Norton Internet Security
Fra : Carsten Skude

Dato : 24-12-04 00:15

Efter opgradering til XP professionel +servicepack 2, har jeg
installeret Norton Internet Security 2004 på min pc. Men kan ikke
aktivere indtrængningsfunktionen. Når jeg forsøger at aktivere kommer
der en meddelelse om at "Lagring mislykkedes. Kontroller, at din
Windows-konto ikke er begrænset".
Er der mon nogen der kan hjælpe mig?
Karin

Fra : Lars

Dato : 24-12-04 00:20

"Carsten Skude (slet SWFJQ)" <skude@SWFJQmail.dk> skrev i en meddelelse
> Efter opgradering til XP professionel +servicepack 2, har jeg
> installeret Norton Internet Security 2004 på min pc. Men kan ikke
> aktivere indtrængningsfunktionen.

Undskyld, men hvad f...... er en indtrængningsfunktion?

/Lars

Fra : Carsten Skude

Dato : 24-12-04 01:12

Lars <lars@nospam.com> skrev:

>"Carsten Skude (slet SWFJQ)"
><skude@SWFJQmail.dk> skrev i en meddelelse
>ext.news.tele.dk...
>
>Undskyld, men hvad f...... er en
>indtrængningsfunktion?
>
>/Lars

Det er til at fortælle hvis en adresse prøver at få adgang til min
computer, så blokkerer den i 30 min. for den adresse. Det virkede
i min gamle Norton 2000, men nu kan jeg ikke få den til det i 2004.
Karin

Fra : Claus U

Dato : 25-12-04 11:25

slet SWFJQ skrev:

> [...]
> aktivere indtrængningsfunktionen. Når jeg forsøger at aktivere kommer
> der en meddelelse om at "Lagring mislykkedes. Kontroller, at din

Fik samme problem efter en opdatering og en genstart. Men efter endnu en
opdatering forsvandt problemet!
--
Claus U

Fra : Carsten Skude

Dato : 26-12-04 19:13

Claus U <invalid@cykeltyven.dk> skrev:

>Fik samme problem efter en
>opdatering og en genstart. Men
>efter endnu en
>opdatering forsvandt problemet!
>--
>Claus U

Hej Claus,
Det har jeg også forsøgt men det hjalp heller ikke. Har også
forsøgt at slå Windows firewall fra og så opdatere, men heller
ikke det hjalp.
Men tak for dit svar, jeg håber stadig en eller anden kan give mig
en løsning på problemet.
Karin

Fra : somebody

Dato : 26-12-04 22:22

Carsten Skude (slet GC8KB) wrote:

> [...]
> ikke det hjalp.
> Men tak for dit svar, jeg håber stadig en eller anden kan give mig

Karin/Carsten

Hvorfor prøver du at køre både Norton FW og XP(sp2) FW ?
Dit smørrebrød smager vel ikke bedre hvis du kommer smør på to gange ?
Hvis du skal vælge en FW så vil jeg vælge en FW fra en der har erfaring,
nemlig Norton. Så jeg vil sige slå alle FW funktioner fra i din XP og
måske nogle andre "sikkerheds" funktioner i din XP.

Den med begrænsed windows-konto er hvis du har oprettet en almindelig
bruger udover den admin-type bruger du oprettede ved XP installationen.
Almindelige (ikke-admin) brugere får ikke lov at ændre i alle winXP
settings. Dette kan være problemet. Så log på med din userid der har
admin-rettigheder og prøv igen: slå XP FW fra, installere/opdatere din
Norton Internet Security, og se om det hjælper.

Håber det hjælper...

Fra : Karin Smedegaard

Dato : 27-12-04 11:16

somebody <somebody@somewhere.dk> skrev:

> [...]
>admin-rettigheder og prøv igen: slå
>XP FW fra, installere/opdatere din
>Norton Internet Security, og se om det hjælper.

Hej Somebody
Nu bruger jeg slet ikke smør på mit brød, hi.. men du kan da have
ret i at jeg ikke behøver at anvende begge, men da jeg ikke er
sikker på at Norton fungerer optimalt (aktiverer internet security
hver gang jeg logger på)ja, så kører jeg med begge.
Der er kun administrator-brugere, dvs. mig og min mand (Carsten),
da vi kører på samme drev, så jeg anvender ikke logon, så jeg har
ikke oprettet noget logon til administrator. Så jeg er lige vidt
p.t. men jeg får vel knækket nødden engang, også selv om julen er
ovre...
Karin

Fra : somebody

Dato : 27-12-04 15:48

Karin Smedegaard (slet EATHO) wrote:

> [...]
> ikke oprettet noget logon til administrator. Så jeg er lige vidt
> p.t. men jeg får vel knækket nødden engang, også selv om julen er

Well Karin,

Jeg forstår at du er lidt i tvivl vedr Norton IS. Men det er kun en
funktion du ikke får til at køre. Norton IS har mange funktioner.
Microsofts XP-sp2 indbyggede FW har kun en eneste funktion, nemlig et
grovt filter for pakker på vej ind til din PCer. De har ingen filter for
pakker på vej ud fra din PCer. Deres filer er også lidt begynderagtig.

