som at "skide en vandmellon".

Fra : nusle nuslesen

Dato : 26-12-04 19:57

"Mette" <m@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> livmiderhalsen er, når man er fuldt udvidet. Det mærkede jeg så ikke pga.
> en god blokade, men jeg har hørt det er som at "skide en vandmellon".

I graviditetens sidste fase danner kvinden et stof der tjener til at
blødgøre leddene, fordi selve bækkenet i kvindens underliv skal kunne "åbne"
sig delvist - en del af smerterne ved en fødsel er at selve bækkenets led
presses til det yderste (og dette skal helst ske uden at bækkenet glider
"rigtigt" fra hinanden - så ender man f.eks. med akut bækkenløsning, hvor
nogle får det allerede i graviditeten pga. overproduktion af dette stof. I
værste fald kan dette medføre invaliditet).

At bækkenet skal udvide sig i leddene på denne måde, svarer sikkert til at
man langsomt og forsigtigt trækker en skulder af led, for dernæst at sætte
den på plads igen (eller rettere; _begge_ skuldre) - og tænker man den tanke
til ende, er det slet ikke så svært at forstå, at det selvfølgelig ikke kan
gøres smertefrit. Og det er pludselig også nemt at forstå, at kvinden ikke
skal ud og bære tunge varer hjem, eller gå lange ture i de næste par dage
(bækkenet bruges jo til al bevægelse og i dagene derpå er det af indlysende
årsager fornuftigt at tage det med ro).

Smerter har selvfølgelig en funktion; det øger indholdet af adrenalin og
endorfiner i kroppen, som gør at kvinden i tidernes morgen - selv efter
denne ekstreme kropslige belastning - kunne rejse sig umiddelbart efter
fødslen og fortsætte en evt. vandring eller flugt eller whatever.

Samtidig er barnets passage gennem bækkenet, hvor det presses voldsomt
sammen omkring brystkassen, ensbetydende med at vandet i lungerne presses ud
og at barnekroppen helt naturligt vil "hive efter vejret" umiddelbart efter
forløsningen - selve fødslen set fra barnets side er af uvurdelig betydning
(det får også tilført adrenalin og endorfiner gennem navlestrengen under
fødslen), og derfor er det også helt hen i vejret at kvinder af "kosmetiske"
hensyn i dag kan finde på at vælge kejsersnit.

Selve fødslen, med alt hvad det medfører af spidsbelastninger, betyder for
kvinden mange forskellige ting - dels øger det indholdet af adrenalin og
endorfiner, som er positivt da det delvist opvejer tabet af
graviditetsbevarende hormoner, der kaster kvinden ud i en hormonel
forandring der er uden sidestykke og for nogle kan medføre
fødselsdepressioner - og dels gør det helingen efterfølgende bedre.

Så alt i alt har naturen stykket det sammen på en fornuftig måde (hvilket
også siger sig selv!), og kvinder der "snyder" sig selv for smerterne eller
selve fødslen giver afkald på væsentlige fordele - selvom det ikke er
sikkert at de er klar over det.

Jeg har født (tre gange) og det gjorde vildt ondt første gang, kontrolleret
ondt anden gang - og tredje gang havde jeg (og min krop) lært af
erfaringerne og "gik ind i" processen på naturens præmisser, og det var helt
fint. Jeg er sikker på at det "dyriske brøl" jeg lod alle høre, mens jeg
holdt presset henover 3-4 presseveer overraskede selv jordemoderen. Men det
føltes "helt rigtigt" og at jeg samtidig trak mig selv op i de der
anordninger, hvor man ligger benene - gjorde alting meget nemmere - jeg
havde også, om man så må sige, slået hjernen fra. Og så arbejdede jeg
simpelthen sammen med min krop, og det betød at selvom der var smerter, og
selvom det gjorde vildt ondt, så var det ikke "slemt" overhovedet.

Var jeg ikke blevet så overrasket over smerterne og så "forskrækket" første
gang - og havde jeg "lært" at lade min krop styre og ha' tillid til den - så
er jeg sikker på, at det var gået langt nemmere. Der er nemlig en verden til
forskel på at "kæmpe imod smerte" og så at lade den skylle igennem sig -
ligesom der er en verden til forskel på at spænde i underlivet under veerne
og så at slappe af selv under smerter (og det kan man faktisk godt).

Endelig forekommer det mig at være indlysende af en kvinde ikke skal ligge
på ryggen og føde. Hvis man ser på kroppens indretning, betyder det at ligge
på ryggen af barnet skal op over en slags bakke skabt af slutningen af
rygsøjlen og selve bækkenet - der er en fødeklinik i Frankrig der for en hel
del år siden skrev om netop dette.

At vælge bedøvelse, hvis det ikke er _absolut_ nødvendigt (og det ved man
først under selve fødslen), synes jeg ikke er fornuftigt. Ligesom kejsersnit
af "kosmetiske" årsager er helt forrykt i mine øjne (tænk, ohh store gru,
hvis de får en slap skede bagefter fødslen.. tsk, tsk... kvinders
forfængelighed kender vist ingen grænser).

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 27-12-04 18:28

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> selve fødslen giver afkald på væsentlige fordele - selvom det ikke er

Jeg føler mig nu ikke særligt snydt. Jeg fik først epidural de sidste 12
timer af fødsel - forinden havde jeg været indlagt i godt 1½ døgn med
voldsomme, ukontrollerbare smerter, der efterlod mig som et skælvende vrag
efter hver ve.
Jeg var af den opfattelse af naturlig fødsel var bedst og jeg stod bl.a.
under en bruser i 3 timer for at lade vandet dulme smerten og jeg gjorde
_alt_ for at "omfavne" smerten og lade den skylle ind over mig og se den
som noget positivt, der førte mig tættere på mit barn. Men der _er_ grænser
for, hvad et almindeligt menneske kan udholde. Især fordi de mange, mange
timer dag og nat ikke gav resultater - jeg åbnede mig kun et par cm i alt.
Der skete intet - udover at jeg nærmest mistede bevidstheden og talens brug.
Jeg havde i mit fødselsplan skrevet nej tak til smertestillende fordi jeg
ville gå ind i processen på naturens betingelser.
Men det er ikke altid at det liiiige er løsningen.
Mit vand gik for tidligt, veerne gik ikke i gang som de skulle, og derfor
skulle jeg sættes igang med ve-drop, men kroppen ville ikke føde alligevel
og så havde vi balladen. Først da min hjerne ikk længere registrerede
smerten vha. blokaden, kunne kroppen koncentrere sig om at åbne sig. Og det
lykkedes endeligt.

> [...]

veerne
> og så at slappe af selv under smerter (og det kan man faktisk godt).

Skal vi ikke bare sige, at det er individuelt fra kvinde til kvinde hvad man
"kan" under en fødsel. Jeg skælver bare jeg tænker tilbage på den...

> [...]
> hvis de får en slap skede bagefter fødslen.. tsk, tsk... kvinders
> forfængelighed kender vist ingen grænser).

Jeg ved én ting og det er at jeg ikke vil traumatiseres igen. Og derfor
vælger jeg den nemme og smertefrie løsning. Jeg gjorde som en ægte
naturkvinde og havde de samme tanker som du havde ved din 3. fødsel, jeg var
ikke angst og havde masser af støtte omkring mig. Men der er grænser. Var
hun dog bare blevet født første nat, så var det jo ikke noget at tale om.
Problemet var bare, at det blev ved og ved og ved...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 27-12-04 19:53

> [...]

man
> "kan" under en fødsel. Jeg skælver bare jeg tænker tilbage på den...

Jeg har såmænd ikke sagt andet.

> Jeg ved én ting og det er at jeg ikke vil traumatiseres igen. Og derfor
> vælger jeg den nemme og smertefrie løsning.

Jeg har en veninde, som måtte have læger til at holde hendes bækken på
plads, ved hendes første fødsel - og som udgangspunkt ville hun slet ikke
have flere børn efter den oplevelse. 9 år efter fik hun alligevel nummer 2,
hun fødte "normalt" og det var en vidunderlig oplevelse for hende, at det
også kunne være "sådan".

Du ved ikke om din fødsel nr. 2 vil blive traumatisk uden smertestillende.

At du vælger smertestillende til på forhånd har sikkert en angst-reducerende
virkning som du har behov for - og det skal jeg ikke blande mig i.

> [...]
> hun dog bare blevet født første nat, så var det jo ikke noget at tale om.
> Problemet var bare, at det blev ved og ved og ved...

Det du skitserer falder vel meget apropos ind under; "det ved man først
under selve fødslen".

mange hilsner

Fra : Corax

Dato : 27-12-04 20:21

"Mette" <m@wamspamnothanks.dk> wrote in message

[...]

> [...]
> hun dog bare blevet født første nat, så var det jo ikke noget at tale om.
> Problemet var bare, at det blev ved og ved og ved...

Lyder som den slags ting som kvinder døde af før i tiden...

Smerten ved fødsler er lige så naturlig som smerten ved brækkede ben. Hvor
meget smerte man har lyst til at finde sig i er individuelt, men der er
ingen grund til at lide unødvendigt for at føle sig "hellig".

- Corax

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-12-04 10:35

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> Smerten ved fødsler er lige så naturlig som smerten ved brækkede ben.

Det har intet med hinanden at gøre. Fødselssmerter har et ganske særligt
formål, og jeg fatter ikke, at du som kvinde ikke sætter dig ind i
baggrunden.

> Hvor meget smerte man har lyst til at finde sig i er individuelt, men
> der er ingen grund til at lide unødvendigt for at føle sig "hellig".

Næ, f*ck det ufødte barn, bare det ikke gør ondt på kvinden.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 28-12-04 11:27

Jens Bruun wrote:

> [...]
> ind i baggrunden.

> Næ, f*ck det ufødte barn, bare det ikke gør ondt på kvinden.

Kom igen når du har prøvet at gennemgå op mod 2 døgn med ufattelige smerter
og en periode på flere år med svære komplikationer pga.bækkenløsning. Alene
efter én graviditet.

Nårh nej - det kan du jo slet ikke opleve. Så tror da pokker du er så skide
klog.

Anita

Fra : Corax

Dato : 28-12-04 11:27

> [...]
>
> Det har intet med hinanden at gøre. Fødselssmerter har et ganske særligt
> formål, og jeg fatter ikke, at du som kvinde ikke sætter dig ind i

Smerten ved et brækket ben har også et formål. Det får dig til at passe på
benet og holde det i ro.
At smerte har et formål betyder ikke at smerten behøver at vare i 50 timer i
træk eller at man skal dyrke smerten som et mål i sig selv.

> Næ, f*ck det ufødte barn, bare det ikke gør ondt på kvinden.

