Smoking not allowed in Youth Centers...?
Fra : Hhendrikxx

Dato : 22-12-04 05:53

Hallo!

In Holland it is not allowed to smoke in a YouthCenter.

Maybe this is also the case in Germany. In Holland everyone ignored
this law. But it still was there. Now finally people begin to obey
this rule of law.

Can someone check if this is the case for Germany?

Then you can dance, have fun, and see you muscial heros while not
being in an atmosphere filled with cancer-inducing poison!

Good luck!

Harry

NOTE: Sorry for this message being in English. Please translate and
repost everyone! SmokeFree Germany!

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-12-04 11:29

Hhendrikxx wrote:

> NOTE: Sorry for this message being in English. Please translate and
> repost everyone! SmokeFree Germany!

This is a _danish_ newsgroup. Not a german one.

I agree with your sentiments, though :)

/David

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 11:56

David Rasmussen wrote:

> I agree with your sentiments, though :)

Så skulle du sgu også en tur over knæet!

--
Mvh. Kim Frederiksen
kim.frederiksen snabela gmail.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-12-04 12:16

Kim Frederiksen wrote:

> Så skulle du sgu også en tur over knæet!

Hvorfor? Det er da for ulækkert at rygere skal forpeste alle offentlige
steder og steder hvor man har betalt for at være, med deres
kræftfremkaldende røg. Folk kan ryge hvis de har lyst, men hvorfor er
det lige at de skal have lov til at gøre det der hvor det generer andre
mennesker?

/David

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-12-04 12:45

After serious thinking David Rasmussen wrote :

> [...]
> røg. Folk kan ryge hvis de har lyst, men hvorfor er det lige at de skal have
> lov til at gøre det der hvor det generer andre mennesker?

Det har da ikke noget med kultur.musik at gøre.

.... men kører du aldrig med bus eller bil, hvor der er andre mennesker,
som bliver generet af udstødningsgassen ?

--
Benny

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-04 12:51

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> ... men kører du aldrig med bus eller bil, hvor der er andre
> mennesker, som bliver generet af udstødningsgassen ?

Den dag hvor der ikke er benzin eller diesel-drevne transportmidler
mere, går jeg ind for at der ikke skal være rygning tilladt overalt, og
ikke et sekund før.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 22-12-04 13:49

> Den dag hvor der ikke er benzin eller diesel-drevne transportmidler mere,
> går jeg ind for at der ikke skal være rygning tilladt overalt, og ikke et
> sekund før.

Dårlig argumentering. Så kan man jo også sige, at man først går ind for, at
rygning først er forbudt den dag fedende mad er forbudt, ikke?

Man kan ikke tillade sig at sætte sig i et hjørne med armene over kors som
et pattebarn på 10 år, og stritte imod alle sundshedsfremmende tiltag, bare
fordi man ikke slår alle fluer på én gang. Vi skal jo starte et sted, og
cigaretterne her heldigvis ikke den samme betydning for samfundets virke som
olie/benzin har.

Vi ville sagtens kunne fortsætte samfundet som det er i dag uden cigaretter.
Faktisk ville det blive til det bedre. Omvendt er det umuligt at undvære
olie og benzin som verden er i dag.

Jeg er selv ikke-ryger, dog ikke fanatisk. Men det undrer mig stadig, at
rygere har så stor accept i samfundet. Jeg fatter ikke hvorfor det er
rygerne vi skal tage hensyn til. Det burde være omvendt! Rygerne kan få
tildelt visse steder offentligt hvor det er ok at ryge, akkurat som der er
bestemte rygerum hos virksomhederne osv.

Om man så skal forbyde det til koncert-steder er så op til lovgiverne. I en
open-air koncert er det nok ikke det store problem, men en lille klub med
plads til 100 - 400 mennesker er et helt andet problem. Står man dér i et
par timer, kan ens øjne sagtens værre irriteret en hel dag bagefter. Dét er
et problem, og jeg kunne godt finde på at gå ind for lignende tilstande som
man har i Irland.

Bring it on, I say!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-12-04 20:27

Benny Nissen wrote:

> Det har da ikke noget med kultur.musik at gøre.

Nu var det ikke mig der postede i tråden først.

> ... men kører du aldrig med bus eller bil, hvor der er andre mennesker,
> som bliver generet af udstødningsgassen ?

Jeg ejer ikke en bil, nogen gange kører jeg i bus.

Men hvad er pointen i dit mærkværdige argument? At fordi busser og biler
forurener så må det også være okay at forurene med cigaretrøg?

/David

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-12-04 05:16

> Benny Nissen wrote:
> >

> Men hvad er pointen i dit mærkværdige argument? At fordi busser og biler
> forurener så må det også være okay at forurene med cigaretrøg?
>
> /David

Jeg undrer mig stadig.

Der bruges i dagligdagen ca 60.000 kemikalier, hvoraf vi dårligt kender
virkningen af de 6.000....

