Slipon potter på MC med indsprøjtning.
Fra : HKS

Dato : 22-12-04 18:48

Sikkert et dump spørgsmål, men skal der justeres noget hvis man smider en
anden potter på en MC med indsprøjtning ?
Jeg ved der skal hvis den er med karburettor, men ikke sikker i dette
tilfælde, dog hælder jeg mest til at den selv kan finde ud af det .

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-12-04 19:00

> Sikkert et dump spørgsmål, men skal der justeres noget hvis man smider en
> anden potter på en MC med indsprøjtning ?

Ikke et dumt spørgsmål, har selv stillet det

> Jeg ved der skal hvis den er med karburettor, men ikke sikker i dette
> tilfælde, dog hælder jeg mest til at den selv kan finde ud af det .

Min FZ6s er med indsprøjtning.
Har spurgt mekanikere og herinde.
Du kan godt smide dem på uden justering.
Det gjorde jeg med et sæt scorpion potter, og har kørt 8000km indtil videre.

Har dog netop købt billig powercommander til at lege med

Og evt garanti bliver ikke berørt, gjorde den i hvert fald ikke hos mig.

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : HKS

Dato : 22-12-04 19:04

Thomas Jensen wrote

> [...]
>
> Har dog netop købt billig powercommander til at lege med
>
> Og evt garanti bliver ikke berørt, gjorde den i hvert fald ikke hos mig.

"dem" var egentlig bare mig der igen skrev lidt for hurtigt, der er kun tale
om en enkelt potte :)

Men resultatat er garanteret det samme hehe.

Tak for hurtigt svar.

MVH

HKS.

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-12-04 20:22

Hejsa

HKS wrote:
> [...]
> Jeg ved der skal hvis den er med karburettor, men ikke sikker i dette
> tilfælde, dog hælder jeg mest til at den selv kan finde ud af det .

Det plejer ikke at være et problem. Man plejer at kunne montere dem uden
at skulle gøre noget så længe det er slip on!

mvh emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Tomas Linnet

Dato : 22-12-04 22:23

"HKS" <xanthrax_@hotmail"fjernes".com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved der skal hvis den er med karburettor, men ikke sikker i dette
> tilfælde, dog hælder jeg mest til at den selv kan finde ud af det .

Jeg ved flere af de racere som bliver/blev brugt til MC600 challenge har
haft svært ved selv at kompensere for en anden potte. Nogle af cyklerne har
prøvet mange forskellige slags potter inden man fandt den rigtige, altså den
med den bedste effekt.
Dette var især et problem i mellem området, der var en del forskel, hvor der
på toppen ikke var den variation.
og det er jo sådan at man kun bruger topeffekten for enden af langsiden og
mellemområdet hver gang man gasser ud af sving. altså mange gange....lidt
som at køre på gaden

Jeg ville ikke satse på at den selv finder ud af det hele. Suzuki har/har
haft nogle simple indstilling muligheder, men jeg er faktsi ikke klar over
om de stadig har det.
Boksen tillod en at vælge "mager", "normal" eller "fed".
Denne justering kunne så foretages 3 forskellige steder i omdrejnings
registret.

Nu skriver du jo ik noget om hvilken MC det er til, så spørg evt. en
forhandler.

Held og lykke med projektet.

-Tomas
Nu med uden MC

Fra : HKS

Dato : 22-12-04 22:42

Tomas Linnet wrote

> Nu skriver du jo ik noget om hvilken MC det er til, så spørg evt. en
> forhandler.
>
> Held og lykke med projektet.
>
> -Tomas
> Nu med uden MC

Det er en ZX6R-636 '03 og sælger sagde godt nok det ikke var noget problem,
men er jo altid rart med andres vurdering.

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-12-04 23:44

Hejsa

HKS wrote:
> Det er en ZX6R-636 '03 og sælger sagde godt nok det ikke var noget problem,
> men er jo altid rart med andres vurdering.

Min ZX-636R Køre upåklageligt med Blueflame Slipon...

Jeg vil tro at den ville køre bedre med en power comander på, men det
koster jo...

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Emil Auckbur

Dato : 23-12-04 14:28

"HKS" <xanthrax_@hotmail"fjernes".com> wrote in message
> [...]
> Jeg ved der skal hvis den er med karburettor, men ikke sikker i dette
> tilfælde, dog hælder jeg mest til at den selv kan finde ud af det .

Hvis din cykel er udstyret med Lambdasonde (har den originale potte
katalysator ?) burde den selv til en hvis grad kunne regulere
brændstofblandingen, men det bedste resultat opnår du nok med en
powercommander, hvis det er HKer du er ude efter.

Emil