Det har jeg ikke sagt. Der er bare ingen grund til at udholde mere smerte
end nødvendigt. Hvis fødslen varer længe og er hård går det også ud over
barnet. Den bedste fødsel er når kvinden har overskud og energi til at
gennemføre den. Det har hun ikke, hvis den er for lang eller for smertefuld.
Jeg har født to gange. Den 2. gang gik det heldigvis uden de store
problemer, og derfor også uden bedøvelse eller andet. Den fødste gang var en
meget ubehagelig oplevelse fordi det tog så lang tid at min krop var for
udmattet til at kunne arbejde med til sidst. Hvis man har smerter i længere
tid udmatter det i stedet for at hjælpe kroppen.

- Corax

Fra : Per

Dato : 28-12-04 18:54

> [...]
>
> Det har intet med hinanden at gøre. Fødselssmerter har et ganske særligt
> formål, og jeg fatter ikke, at du som kvinde ikke sætter dig ind i

Som tidligere skrevet er det Guds straf over mennesket (kvinden) at det gør
ondt at føde.

Det Gamle Testamente - 1. Mosebog vers 16:

16Derpå sagde Gud til kvinden: »Din smerte skal være stor, og dine lidelser
mange, når du føder dine børn. Alligevel skal du længes efter din mand, men
du skal være undergivet ham!«

SÅ ikke alle de der mærkværdige forklainger og bortforklaringer.

http://www.udfordringen.dk/bibel/index.php?bog=GT

Mvh. Per!

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-12-04 20:09

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message news:41d19d0b$0$211

> [...]
> mand, men du skal være undergivet ham!«
>
> SÅ ikke alle de der mærkværdige forklainger og bortforklaringer.

Der er nok en, der har skiftet pseudonym igen, hvad?

Per V.

Fra : Bæ9

Dato : 28-12-04 20:45

> Der er nok en, der har skiftet pseudonym igen, hvad?
>
> Per V.

er det thomas - den nar??

Fra : Bæ9

Dato : 28-12-04 20:45

> Som tidligere skrevet er det Guds

Hved er det der har ret tilat straffe?
Det må da være et højrøvet fjols der tror så meget om sig selv!!

> straf over mennesket (kvinden) at det gør ondt at føde.
>
> Det Gamle Testamente - 1. Mosebog vers 16:

hva faen er det for en bog? er det en man kan købe?

> 16Derpå sagde Gud til kvinden: »Din smerte skal være stor, og dine
> lidelser

sikke da en grimmer karl der siger sårn

> mange, når du føder dine børn. Alligevel skal du længes efter din mand,
> men du skal være undergivet ham!«

lyder som et gammelt røverhul - min gamle fra fra før 2. verdenskrig lyder
sku næsten mere fornuftig

> SÅ ikke alle de der mærkværdige forklainger og bortforklaringer.

hmmm - det du lige har sagt er da nooooget mærkværdigt

Fuck vorherre og al hans skyld og skam - grib dagen - lev livet og spark
vorherre ad helvede til!!

futtet til helliggruppen - dér svælger de i den slags besværgelser og andet
vestjysk voodoo

Fra : Mr. D

Dato : 28-12-04 21:17

"Bæ9" <spasser.spasser@spasser> skrev i en meddelelse

> futtet til helliggruppen - dér svælger de i den slags besværgelser og
> andet vestjysk voodoo

Idiot

Simon

Fra : Bæ9

Dato : 28-12-04 22:11

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Bæ9" <spasser.spasser@spasser> skrev i en meddelelse

> Idiot
>
> Simon

Nemlig - derfor blev han osse sendt til helliggruppen

Fra : Mr. D

Dato : 28-12-04 22:22

> Nemlig - derfor blev han osse sendt til helliggruppen

*Du* er en idiot

Simon

Fra : Bæ9

Dato : 24-12-04 11:27

> Er kvinder ikke lidt pivsede i dag.
>
> I gamle dage ville man sikkert blot give den gas og få det overstået.
> En jomfruhinde må trods alt være småting i forhold til at føde.

Det hyler de sku da osse over

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-12-04 12:54

"Bæ9" <spasser.spasser@spasser> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det hyler de sku da osse over

Det kommer an på hvem det er, ikk'?

Og kvinder hyler heldigvis mindre over en fødsel, end en mand hyler over en
forkølelse

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 13:51

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Og kvinder hyler heldigvis mindre over en fødsel, end en mand hyler
> over en forkølelse

Egne (dårlige) erfaringer med mænd (igen)?

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-12-04 14:18

Hej,

> Egne (dårlige) erfaringer med mænd (igen)?

Nej, en "almindelig" talemåde.

Nå, Jens - hvordan skal det se ud i det nye år, med denne "besættelse" af
mig, er det noget du har tænkt dig at arbejde lidt med?

Hvis din negative opmærksomhed omkring hvad jeg har eller ikke har af egne
erfaringer dækker over en form for forelskelse, må jeg skuffe dig med, at
jeg ikke er interesseret (og ikke bliver det).

God jul til dig også.

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 14:27

> Nå, Jens - hvordan skal det se ud i det nye år, med denne
> "besættelse" af mig, er det noget du har tænkt dig at arbejde lidt
> med?

Næ. Føler du dig da besat? Måske du kunne arbejde lidt med dine skråsikre,
"korrekte" holdninger i det nye år?

> Hvis din negative opmærksomhed omkring hvad jeg har eller ikke har af
> egne erfaringer dækker over en form for forelskelse, må jeg skuffe
> dig med, at jeg ikke er interesseret (og ikke bliver det).

