Kartofler, hvorfor tæller de ikke med i de~
Fra : Bigfoot

Dato : 20-05-01 11:09

I øjeblikket kører den her kampagne om,
at alle skal spise 600 g frugt og grønt hver dag.
Hvad har kartofler gjort, siden de ikke tæller med
i regnskabet.
Så vidt jeg ved er kartofler da temmelig sunde.

Vh Bigfoot

Fra : Bettina Madsen

Dato : 20-05-01 14:58

> [...]
> Hvad har kartofler gjort, siden de ikke tæller med
> i regnskabet.
> Så vidt jeg ved er kartofler da temmelig sunde.

Det undrer også mig hvorfor de ikke tæller med i frugt og grønt regnskabet,
men jeg vil tro at det skyldes at kartofler regnes for en basisfødevare og
at man ikke bare kan nøjes med at spise en stor portion kartofler. Det skal
være et varieret indtag af frugt og grønt. Det samme gør sig gældende for
juice, her tæller kun et glas om dagen med i regnskabet.

mvh. Bettina

Fra : Pernille Sylvest /MH

Dato : 21-05-01 10:34

bigfoot@sol.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>Hvad har kartofler gjort, siden de ikke tæller med
>i regnskabet.
>Så vidt jeg ved er kartofler da temmelig sunde.

Korrekt, men på grund af deres sammensæting klassificeret de i samme
gruppe som pasta, mel og havre.

Pernille Sylvest
15 links til overvægt - http://bell.dk/pernille/
Romance Danmark - http://romancedanmark.dk/