Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Fejl i spil med ATI grafikkort
Fra : P Kaasing

Dato : 24-12-04 00:16

Hej NG,

jeg har lavet en computer for en kammerat, men der er en irriterende fejl i
grafikken.
Grafikkortet er et radeon 9600 XT med 128 mb ram. Systemet er Windows XP
SP2, CPU P4 2500, Abit NF7 MB 1GB RAM.

Når han spiller, især steam, lacker computeren tit, selv ved default
settings. Nogle gange fryser computeren totalt og flg fejl kommer

"VPU Recover
VPU Recover has reset your graphics accelerator as
it was no longer responding to graphics driver commands"

Vi sendte selvfølgelig fejlen til ATI, men har ikke fået svar tilbage.

Jeg har prøvet med Catalyst 4.10, 4.12 og en helt ny beta, intet virker. Jeg
har installeret netframework efterfølgende. Det virker stadig ikke.

Er det grafikkortet der er defekt, eller hvad er der galt?

/Poul

Fra : N´far

Dato : 24-12-04 03:08

"P Kaasing" <ingen@mail.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> har installeret netframework efterfølgende. Det virker stadig ikke.
>
> Er det grafikkortet der er defekt, eller hvad er der galt?

Slå VPU Recover fra, hvis du kan, og se hvad der sker...

Fra : Marni

Dato : 24-12-04 09:35

"P Kaasing" <ingen@mail.her> wrote in message
> [...]
> Jeg har installeret netframework efterfølgende. Det virker stadig ikke.
>
> Er det grafikkortet der er defekt, eller hvad er der galt?

Prøv at slå FastWrite fra i BIOS.

Marni.

Fra : Steen Gellett

Dato : 24-12-04 10:36

> [...]
> Jeg har installeret netframework efterfølgende. Det virker stadig ikke.
>
> Er det grafikkortet der er defekt, eller hvad er der galt?

Jeg har haft et Radeon 9800 pro i et stykke tid nu, og den fejl kommer ofte
fordi dit grafikkort har det varmt..........prøv at tage siden af kabinettet
og kør med pc'en åben et stykke tid og se om det skulle
hjælpe...........hvis det gør, ja så skal der mere gennemtræk i
maskinen...........

Radeon kort bliver "meget" varme på ingen tid

Fra : P Kaasing

Dato : 24-12-04 14:08

Hmm... der sidder tre kabinet blæsere i kabinettet, så der burde være
gennemtræk.
Jeg vil prøve med det bios halløj.

Tak for hjælpen.

Fra : broby

Dato : 24-12-04 14:24

jeg ville anbefale at bruge dna drivers i stedet for catalyst
de kan findes på google (har ikke linket desværre) de kører meget bedre end
catalyst
i benchmark gav det en klart ydelses forskel...

god jul
mvh Søren

Fra : P Kaasing

Dato : 25-12-04 15:12

"broby" <minibyb@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end catalyst
> i benchmark gav det en klart ydelses forskel...

Alle tiders, dem tester jeg straks

Også god jul til dig, og jer andre herinde

Mvh
Poul

Fra : Ricko.

Dato : 25-12-04 16:23

> [...]
> end catalyst
> i benchmark gav det en klart ydelses forskel...

Hvad bruger du for et prog. til at se den forskel

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 27-12-04 17:39

> Er det grafikkortet der er defekt, eller hvad er der galt?

Hejsa,

Det problem havde jeg også. Det viste sig at kortet blev for varmt. 75-80
grader ved belastning...

Blæseren regulerede ikke selv - men det kunne jeg få ATI-Tool til at gøre
for mig. Det virker kanon og kører nu ved 56 grader, ca - og whe - det er
nice

// Yoc.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-01-05 14:20

Søren Aaholm Møller wrote:
> Blæseren regulerede ikke selv - men det kunne jeg få ATI-Tool til at gøre
> for mig. Det virker kanon og kører nu ved 56 grader, ca - og whe - det er
> nice

Jeg sidder med det samme prob. Hvordan får du ati-tool til at regulere?
Jeg kan umiddelbart ikke se muligheder for det i programmet selv...

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : P Kaasing

Dato : 07-01-05 17:39

Jeg vil blot sige at det var mit grafikkort der var defekt, og jeg har fået
det ombyttet hos forhandleren

/Poul