Mobilsnak og sms skrivning, er efterhånden totalt ulideligt, men næsten den
eneste mulighed man har for at kommunikere med visse mennesker.
For de kan kun koncentrere sig om deres telefon.

For så slet ikke at snakke om de skader som mobil telefonen måske påfører
os.

Så er der selvfølgelig trafikken....

Så endnu værre, når vi blander dem. Mange ulykker er sket, fordi folk ikke
kan finde ud af, om de snakker i telefon & kører bil.......
Eller de kører bil & snakker i telefon....
Tænk hvor fjollet det må føles, at smadre en bil, til Kr 300.000,- og hvem
ved, skade, eller måske dræbe 1- 10 personer, for at gribe en telefon til Kr
300,-.....

Nej tak..... Vil i så ikke godt begynde at ryge igen... Rygerne kunne man da
i det mindste snakke med....

Forekommer dette, som det rene sludder..... Så er du måske netop en af dem.
God Jul, medens i tænker over det

M.V.H.....Benny..

Fra : Dag Stinus

Dato : 22-12-04 23:38

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message
> [...]
[cut]
> Det har da ikke noget med kultur.musik at gøre.
[cut]

Jo, en hel del. Jeg tager til en hel del koncerter (mest heavyrock, metal
etc) og som ikke-ryger synes jeg et fuldstændig tilrøget lokale forringer
oplevelsen meget - og så kan billetten have været nok så dyr. Jeg var i
London i september for at høre Rush spille to aftener i Wembley Arena (hal
med 12.000 siddepladser). Selvom der var fuldt hus så var det en fed
fornemmelse at opleve tre timers kanon koncert uden tobaksrøg, da rygning
var forbudt indendørs. Ens tøj stank ikke af tobaksrøg som det altid gør
efter en tur i Pumpehuset, Vega, The Rock osv.

Så jo, vores meget slappe holdning til bekæmpelse af passiv rygning har også
noget med musik at gøre.

God Jul.

Hilsen
Dag

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 14:48

David Rasmussen wrote:

> [...]
> kræftfremkaldende røg. Folk kan ryge hvis de har lyst, men hvorfor er
> det lige at de skal have lov til at gøre det der hvor det generer

Fordi sådan er det BARE! Vi er mange der ryger. Lev med det, og tag en kiks.
F.eks. i Irland, har de forbudt rygning på offentlige steder. En Pub hvor
man ikke må ryge ... det er sgu da for lamt. folk går ikke på værtshus for
at være sunde. I øvrigt er det med passiv rygning vist stærkt overdrevet.
Det er vist mest en latterlig dille der er oppe i tiden. Nogenlunde lige så
iriterende som politisk korrekthed

Fra : Lars Frandsen

Dato : 22-12-04 16:20

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> værtshus for at være sunde. I øvrigt er det med passiv rygning vist stærkt
> overdrevet. Det er vist mest en latterlig dille der er oppe i tiden.
<snip>

Lev med det og tag en kiks
Jeg synes også, det er en pestilens at sidde og spise på en restaurant og så
skal lugte til andres giftpinde.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 18:08

Lars Frandsen wrote:

> Lev med det og tag en kiks
> Jeg synes også, det er en pestilens at sidde og spise på en
> restaurant og så skal lugte til andres giftpinde.

Her er jeg skam enig med dig. Der er steder hvor folk skal kunne være i fred
for røg, og det er ikke god skik at ryge folk op i hovedet der spiser ...
heller ikke i rygerkredse. Men derfra og så til at ville forbyde smøger på
et værtshus, der er sgu lidt langt, efter min mening.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 22-12-04 19:33

> [...]
> ... heller ikke i rygerkredse. Men derfra og så til at ville forbyde
> smøger på et værtshus, der er sgu lidt langt, efter min mening.

Det kan vi godt blive enige om.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-12-04 20:33

Kim Frederiksen wrote:

> Fordi sådan er det BARE!

Fedt argument, dér.

> Vi er mange der ryger. Lev med det, og tag en kiks.

Næ.

> F.eks. i Irland, har de forbudt rygning på offentlige steder.

Ja, det er er det efterhånden mange steder. Tyskland, Sverige, Norge
osv. er på vej med lignende tiltag. Der er allerede flertal i
folketinget for noget lignende.

> En Pub hvor
> man ikke må ryge ... det er sgu da for lamt.

Hvorfor? Det virker åbenbart andre steder.

> folk går ikke på værtshus for
> at være sunde.

Næ, men de går heller ikke på værtshus for at få smadret lungerne. Jeg
gør i hvert fald ikke.

> I øvrigt er det med passiv rygning vist stærkt overdrevet.

Nå?

> Det er vist mest en latterlig dille der er oppe i tiden.

Nåja, det er den medicinske verden vist også enige i...

