Hvis man er efterlyst
Fra : Noozer

Dato : 22-12-04 22:28

Hvis man - rent hypotetisk naturligvis - er blevet efterlyst af politiet med
søgt-oprettelse d. 21.11.04, hvornår kan man så forvente besøg på bopælen?
Holder de julefri?

Vh Noozer

Fra : Thomas

Dato : 22-12-04 23:35

"Noozer" <noozer@NOSPAMhotpop.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man - rent hypotetisk naturligvis - er blevet efterlyst af politiet
> med søgt-oprettelse d. 21.11.04, hvornår kan man så forvente besøg på
> bopælen? Holder de julefri?

Næppe. Juleaften er jo familiens fest - så her er rigtigt mange samlet på få
steder. Det ville da være oplagt at "besøge" en efterlyst.

/Thomas

P.s. Rent hypotetisk ville "man" spare samfundet for en masse besvær, hvis
"man" meldte sig og tog sin straf som en mand.

Fra : Noozer

Dato : 22-12-04 23:49

> Næppe. Juleaften er jo familiens fest - så her er rigtigt mange samlet på
> få steder. Det ville da være oplagt at "besøge" en efterlyst.

Det har du selvfølgelig ret i. Egentlig ville jeg tro de ville komme
relativt hurtigt efter én.
Men det kan måske skræmme nogen at de ikke kommer lige med det samme.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 23-12-04 15:56

> Det har du selvfølgelig ret i. Egentlig ville jeg tro de ville komme
> relativt hurtigt efter én.
> Men det kan måske skræmme nogen at de ikke kommer lige med det samme.

Hvordan kan det skræmme?
Og jeg er sikker på at de kommer lige så hurtigt de har tid og mulighed for
det.

mvh
TK

Fra : Noozer

Dato : 25-12-04 13:08

> Hvordan kan det skræmme?
> Og jeg er sikker på at de kommer lige så hurtigt de har tid og mulighed
> for
> det.
For visse personer er det meget frygtindgydende at vente vente vente på at
politiet kommer.
Jeg tror nu først de gider lette sig en gang i det nye år; så længe det ikke
er vigtige sager.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 25-12-04 19:54

> For visse personer er det meget frygtindgydende at vente vente vente på at
> politiet kommer.
Jeg spørger igen. Hvorfor er det frygtindgydende? Mig bekendt er Danmark en
retsstat hvor politiet for det meste opfører sig ordentligt.
Så jeg spørger igen. Hvorfor skulle nogen frygte at få besøg af politiet!!!!

mvh
TK

Fra : Noozer

Dato : 25-12-04 20:17

> [...]
> retsstat hvor politiet for det meste opfører sig ordentligt.
> Så jeg spørger igen. Hvorfor skulle nogen frygte at få besøg af

Du har helt ret, de få gange jeg har haft noget med dem at gøre, har de skam
også opført sig ordentligt.
Men derfor kan det alligevel være en stor belastning af _vide_ at de kommer,
men ikke vide _hvornår_.
Jeg vil tro at en videre diskussion bør føres i dk.videnskab.psykologi - dog
ved jeg intet om fut og xfut, så det må i selv klare :)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 21:44

On Sat, 25 Dec 2004 20:17:24 +0100, Noozer wrote:

> [...]
> også opført sig ordentligt.
> Men derfor kan det alligevel være en stor belastning af _vide_ at de kommer,

Kan man så ikke bare selv daffe ind på politistationen, eller evt ringe
og fortælle dem hvor man er?

--
MVH
osv...

Fra : Gaunet

Dato : 23-12-04 01:01

> [...]
med
> søgt-oprettelse d. 21.11.04, hvornår kan man så forvente besøg på bopælen?

Det er helt afhængig af på hvilket grundlag (for hvad) efterlysningen
sker......

Men besøg kan ske på alle tider af døgnet - igen 'for hvad', kan den
eftersøgte ikke (inden for rimelig tid) findes på sin bopæl, udvides
eftersøgningen til besøg hos kæreste, familie, arbejdsplads o.lign.

Og igen-igen 'for hvad' skal civil eftersøgning også lige have tiden på lige
fod med ordenspolitiet og/eller kriminalpolitiet, der finder hele en
iskold-og-wc-klar prioritering sted.

Regards

Gaunet

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-12-04 16:11

> Men besøg kan ske på alle tider af døgnet - igen 'for hvad', kan den
> eftersøgte ikke (inden for rimelig tid) findes på sin bopæl, udvides
> eftersøgningen til besøg hos kæreste, familie, arbejdsplads o.lign.

Er kæreste, venner, familie egentlig forpligtet til at lade politiet se om
den eftersøgte er hos dem, eller skal politiet for hver usamarbejdsvillig
bekendt ud og have en dommerkendelse der giver dem adgang?

Fra : H.S.

Dato : 23-12-04 16:17

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> Er kæreste, venner, familie egentlig forpligtet til at lade politiet se om
> den eftersøgte er hos dem,
De ved vel om han er hos dem eller ej ? (ellers skal de have et meget stort
hus) ?

>eller skal politiet for hver usamarbejdsvillig
> bekendt ud og have en dommerkendelse der giver dem adgang?
Politiet behøver ikke nødvendigvis have en dommerkendelse, for at få adgang
til en bolig. Hvis der er god grund til at tro at mistænkte befinder sig i
et hus, kan de gå ind, og få dommerkendelsen bagefter. (RPL 796 stk 3)

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-12-04 19:27

> De ved vel om han er hos dem eller ej ? (ellers skal de have et meget
> stort
> hus) ?

Ja de bekendte ved det... hvad mener du? Politiet kan jo ikke se om den
eftersøgte er i det næste rum.

Ok

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 00:24

> [...]
> til en bolig. Hvis der er god grund til at tro at mistænkte befinder sig i
> et hus, kan de gå ind, og få dommerkendelsen bagefter. (RPL 796 stk 3)

Men så skal de vel have 2 vidner?
Hvad hvis de ikke finde den eftersøgte, kan man så kræve erstatning?

Carl

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-12-04 08:35

> [...]
> Hvis man - rent hypotetisk naturligvis - er blevet efterlyst af politiet
> med søgt-oprettelse d. 21.11.04, hvornår kan man så forvente besøg på

På alle tider af døgnet

> Holder de julefri?

Nej.

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-12-04 21:43

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message

> Nej.

Jo, de fleste i Civil Eftersøgning gør.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 21.12.04)

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-12-04 22:12

> "Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message

> Jo, de fleste i Civil Eftersøgning gør.

Dette er korrekt, men jeg svarede også nej til at ikke alle gør.

Mvh
Ove.

Fra : Elbarto

Dato : 23-12-04 15:56

> [...]
med
> søgt-oprettelse d. 21.11.04, hvornår kan man så forvente besøg på bopælen?

Det kan du fra den dag du bliver søgt ... De kikker forbi når de har tid
det kan lige så vel være klokken 3 om natten som 3 om eftermiddagen
Og ydermere bliver du anholdt på stedet hvis de møder dig

OZ3BTO

Fra : blue

Dato : 23-12-04 23:45

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Og ydermere bliver du anholdt på stedet hvis de møder dig

Det kommer jo an på, hvad han eftersøgt for. Hvis han er eftersøgt til
fremstilling i fogedretten bliver han ikke anholdt, hvis det er den 25.
december, da fogedretten har lukket både den 25. og 26. december.

Fra : Noozer

Dato : 25-12-04 13:09

> Det kommer jo an på, hvad han eftersøgt for. Hvis han er eftersøgt til
> fremstilling i fogedretten bliver han ikke anholdt, hvis det er den 25.
> december, da fogedretten har lukket både den 25. og 26. december.

Så kan jeg bedre forstå de ikke er kommet (endnu) Tak. De er nu velkomne
på alle tider af døgnet :)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-12-04 10:19

> Så kan jeg bedre forstå de ikke er kommet (endnu) Tak. De er nu
velkomne
> på alle tider af døgnet :)

Hvis du skriver hvem du er, hvor du er og hvad du er eftersøgt for kan vi da
evt hjælpe dig med at de kommer lidt hurtigere.
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Noozer

Dato : 26-12-04 12:46

> velkomne
>
> Hvis du skriver hvem du er, hvor du er og hvad du er eftersøgt for kan vi
> da
> evt hjælpe dig med at de kommer lidt hurtigere.

hehe