Unik ID på otte karakterer?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-12-04 09:14

Hej NG.

I et system hvor ID felterne er på otte karakterer skal mit program generere
et unikt ID.
Jeg har tænkt på at præfixe timerværdien med et eller andet, tage de første
otte karakterer og så se om den ID findes i forvejen.
Men er der en smartere måde at gøre det på?

Mvh
Stefan

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-12-04 09:22

Kan du ikke bare bruge et autonummer-felt?
Du kan jo evt. supplere med foranstillede tal/bogstaver, så du ikke skal
starte med at lave en masse records der så skal slettes igen

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-12-04 09:53

> Kan du ikke bare bruge et autonummer-felt?
Nej. Systemet bruger nogle RACF (IBM mainframe) felter som ID.

Mvh
Stefan
--
Jeg mangler en figur til modelbanen
http://jems.dk/postbud.jpg

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-12-04 15:11

"Stefan Kristensen" wrote

> Nej. Systemet bruger nogle RACF (IBM mainframe) felter som ID.

En del ERP systemer tager den sidst brugte ID fra en "parameter" tabel
Der rettes til den nye værdi i samme kald
Fx C5, XAL arbejder på den måde

- Peter