De store drenge der ude slås om hvad de skal mene om XP-sp2 FW. Nogle
synes den er nul og nix. Og andre synes den er bedre end ingen FW
overhoved. Jeg synes bægge synspunkter er rigtige. Derfor synes jeg en
bedre løsninge er at købe en "rigtig" PC firewall fra f.ex. Norton,
McAfee, eTrust,...

Tilbage til din Norton IS. Jeg er enig at de nyere versioner (efter
2001) er lidt dårligere. Journalister der laver tester fokuserer tit på
selve GUI (menuer skal se flotte ud), og Norton har udvuiklet sig fra at
være en solid produkt med kedelig GUI til en produkt med flotte GUI men
hvor det er sværere at finde frem til de rigtige indstillinger. Sådan
går det når man tilpasser sig "average joe" som køber. Derfor har Norton
IS i de senere inkarnationer (2003 or derefter) været lidt svære at
indstille som man vil ha den. En gang emellem er man nødt til at
afinstallere og installer på nyt igen. Så mit råd til dig er: leg lidt
med de forskellige indstillinger, og når du har fået nok så lav en fuld
afinstallering og installere på en frisk derefter.

....eller prøv en af de andre McFee, eTrust,....

Når du så har en FW der virker og du er tilfreds med, så fjern XP-FW.

P.S.
Du kan med fordel slå forskellige XP services fra som f.ex. alle remote
assistance komponenter der er et kæmpe hul i din XP. Se eventuelt her
http://www.beemerworld.com/tips/servicesxp.htm men du leger på egen
risiko som sedvanlig.

P.P.S.
Du er ikke bange for SPAM når du angiver din camouflerede email adress?

Fra : Karin Smedegaard

Dato : 29-12-04 00:18

somebody <somebody@somewhere.dk> skrev:

>P.P.S.
>Du er ikke bange for SPAM når du
>angiver din camouflerede email adress?

Jeg har været tilfreds med Norton som jeg havde gennem TDC indtil
december, hvor mit abonnement udløb. Så i stedet for at købe TDCs
nye pakke valgte jeg at købe programmet. Ja, jeg købte faktisk 2
programmer, da en i familien også skulle have nyt, og denne
installerede jeg uden problemer, men med ME som styresystem.
Hvorfor min egen så "skaber" sig, det går udover min forstand. Men
jeg fik ikke hjælp på Nortons help line, for det link de har går
til en engelsk site og her fik jeg svar at de ikke tog sig af
danske henvendelser og henviste til den danske hjemmeside, som jo
henviser til den engelske - så de kører lidt i ring, synes jeg!
Men jeg får nok forsøge at afinstallere/geninstallere og så håbe
at det lykkes at få "åbnet" for adgangen til at aktivere IS.
Med hensyn til min forvanskede mailadresse - hvad kan jeg ellers
gøre for at sikre mig mod spam end denne forvanskning? Er jeg
måske naiv at tro at det ikke er tilstrækkelig for ikke at
tiltrække spams...
Tak for dine svar.
Karin

Fra : somebody

Dato : 27-12-04 18:02

> [...]
> ikke oprettet noget logon til administrator. Så jeg er lige vidt
> p.t. men jeg får vel knækket nødden engang, også selv om julen er

Hej Karin,

Jeg har lige kikket på Norton IS "registrering af indtrængning" og
fundet ud af at det er resultatet af en "profesionel" oversætter der
ikke har en susning om EDB. Det er simpelthen "Intrusion Detection"
oversat til dansk. Det er når man kikker på forskellige IP pakker der
bliver modtaget, og man sammenligner med møsnter fra kendte angreb. Dvs
foruden FW filtrering så kan nogle ufarlige pakker skrues sammen på en
måde at hvis de sendes i en speciel rækkefølge så vil de være et angreb
på din PC. Med intrusion detection finder man hurtigere ud af hvis man
er under angreb, og ved at simpelthen ignorere alt der kommer fra samme
kilde i en halv time vil man undgå angrebet. Angriberen får inte svar og
tror i bedste fald at man ikke eksisterer.

Dvs, den funktion du mangler at starte i din Norton IS er en "extra
feature" i tillæg til normale FW funktioner. Din Norton FW normale
pakkefiltrering af ind&ud-pakker virker alligevel meget, meget bedre end
XP-sp2 FW simple ind-pakke filtrering.

Vil stadig fortrække at bruge Nortons "intrusion detection" når du nu
har betalt for den. Ingen anelse hvorfor du får den fejl. Som sagt en
eventuel afinstallering og geninstallering kan måske hjælpe. Ellers prøv
med en ældre Norton IS eller en anden FW produkt. Alle normale FW
produkter er lysår bedre end XP-sp2 FW. Dog er XP-sp2 FW bedre end ingen FW.

mvh,
Somebody

Fra : Alex Holst

Dato : 28-12-04 15:25

somebody wrote:
[..]
> Alle normale FW
> produkter er lysår bedre end XP-sp2 FW. Dog er XP-sp2 FW bedre end ingen
> FW.

Det er helt fundementalt en gang vroel. Du kan ikke paastaa, at "X er
bedre end Y" naar du ikke angiver under hvilke forudsaetninger du mener
det udsagn er sandt.

Jeg kan naevne eksempler hvor det er bedst ikke at have en klient
firewall overhovedet. Jeg kan ogsaa komme i tanke om et eksempel hvor
det vil vaere mest passende at koere en klient firewall der tillader alt
trafik undtaget TCP og UDP trafik til en bestemt port.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk