Hvad gør jeg?
Fra : Tina & Morten Thor

Dato : 23-12-04 12:59

Håber det er den rigtige gruppe at spørge i ellers bær over med mig.

Jeg har lige modtaget en pakke med posten fra en bogklub som jeg troede vi
var medlem af - derfor fik ungerne lov til at lukke pakken op. Det viste sig
at det var en helt anden klub som jeg på intet tidspunkt har haft kontakt
til. Der står korrekt navn og adresse på så den er ikke afleveret forkert.
Jeg kan jo ikke nægte modtagelsen når pakken er åbnet og jeg er på ingen
måde interesseret i at blive medlem af klubben.
Hvad gør jeg?

På forhånd tak for hjælpen.
M.v.h.
Tina

Fra : mtg

Dato : 23-12-04 13:10

Send et brev til afsenderen af pakken,
"Tina & Morten Thor" <thor"remove"@thornet.dk> wrote in message
<KLIP>
> Hvad gør jeg?

Hvis du ikke selv har bestilt pakken, må den betragtes som en gave.
Behold derfor bøgerne eller hvad der nu var i pakken.
Send et brev til afsenderen, hvor du takker for gaven men frabeder dig flere
henvendelser fra dem i fremtiden.
Hvis de derefter fremturer og kræver betaling, så send dem et nyt brev hvor
du fortæller at du ikke har bedt dem sende varen, og hvor du beder dem
dokumentere at du har bestilt varen, f. eks. kopi af bestillingsformular el.
lign. Skriv derudover at hvis du modtager yderligere krav eller henvendelser
iøvrigt, vil du overgive sagen til din advokat (skidt med om du ikke HAR en
advokat i virkeligheden )
Jeg ved ikke om det er den juridisk korrekte fremgangsmåde, men den virker i
praksis - har selv brugt den flere gange med succes.

Glædelig jul

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-04 13:10

Den 23-12-04 12.58 skrev Tina & Morten Thor følgende:

> [...]
> at det var en helt anden klub som jeg på intet tidspunkt har haft kontakt

Kontakt bogklubben, og fortæl, du har fået en pakke, selvom du ikke har
meldt dig ind. Og tilbyd at bogklubben kan hente pakken på din adresse,
eller hvis du vil være flink, så tilbyd at sende den tilbage til dem -
evt efter de sender en portofri æske til dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox