Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
9800 Pro eller 6600GT
Fra : Bjarne

Dato : 23-12-04 10:10

Hej NG,
Jeg står mellem valget af 2 kort. maskinen er til spil, Half life 2, counter
strike, osv

1. AOpen Aeolus Geforce 6600GT 128 mb
2. Saphire Radeon 9800 Pro 256 mb

Hvilket kører hurtigst til mit brug ?

mvh Bjarne

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-12-04 11:50

Bjarne wrote:
> Jeg står mellem valget af 2 kort. maskinen er til spil, Half life 2,
> counter strike, osv
>
> 1. AOpen Aeolus Geforce 6600GT 128 mb
> 2. Saphire Radeon 9800 Pro 256 mb
>
> Hvilket kører hurtigst til mit brug ?

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041119/geforce-6600gt-agp-01.html
http://tinyurl.com/4aoah

De sider har et par benchmarks at kikke på , skal som altid tages med et
gran salt, og det er muligt at de Aeolus kort har lidt andre specs end det
de tester med . Dog synes jeg trenden er tydelig, 6600GT kortet er mere en
konkurrent til storebroren 6800 end til 9800pro kort.

Prisen er vel noget nær det samme, så jeg ville absolut vælge 6600GT kortet,
selvom den kun har 128MB ram - også selvom jeg skal betale et par hundrede
mere.

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 23-12-04 13:44

Hej
kan hurtigt svare
har haft 9800pro 5600 i3dmark2003
har nu 6600gt 7700 i 3dmark3003
så valget er ikke svært

Fra : Zulu

Dato : 23-12-04 15:06

"FAM.MERRILD" <m.merrild@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> kan hurtigt svare
> har haft 9800pro 5600 i3dmark2003
> har nu 6600gt 7700 i 3dmark3003
> så valget er ikke svært

Nu er 3DMark jo ikke det bedste til at sammenligne spil-performance. Har du
nogensinden spillet 3DMark?

Kik på Anandtech og XBitLabs og se deres sammenligninger af de to kort, og
vurder så hvordan de yder i de spil du påtænker at spille.

Zulu

Fra : asap

Dato : 24-12-04 00:51

HL2 er optimeret til ATi, men jeg ville vælge 6600GT. Jeg har selv et
9800Pro@XT og det kører ret godt, men hvis jeg skulle købe nyt pt. ville det
være 6600GT.