Øv. Her troede jeg, at jeg kunne få din opmærksomhed på denne måde, og så
tog jeg bare fejl. Øv, øv, og atter øv.

Måske du skulle kigge lidt indad i det nye år? Du er ihvertfald ikke fredet
herfra.

> God jul til dig også.

Tak i lige måde.

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-12-04 14:55

Hej,

> Næ. Føler du dig da besat?

Du forstod det skrevne anderledes end den mening jeg lagde i.

Fred være med det (det er trods alt jul).

> Måske du kunne arbejde lidt med dine skråsikre,
> "korrekte" holdninger i det nye år?

Det kunne vi alle - men det er ikke givet at vi gør det.

> Øv. Her troede jeg, at jeg kunne få din opmærksomhed på denne måde, og så
> tog jeg bare fejl. Øv, øv, og atter øv.

Ja, det er jo trist så

> Måske du skulle kigge lidt indad i det nye år?

Måske har jeg også gjort det i indeværende år?
Måske burde du lytte mere til dig selv (og kigge indad i det nye år)?

> Du er ihvertfald ikke fredet
> herfra.

Det er der vist ingen der er.

Du trives sikkert fint med din negativitet - men herfra virker det virkelig
trist.

Trives din kone?

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 15:14

> Du forstod det skrevne anderledes end den mening jeg lagde i.

Det sker jo.

> Fred være med det (det er trods alt jul).

Jepper.

> Det kunne vi alle - men det er ikke givet at vi gør det.

Nope.

> Ja, det er jo trist så

Ja, nemlig ja

> Måske har jeg også gjort det i indeværende år?
> Måske burde du lytte mere til dig selv (og kigge indad i det nye år)?

Jeg skal seriøst overveje dit råd.

> Du trives sikkert fint med din negativitet - men herfra virker det
> virkelig trist.

Hmm. Det er jeg da ked af at høre.

> Trives din kone?

Det skulle jeg da mene, men man kan jo aldrig være sikker. Trives din mand?

Og nu kalder køkkenet. Vi snakkes garanteret senere...

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-12-04 15:36

Hej,

> Jeg skal seriøst overveje dit råd.

Lyder dejligt.

> Det skulle jeg da mene, men man kan jo aldrig være sikker. Trives din
mand?

Jeg er ikke gift.

mange hilsner

Fra : Bæ9

Dato : 24-12-04 15:45

> Jeg er ikke gift.

tillykke herfra

Fra : Bæ9

Dato : 24-12-04 15:26

> [...]
> erfaringer dækker over en form for forelskelse, må jeg skuffe dig med, at
> jeg ikke er interesseret (og ikke bliver det).

ta den jensemand - så må du jo rive dig selv i pitten, for nusle vil ikke -
øvbøv

Fra : Bæ9

Dato : 24-12-04 15:25

> "nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Egne (dårlige) erfaringer med mænd (igen)?
>
> --
> -Jens B.

ja - der er sku nogen der tiltrækker den slags

Fra : Anita

Dato : 24-12-04 14:27

nusle nuslesen wrote:
> Og kvinder hyler heldigvis mindre over en fødsel, end en mand hyler
> over en forkølelse

Det er faktisk også min erfaring.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 12:20

On Fri, 24 Dec 2004 14:27:25 +0100, Anita wrote:

> Det er faktisk også min erfaring.

Måske jeg kommer i de forkerte kredse men jeg mangler til dato at se en
mand "hyle" over en forkølelse.. til gengæld hyler kvinderne ved fødsel.

Så mit spørgsmål er: Har I haft utrolig dårlige erfaringer med mænd
eller stikker der noget andet under?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-12-04 13:55

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.28.11.20.05.504753@for.contactinfo...

Hej,

> [...]
> mand "hyle" over en forkølelse.. til gengæld hyler kvinderne ved fødsel.
>
> Så mit spørgsmål er: Har I haft utrolig dårlige erfaringer med mænd

Selvfølgelig er det vildt generaliserende - præcis ligesom det er vildt
generaliserende (og nedladende) at skrive:

"> Er kvinder ikke lidt pivsede i dag.

> I gamle dage ville man sikkert blot give den gas og få det overstået.
> En jomfruhinde må trods alt være småting i forhold til at føde.

Det hyler de sku da osse over"

Udsagn skal ses i deres kontekst.

Hvis en mand er skabt med forhudsforsnævring ville jeg aldrig foreslå at det
bare skulle flås op (hver gang?), og hvis en mand havde fået revet skuldrene
af led, ville jeg ikke bebrejde ham at han skreg i smerte. Hvis mænd ønsker
at bilde sig ind at de kan lukke "øregas" ud uden svar på tiltale, bør de
måske holde "øregassen" blandt egne rækker

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 16:24

On Tue, 28 Dec 2004 13:54:39 +0100, nusle nuslesen wrote:

> Hej,

Hey

> Selvfølgelig er det vildt generaliserende - præcis ligesom det er vildt
> generaliserende (og nedladende) at skrive:
> "> Er kvinder ikke lidt pivsede i dag.

Enig.

> Det hyler de sku da osse over"

Jeg har aldrig haft en jomfruhinde (!) så jeg skal ikke være den der kan
udtale mig om, om det gør ondt.

> Hvis mænd ønsker at bilde sig ind at de kan lukke "øregas" ud uden
> svar på tiltale, bør de måske holde "øregassen" blandt egne rækker

Hehe.

Fra : Anita

Dato : 28-12-04 14:17

Martin Johansen [6000] wrote:
> Måske jeg kommer i de forkerte kredse men jeg mangler til dato at se
> en mand "hyle" over en forkølelse..

Tja, jeg kender da indtil flere mænd, der pyldrer gevaldigt bare de er lidt
sløje. (Det kender jeg dog også en del kvinder der gør). Omvendt kender jeg
også personer af begge køn, som går på arbejde selvom de nærmest er døden
nær.

Men jeg kan ikke lade være at grine lidt, når jeg oplever disse mænd som
pyldrer lidt ekstra (er min teori) for at få ekstra omsorg fra mor, kæreste,
kone...

> til gengæld hyler kvinderne ved
> fødsel.

Det er bestemt ikke alle der gør.

> Så mit spørgsmål er: Har I haft utrolig dårlige erfaringer med mænd
> eller stikker der noget andet under?

Næh, det synes jeg ikke jeg har. Jeg mener ikke at man er et dårligere
menneske alene fordi man pyldrer over et eller andet. Vi har vel alle
forskellige styrker og svagheder. Så hvorfor det skulle handle om "dårlige
erfaringer med mænd" har jeg svært ved at se.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 16:23

On Tue, 28 Dec 2004 14:17:13 +0100, Anita wrote:

> [...]
> lidt sløje. (Det kender jeg dog også en del kvinder der gør). Omvendt
> kender jeg også personer af begge køn, som går på arbejde selvom de

Netop.

> Men jeg kan ikke lade være at grine lidt, når jeg oplever disse mænd
> som pyldrer lidt ekstra (er min teori) for at få ekstra omsorg fra mor,
> kæreste, kone...

Det er da også skønt med omsorg.

> Det er bestemt ikke alle der gør.

Jeg mangler at se en som ikke gør det (!).

> Næh, det synes jeg ikke jeg har. Jeg mener ikke at man er et dårligere
> menneske alene fordi man pyldrer over et eller andet. Vi har vel alle
> forskellige styrker og svagheder.

Ja.

> Så hvorfor det skulle handle om
> "dårlige erfaringer med mænd" har jeg svært ved at se.

Fordi.. og nu må du rette mig med en vognstang hvis jeg tager fejl.. det
virker som om mænd er til det onde ifølge mange af kvinderne i denne
gruppe - at I er det stærke køn og alle mænd er bare nogle svage mus
som højst kan bruges til at slå græs og banke søm i.

Det er ikke noget jeg har set skrevet explicit, men implicit synes jeg det
står skrevet med fed rigtig mange gange.

JA - mange kvinder kan klare sig selv... men uha uha tro mig.. lige så
mange mænd er i samme båd og klarer sig glimrende uden et hunkøn

Fra : Anita

Dato : 28-12-04 17:03

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> svage mus
> som højst kan bruges til at slå græs og banke søm i.

Hvad kan I da ellers bruges til?

> Det er ikke noget jeg har set skrevet explicit, men implicit synes
> jeg det står skrevet med fed rigtig mange gange.

Jeg tror nu ikke du skal tolke det så heftigt. I den slags diskussioner som
føres her, bliver man let generaliserende. Jeg tror de fleste kvinder har
både gode og dårlige erfairnger med mænd - og vice versa.

> JA - mange kvinder kan klare sig selv... men uha uha tro mig.. lige så
> mange mænd er i samme båd og klarer sig glimrende uden et hunkøn

Bestemt. Dog tror jeg mænd har sværere ved at undvære sex end kvinder.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 18:03

On Tue, 28 Dec 2004 17:03:13 +0100, Anita wrote:

> Hvad kan I da ellers bruges til?

Madlavning? Og det mener jeg skam helt seriøst

> Jeg tror nu ikke du skal tolke det så heftigt.

Jeg håber det ikke ihvertfald ellers har vi nogle ret så kraftige
rødstrømper i gruppen

> Bestemt. Dog tror jeg mænd har sværere ved at undvære sex end kvinder.

Så er det heldigt at sex er noget af det nemmeste at få uden for fast
forhold

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-12-04 17:58

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.28.15.22.32.29653@for.contactinfo...

Hej,

> JA - mange kvinder kan klare sig selv... men uha uha tro mig.. lige så
> mange mænd er i samme båd og klarer sig glimrende uden et hunkøn

Selvfølgelig kan vi alle klare os uden hinanden (som køn), men hvad man
"kan" og hvad man "vil" kan være to helt forskellige størrelser

Jeg kan ikke se, at "negative" udtalelser fra mænd om kvinder behøver stå
uimodsagt!

Det forekommer mig at så snart der gives svar på tiltale, så føler mange
mænd, at de fremstilles som "onde" og kvinderne må nødvendigvis have dårlige
erfaringer med mænd.

Så sort/hvid er verden heldigvis ikke.

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 18:08

On Tue, 28 Dec 2004 17:58:16 +0100, nusle nuslesen wrote:

> Hej,

Hej

> Selvfølgelig kan vi alle klare os uden hinanden (som køn), men hvad man
> "kan" og hvad man "vil" kan være to helt forskellige størrelser

Helt enig. Jeg kan da sagtens undvære det andet køn i mit forhold hvis
jeg skulle, men det er ikke noget jeg vil. Vi drager perfekt nytte af
hinanden.

> Jeg kan ikke se, at "negative" udtalelser fra mænd om kvinder behøver
> stå uimodsagt!

Skal de heller ikke.

> Det forekommer mig at så snart der gives svar på tiltale, så føler
> mange mænd, at de fremstilles som "onde" og kvinderne må nødvendigvis
> have dårlige erfaringer med mænd.

Hvis det kommer frem som at "alle mænd" er sådan så ja selvfølgelig
føler vi sådan.

Mange af de beskrivelser der gives her i gruppen på en mand, hvad han kan
osv. passer overhovedet ikke på mig så derfor reagerer jeg på det.

Hvis jeg skulle passe ind i det billede så kunne jeg ikke...:

1. Lave mad.
2. Gøre rent.
3. Ordne have.
4. Rydde op.
5. Vaske tøj.
6. Være kærlig osv.

Det er ofte mænd bliver kritiseret for ikke, at mestre disse ting på
egen hånd - noget jeg selv mestrer bedre end min bedre halvdel (og ja hun
er kvinde! )

Så derfor kan jeg godt få den opfattelse at "I" har haft dårlige
erfaringer med mænd hvis det er det billede I har af os - for jeg tvivler
på jeg er et unikum på det punkt med de 6 punkter ovenfor!

> Så sort/hvid er verden heldigvis ikke.

Gudsketakkelov for det.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-12-04 18:50

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.28.17.08.03.901996@for.contactinfo...

Hej,

> [...]
> erfaringer med mænd hvis det er det billede I har af os - for jeg tvivler
> på jeg er et unikum på det punkt med de 6 punkter ovenfor!

Tjaa, jeg er heller ikke:
1. Pivet.
2. Rødstrømpe.
3. Frigid.
4. Kontrolfreak (hvis ikke tøjet er lagt "rigtigt" sammen, må jeg hellere
gøre det hele selv).
5. Bi-seksuel (eller Bi-curious, vi kvinder skal jo helst have lyst til lidt
pigesex, a la mandens fantasi *suuuk!*).
6. Manipulerende (jeg foretrækker at sige tingene lige ud).

Jeg tvivler også på, at jeg er et unikum

Du "hyler" ikke på mændenes vegne, vel? *G*

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 19:22

On Tue, 28 Dec 2004 18:49:55 +0100, nusle nuslesen wrote:

> Hej,

Hej

> 5. Bi-seksuel (eller Bi-curious, vi kvinder skal jo helst have lyst til
> lidt pigesex, a la mandens fantasi *suuuk!*).

Hvilket nok er der hvor den skal blive - ved fantasien. Nuvel nogle
kvinder har men dælme ikke alle.

Skulle vi (hetero) mænd så også have lyst til en anden mand? Nej tak fy
for-et-eller-andet-jeg-ikke-må-udtale-offentligt.

> Jeg tvivler også på, at jeg er et unikum

Jeg kommer da fast sammen med en som passer på din beskrivelse så det er
helt sikkert du ikke er et unikum.

> Du "hyler" ikke på mændenes vegne, vel? *G*

Nope - men du kan tro jeg kan hyle højt hvis det er påkrævet

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-12-04 00:51

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.28.18.21.33.710537@for.contactinfo...

Hej,

> Hvilket nok er der hvor den skal blive - ved fantasien. Nuvel nogle
> kvinder har men dælme ikke alle.

*Pheew!*

Indimellem kan jeg forledes til at tro, at _alle_ mænd tror at _alle_
kvinder må være biseksuelle. Og sådan er det bare ikke.

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 01:16

On Wed, 29 Dec 2004 00:50:48 +0100, nusle nuslesen wrote:

> Hej,

Hej

> *Pheew!*

Den kom helt nede fra hjertet

> Indimellem kan jeg forledes til at tro, at _alle_ mænd tror at _alle_
> kvinder må være biseksuelle. Og sådan er det bare ikke.

I så fald ville man nok se en del flere piger/kvinder stå og kysse med
hinanden.

Nuvel mange af de pigeveninder jeg har kan da godt finde på det (kun
efter en helvedes masse genstande) men der stopper deres grænse også og
kender jeg dem ret gør de det kun fordi hele det mandlige "publikum"
synes det er herrefrækt (hvilket det da også er). Men derfra og så til
bi og dyrke pigesex.. der er/kan være langt.

Det er så bare min opfattelse :)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-12-04 14:55

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.29.00.15.57.797296@for.contactinfo...

Hej,

> Den kom helt nede fra hjertet

Ja

> [...]
> synes det er herrefrækt (hvilket det da også er). Men derfra og så til
> bi og dyrke pigesex.. der er/kan være langt.

Som jeg deler.

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 15:44

Fra : Andropov

Dato : 30-12-04 20:16

>*Pheew!*
>
>Indimellem kan jeg forledes til at tro, at _alle_ mænd tror at _alle_
>kvinder må være biseksuelle. Og sådan er det bare ikke.

Der var også en kvinde her i gruppen for længe siden som skrev at hun
lokkede sin mand til at sutte en anden mand selv om hendes mand var
heteroseksuel kan jeg huske.

Det er jo nok noget med at jo flere at det modsatte køn som laver
noget frækt jo mere ophidsende.

Fra : Paul

Dato : 28-12-04 21:58

nusle nuslesen wrote:
> [...]

> pigesex, a la mandens fantasi *suuuk!*).
> 6. Manipulerende (jeg foretrækker at sige tingene lige ud).

Det er vel også derfor du er så dejlig, ikk' ? ;)

> Jeg tvivler også på, at jeg er et unikum

Jamen, der er flere af din slags... Men, det gør dig ikke mindre dejlig,
vel ? ;)

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
Få Firefox: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=1
Få Thunderbird: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=183

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-12-04 00:47

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er vel også derfor du er så dejlig, ikk' ? ;)

Jeg kan håbe

> Jamen, der er flere af din slags... Men, det gør dig ikke mindre dejlig,
> vel ? ;)

Tak, Paul *S*

mange hilsner

Fra : Nana Sørensen

Dato : 28-12-04 22:41

> [...]
> erfaringer med mænd hvis det er det billede I har af os - for jeg tvivler
> på jeg er et unikum på det punkt med de 6 punkter ovenfor!

Ja, det er sgu nok et spørgsmål om at supplere hinanden, i de ting som begge
godt kan. (eller kan lære)

Jeg er f-eks pissegod til at lave mad. Det er min kæreste mindre god til,
men han kan til gengæld hænge lamper op, male, og lege med elektricitet uden
at dø. Jeg er god til at planlægge, han er god til at føre tingene ud i
livet.

Det korte af det lange er, at begge køn kan alt. (med undtagelse af at
føde). Spørgsmålet er vel bare hvem der bedst/gider mest når man er i
forhold.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-12-04 23:08

[Nana Sørensen | Tue, 28 Dec 2004 22:41:20 +0100]

>Det korte af det lange er, at begge køn kan alt. (med undtagelse af at
>føde). Spørgsmålet er vel bare hvem der bedst/gider mest når man er i
>forhold.

Og dét er i virkeligheden ét af de centrale punkter for et velfungerende
parforhold! (uanset kønssammensætningen).

/René

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-12-04 00:21

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message news:41d15af2$0$13740
> [...]
> jeg
> også personer af begge køn, som går på arbejde selvom de nærmest er døden

Det er statistisk bevist for nyligt, at mænd gennemsnitligt venter
betydeligt længere en kvinder, før de går til læge med sygdom.

Det kan være en medvirkende årsag til mænds lavere gennemsnitslevealder (det
er altså min konklusion - ikke undersøgelsens).

Per V.

Fra : Mette

Dato : 24-12-04 15:20

> [...]
>
> Hej,

> Det kommer an på hvem det er, ikk'?
>
> Og kvinder hyler heldigvis mindre over en fødsel, end en mand hyler over

Hø. Jeg klagede mig så det kunne høres over hele barselsafsnittet. Men det
var også en lidt ekstrem situation.
Men hvis mænd skulle føde, havde vi ikke været her i dag

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 15:24

> Men hvis mænd skulle føde, havde vi ikke været her i dag

Du snakker, som du har forstand til. Kvinders angivelige høje(re)
smertetærskel er en fis i en hornlygte, som så meget andre kvindepåstande er
det.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 24-12-04 16:06

Mette wrote:
> Hø. Jeg klagede mig så det kunne høres over hele barselsafsnittet.
> Men det var også en lidt ekstrem situation.
> Men hvis mænd skulle føde, havde vi ikke været her i dag

Der er bestemt også kvinder, der har grund til at beklage sig over
smerterne. Men jeg må indrømme, at ud af hvor mange fødsler jeg har hørt om,
er det kun ganske få kvinder, der decideret har beklaget over smerter. En
enkelt er fortsat så ramt, at hun ikke tør få endnu et barn.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 25-12-04 11:07

> [...]
> er det kun ganske få kvinder, der decideret har beklaget over smerter. En
> enkelt er fortsat så ramt, at hun ikke tør få endnu et barn.

Sådan har jeg også haft det i mange ord. Det var simpelthen så traumatisk -
smerterne og længden af fødsel. Jeg vil gerne have nogle flere børn, men det
bliver ikke uden bedøvelse.

Fra : Corax

Dato : 25-12-04 12:36

> [...]
> traumatisk -
> smerterne og længden af fødsel. Jeg vil gerne have nogle flere børn, men

Da jeg ventede barn nr. to havde jeg også besluttet mig for at ville bedøves
så grundigt som det nu kunne gøres. Fødslen gik dog så hurtigt og
forholdsvist let (det gør jo altid ondt!), at de ikke kunne nå at bedøve.
Den første fødsel var slem, men ved den anden var jeg på sygehuset alt i alt
fire timer, indklusiv det bad jeg syntes jeg havde brug for, inden vi tog
hjem. Et par timer senere stod jeg og lavede mad til dagen efter (jeg fødte
dagen før nytårsaften, og vi havde inviteret gæster som skulle holde nytår
hos os). Hvis jeg havde vidst at det ville gå så meget lettere 2. gang, så
havde jeg godt nok været meget mindre nervøs!

- Corax

Fra : Mette

Dato : 26-12-04 12:03

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hos os). Hvis jeg havde vidst at det ville gå så meget lettere 2. gang, så
> havde jeg godt nok været meget mindre nervøs!

Jeg kunne sagtens have udholdt smerten jeg oplevede, hvis det kun havde
stået på et par timer eller bare 12 timer. Men det stod på i 1½ døgn før jeg
fik en blokade. Først da holdt jeg op med at ønske at jeg var død. Ja, det
lyder ekstremt men det var det værste jeg nogensinde har oplevet. Det hele
tog 56 timer fra vandet gik kl. 6 tirsdag morgen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-12-04 00:35

"Mette" <m@wamspamnothanks.dk> wrote in message
> Men hvis mænd skulle føde, havde vi ikke været her i dag

Hvorfor synes så mange kvinder, at det er helt i orden at komme med de samme
dumsmarte, diskriminerende og generaliserende platheder om mænd, som de
fleste af os mænd efterhånden (present company sadly excluded) er blevet for
kloge til?

