Lås til scoter
Fra : AEK

Dato : 23-12-04 17:19

Jeg har noget tid siden fået stjålet min scooter - rigtig surt
Men nå, livet går videre, og jeg overvejer at købe en til.
MEN, denne gang vil jeg sikre mig bedst muligt m.h.t. lås.
Kan I fortælle mig, hvilke låse, der er bedst på markedet ?

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan få en lås, som giver sig til at "
hyle højlydt " , hvis den forsøges at blive brudt op - kender I den til ?

På forhånd TAK.

/ Knudsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-12-04 17:36

AEK skrev:

> Jeg har ladet mig fortælle, at man kan få en lås, som giver sig til
> at " hyle højlydt " , hvis den forsøges at blive brudt op - kender I
> den til ?

Det er en skivebremselås og jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, jeg
havde kig på den da jeg ville tyverisikre vore scootere, men fandt en
billigere og mere effektiv løsning.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : AEK

Dato : 23-12-04 17:54

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en skivebremselås og jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, jeg
> havde kig på den da jeg ville tyverisikre vore scootere, men fandt en
> billigere og mere effektiv løsning.

Som er ?

/ Knudsen

Fra : AEK

Dato : 23-12-04 18:57

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en skivebremselås

Nej, det var en slags bøjle med alarm. Siger det Jer noget ?

Kender I noget til denne alarm ( vil det blot være spild af penge ? ) :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=372228304&n=298463385&pn=346297821

/ Knudsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-12-04 19:47

AEK skrev:

> Kender I noget til denne alarm ( vil det blot være spild af penge ? )
> :
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=372228304&n=298463385&pn=346297821

Hvis du går ind på denne side
http://www.helmholt.dk/Elektronik.asp?Page=Produkt og skriver "sp50" i
søgefeltet, så vil du se den jeg har på min egen scooter, jeg har koblet
batteriet i alarmen fra og sat en 7810 spændingsregulator til en tier på
+ siden af alarmen så den ikke får overspænding. Alarmen er så koblet på
tændingslåsen så hver gang jeg slukker scooteren, så går der 15 sekunder
og alarmen er aktiveret, og man glemmer aldrig at slå den til.
Den alarm samt en svær kædelås løser mit problem.

Vedr. alarmen du linker til, den har den mindste af mine knægte på hans
scooter, alarmen er sådan set god nok når man får den monteret, men de
yder ingen support på alarmen hvis du får problemer med den. Den åd
knægtens tændingslås efter en uges tid, og de kunne ikke yde det mindste
support til alarmen så jeg kunne fejlrette problemet. Jeg fandt så
sideløbende selv ud af problemet som var en fejl i THansens eget diagram
til montering.

Fra : AEK

Dato : 23-12-04 20:35

> [...]
> support til alarmen så jeg kunne fejlrette problemet. Jeg fandt så
> sideløbende selv ud af problemet som var en fejl i THansens eget diagram

Hej Henning.

Mange TAK for din hjælp, kanon .
Glædelig jul

/ Knudsen

Fra : Henning Lund

Dato : 23-12-04 20:54

AEK skrev:

> Hej Henning.
>
> Mange TAK for din hjælp, kanon .
> Glædelig jul

Hvis du bestemmer dig for en sp50 så skriv engang når den skal monteres,
der skal nemlig laves noget "levende" stel ved tændingslåsen for at det
virker korrekt.

Fra : AEK

Dato : 27-12-04 13:19

"Henning Lund"news:41cb25b5$0$36944$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Jeg har ladet mig fortælle, at en bøjlelås er sikrere end en kædelås.
Hvis ja, hvorfor så det ? ( Måske er dette et typisk kvindespørgsmål.... ).

Og en sikker bøjlelås er vel ikke blot en bøjlelås......den skal vel være af
speciel " kaliber ".

Undskyld alle mine spørgsmål.

/ Knudsen ( som får en " ny " scooter i morgen ).

Fra : Thomas

Dato : 28-12-04 14:15

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvindespørgsmål.... ).
>
> Og en sikker bøjlelås er vel ikke blot en bøjlelås......den skal vel være

nej en bøjlelås er ikke bare en bøjlelås...jeg havde for nogle år siden en
maxi hvor bøjlelåsen
var gået i baglås..jeg brugte en bor til at bore igennem selve bøjlen det
tog ca 10 min. så kunne jeg knække den.

mvh. Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-04 21:44

In article <41cb12b3$0$36942$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Henning Lund wrote:

> [...]
> og alarmen er aktiveret, og man glemmer aldrig at slå den til.
> Den alarm samt en svær kædelås løser mit problem.

Kan du ikke lige forklare hvordan den er koblet til tændingslåsen ?

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-04 22:09

Povl H. Pedersen skrev:

> Kan du ikke lige forklare hvordan den er koblet til tændingslåsen ?

Jow har du en fungerende mailadresse.

Fra : AEK

Dato : 29-12-04 23:43

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Jow har du en fungerende mailadresse.

Hej Henning.

Du må også gerne skrive til mig, hvordan man gør det ( blot må du have i
tankerne, at jeg er Q og aner intet om elektronik ).
Min mail : silden2001 snabela yahoo dot dk

På forhånd tak.

/ Knudsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-04 06:55

AEK skrev:

> Du må også gerne skrive til mig, hvordan man gør det ( blot må du
> have i tankerne, at jeg er Q og aner intet om elektronik ).
> Min mail : silden2001 snabela yahoo dot dk

Sendt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 01:10

In article <41d31f16$0$3974$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Henning Lund wrote:

> Jow har du en fungerende mailadresse.

I min signatur. NoSpam@my.terminal.dk

Den virker, og får ikke meget spam.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-04 06:56

Povl H. Pedersen skrev:

> I min signatur. NoSpam@my.terminal.dk

Ups - overset men der er sendt mail til dig.

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 26-12-04 18:27

Hej
Denne her har ikke alarm, men har virket godt for mig - skal bruges i
forbindelse med cykelstativ e.l.

http://www.sydfynmcservice.dk/abuspics/granitextrkaede37.html

Hilsen, Jens