[CSS] float i relative
Fra : Leonard

Dato : 22-12-04 15:15

Hvor bliver billederne af på denne side i IE?
De er der i Opera og Firefox.

Det er tilsyneladende kombinationen af float: right og position:
relative der gør det, men hvordan kan jeg så lave det?

Jeg vil gerne at den hvide boks har faste marginer og ellers fylder
vinduet ud, at den kan gentages flere gange under hinanden og at når
der vises billeder så floater de øverst til højre i boksen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-12-04 18:34

Leonard skrev:

> [...]
> vinduet ud, at den kan gentages flere gange under hinanden og at når
> der vises billeder så floater de øverst til højre i boksen.

Hej leonard!

Ikke for noget, men prøv lige at tage et kig på din side med
DOM-inspectoren fra firefox! du vil opdage, at dine div's nok ikke
lige er placeret som du gerne vil have dem!

Claus

Fra : Leonard

Dato : 22-12-04 19:10

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> wrote:

>Ikke for noget, men prøv lige at tage et kig på din side med
>DOM-inspectoren fra firefox! du vil opdage, at dine div's nok ikke
>lige er placeret som du gerne vil have dem!

Hvis du med DOM-inspector mener at Outline blockelements, så viser det
at mine div's er lige der hvor jeg mener de skal være.
Men du kan måske se noget andet end jeg kan?
http://lam.dk/test/float.jpg

Mit problem er at billederne ikke er synlige i IE6, der er der bare et
tomt område, hvor billederne skulle ses:
http://lam.dk/test/floatie.jpg

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-12-04 20:52

Leonard skrev:

> [...]
>
> Mit problem er at billederne ikke er synlige i IE6, der er der bare et
> tomt område, hvor billederne skulle ses:

Mange tak! du havde jo ikke ligefrem beskrevet at det var en
vandskiklub du lavede en side for! Så jeg antog at det var din egen
side! Vær venlig at opgive et link til siden næste gang! så er vi andre
fri for at spilde tiden! Og ikke mindst undgår vi misforståelser!

Claus

Fra : Leonard

Dato : 22-12-04 21:00

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> wrote:

>Vær venlig at opgive et link til siden næste gang!

Ja, det var en smutter - jeg postede linket kort tid efter, men det
indlæg er sikkert ikke nået frem.

her er linket igen: http://lam.dk/test/float.html

Jeg er klar over at min egen side ikke ser helt rigtig ud, men det
lever jeg med, for alt kan da ses på den, og jeg har ikke tid til at
kode den om ligenu.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Gade

Dato : 22-12-04 23:28

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det var en smutter - jeg postede linket kort tid efter, men det
> indlæg er sikkert ikke nået frem.
>
> her er linket igen: http://lam.dk/test/float.html

Det er auto på width i .indhold der gør det.
hvis du angiver width i % ex. 50% skulle du få et nogenlunde ens resultat.

Bare nysgerrighed; Hvorfor har du brugt z-index på .indhold og div.billede?

--
----
Mvh

Fra : Leonard

Dato : 23-12-04 10:54

"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Det er auto på width i .indhold der gør det.
>hvis du angiver width i % ex. 50% skulle du få et nogenlunde ens resultat.

Da det er meningen at .indhold skal fylde hele vinduet ud, med de
marginer der er på .indhold, duer det ikke, da IE ikke fatter width:
100% rigtigt.

>Bare nysgerrighed; Hvorfor har du brugt z-index på .indhold og div.billede?

Fordi der skal være noget i marginerne, som skal glide ind under, hvis
der ikke er plads, lige her burde det være ligegyldigt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-04 14:58

Leonard wrote:

> her er linket igen: http://lam.dk/test/float.html

Z-index har kun virkning på elementer med absolut positionering. Du kan
derofr helt uden problemer fjerne den attribut fra både #indhold og .billede

Der er heller ikke nogen grund til at sætte relativ position på #indhold,
medmindre du har planer om at brude denne boks' øverste venstre hjørne som
udgangspunkt til at positionere noget andet inde i boksen absolut.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Leonard

Dato : 23-12-04 15:49

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Der er heller ikke nogen grund til at sætte relativ position på #indhold,

Og det løste problemet at fjerne position: relative;

gReAT!

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/