Per V.

Fra : Bæ9

Dato : 25-12-04 02:54

> [...]
> samme dumsmarte, diskriminerende og generaliserende platheder om mænd, som
> de fleste af os mænd efterhånden (present company sadly excluded) er

floskler kaldes det
det er feminine stammehyl

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-12-04 12:43

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtige kvinder blot uden at kny.
> I dag er det vel lige før hver anden kvinde forlanger kejsersnit.

Hmm... Jeg gætter på at det gør fandens ondt at prøve at prikke igennem en
hinde, der bare ikke VIL gå i stykker. Medmindre du har oplevet det, så skal
du vist ikke tale om at kvinder er pivede.

Fra : Per O.

Dato : 24-12-04 12:52

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hinde, der bare ikke VIL gå i stykker. Medmindre du har oplevet det, så
> skal du vist ikke tale om at kvinder er pivede.

Du må da være ny her i nyhedsgruppen, ellers ville du vide at Andropov
elsker at provokere (derfor er han i mit killfilter). Du kan argumentere alt
det du vil, bare du svarer idioten. Det er netop det at få andre til at fare
til tastaturet som glæder hans enfoldige sjæl.. Det bedste vil være at tie
ham ihjel, da han ikke er i stand til at deltage i en almindelig diskussion.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 13:53

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> (derfor er han i mit killfilter)

Stooor dreng. Narj hvor er du dyyyygtig. Din mor må være stolt af dig.

> [...]
> sjæl.. Det bedste vil være at tie ham ihjel, da han ikke er i stand
> til at deltage i en almindelig diskussion.

Det klarede du så ikke særligt godt selv - narrøv.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 24-12-04 14:46

Jens Bruun wrote:
> Det klarede du så ikke særligt godt selv - narrøv.

Der er da vist nogen, der pisset godt og grundigt på din sukkermad.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 14:46

> Der er da vist nogen, der pisset godt og grundigt på din sukkermad.

Jepper. Nusle Nuslesen har lige fortalt mig, at hun ikke har tænkt sig at
gengælde min form for forelskelse i hende med interesse, og det kan jo
bringe enhver mands pis i kog, ikke?

--
-Jens B.

Fra : Boerge

Dato : 24-12-04 15:27

Anita wrote:

> Der er da vist nogen, der pisset godt og grundigt på din sukkermad.

I det hele taget kan jeg se, der er nogen, der har "hygget" sig godt,
mens jeg har holdt en pause fra dette forum.

Selv har jeg hygget mig meget med spillet "Sims 2", hvor jeg kan følge
simmernes kærlighedsliv etc. Det er ganske sjovt og spændende. Nu har
jeg lige sat en flæskesteg i ovnen, selvom jeg fejrer jul alene og uden
gaver.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 15:41

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message

> Nu har
> jeg lige sat en flæskesteg i ovnen, selvom jeg fejrer jul alene og
> uden gaver.

Ikke klynke, Børge. Det scorer du ikke med. Hverken kvinder eller i livets
spil. Havde du boet i nærheden af Kbh., havde du sgu' fået tilbud om en bid
brød her og muligvis en lille gave, men julen er nu noget opreklameret (hvis
vi ser bort fra min mad, selvfølgelig), så slå kold vand i blodet.

--
-Jens B.

Fra : Boerge

Dato : 24-12-04 16:17

Jens Bruun wrote:

> Ikke klynke, Børge. Det scorer du ikke med.

Det gør jeg såmænd ikke alligevel.

Jeg prøvede bare at fortælle, at man godt kan spise flæskesteg til jul,
selvom man er alene. Samtidig sparede jeg udgifter til gaver og gæster,
og er alene om 1400 g. svinekam, som jeg kan tilberede, som jeg vil. Jeg
skal have flæskesteg med pommes frites..

For nogle af de sparede penge har jeg købt den nye DVD med Harry Potter,
som jeg endnu ikke har set. Det kan være min gave til mig selv.

I det hele taget har vi enlige en udstrakt frihed til at skabe vore liv.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 16:22

> I det hele taget har vi enlige en udstrakt frihed til at skabe vore
> liv.

Det har vi alle, Børge.

Glædelig jul.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 24-12-04 16:00

Boerge wrote:

> [...]
> simmernes kærlighedsliv etc. Det er ganske sjovt og spændende. Nu har
> jeg lige sat en flæskesteg i ovnen, selvom jeg fejrer jul alene og

Dejligt at du finder julehyggen frem alligevel.

Rigtig glædelig jul - og velkommen tilbage.

Venligst Anita

Fra : Bæ9

Dato : 24-12-04 15:23

> Du må da være ny her i nyhedsgruppen, ellers ville du vide at Andropov
> elsker at provokere

Ja - kender godt typen og de er enooooormt irriterende!!

(derfor er han i mit killfilter).

meeeen - du lod dig irritere alligevel...........

Fra : Bæ9

Dato : 24-12-04 15:21

> Hmm... Jeg gætter på at det gør fandens ondt at prøve at prikke igennem en
> hinde, der bare ikke VIL gå i stykker.

årh - så ømfindig er tisseren da heller ikke. Man er vel en mand!!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 25-12-04 02:42

> årh - så ømfindig er tisseren da heller ikke. Man er vel en mand!!

Nu var det så også Fisseren vi snakkede om.