Og mange andre lande har allerede lavet tiltag, Danmark er et af de
lande som har flest rygere og som er længst bagefter på området. Så
mange mennesker i andre lande ville nok være uenig med dig.

> Nogenlunde lige så
> iriterende som politisk korrekthed

Der er intet politisk korrekthed i dette. Når jeg står ved et
busstoppested eller på en metrostation og der står en og ryger 5 meter
væk, så går det i mine luftveje så meget at de bliver voldsomt
irriterede. Det sker ikke med andre ting, f.eks. bilos. Jeg kan ikke se
hvorfor jeg skal tvinges til det.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 21:49

David Rasmussen wrote:

> Fedt argument, dér.

hehe ... ja ... men der er visse ting der er bare er sådan ...

> Hvorfor? Det virker åbenbart andre steder.

Rygning er en del af pub-kulturen. Om det virker skal jeg være usagt. Mon
ikke rygerne har fundet et andet sted at opholde sig end på de værtshuse
hvor man ikke må ryge.

> Næ, men de går heller ikke på værtshus for at få smadret lungerne. Jeg
> gør i hvert fald ikke.

Hvorfor går du så på værtshus (hvis du da gør det)? ... det skulle vel
aldrig være for at indtage substanser der forstyrrer dine sanser?

> Nåja, det er den medicinske verden vist også enige i...
>
> Og mange andre lande har allerede lavet tiltag, Danmark er et af de
> lande som har flest rygere og som er længst bagefter på området.

man kunne også sige at vi var foran ...

> [...]
> busstoppested eller på en metrostation og der står en og ryger 5 meter
> væk, så går det i mine luftveje så meget at de bliver voldsomt

..... så flyt dig dog lidt! Vi skal vel være her allesammen. Rygning udendørs
kan altså ikke genere andre end de allermest hysteriske, undskyld mig ...

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-12-04 22:42

Kim Frederiksen wrote:

> hehe ... ja ... men der er visse ting der er bare er sådan ...

Jeg vil så mene at det bare er på den modsatte måde, såeh...

> [...]

> Om det virker skal jeg være usagt. Mon
> ikke rygerne har fundet et andet sted at opholde sig end på de værtshuse

Aner det ikke.

> Hvorfor går du så på værtshus (hvis du da gør det)?

For at hygge mig og drikke mig stiv.

> ... det skulle vel
> aldrig være for at indtage substanser der forstyrrer dine sanser?

Jo, og?

Du synes at have en eller anden mærkværdig underlæggende logik som går
ud på at hvis man vil drikke øl, så kan man vel lige så godt forgifte
sit legeme med cigaretrøg.

> man kunne også sige at vi var foran ...

Ja, hvilket fremskridt...

> .... så flyt dig dog lidt!

Hvad tror du jeg gør?

> Vi skal vel være her allesammen.

Hvorfor er det alle ikke-rygerne der skal flytte sig istedet for den ene
ryger der lige kan vente til han er et andet sted?

Men ja, vi skal være her allesammen. Også ikke-rygerne.

> Rygning udendørs
> kan altså ikke genere andre end de allermest hysteriske, undskyld mig ...

Hvad ved du om det?

/David

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 02:15

David Rasmussen wrote:

> Næ.

Det ved du sgu lige så godt som jeg, ikke passer

> For at hygge mig og drikke mig stiv.

Det gør vi rygere også. Skal vi så bare gå udenfor, selvom vi normalt er i
overtal på værtshuse?

> Hvad ved du om det?

Så skal man i hvert fald lide af en eller anden form for allergi, som
flertallet nok ikke lider af.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-12-04 00:13

David Rasmussen wrote:

> [...]
> væk, så går det i mine luftveje så meget at de bliver voldsomt
> irriterede. Det sker ikke med andre ting, f.eks. bilos. Jeg kan ikke

Så tror jeg da, at du skal forbi din læge. Altså med mindre du i forvejen
lider af astma eller lignende....

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-12-04 00:16

Søren Nielsen wrote:

> Så tror jeg da, at du skal forbi din læge. Altså med mindre du i forvejen
> lider af astma eller lignende....

Det har jeg været. Masser af gange endda. Men uden resultat :(

/David

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-12-04 00:23

David Rasmussen wrote:

> Det har jeg været. Masser af gange endda. Men uden resultat :(
>
> /David

Ok, det lyder ikke godt :( Det jeg mente, var at man kan blive generet af
røg, eller man kan
*vælge* at blive generet af røg. Men så kan jeg se, at du tilhører
førstnævnte kategori.
Jeg er selv ryger og kan bestemt også selv blive generet af tobaksrøg, men
derfra og så til et totalt forbud mod rygning på offentlige steder er der
langt.

Søren

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-12-04 05:58

> Det har jeg været. Masser af gange endda. Men uden resultat :(
>
> /David

Du kunne jo så bevæge dig over på læsiden ..

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-12-04 11:33

Benny Mortensen 9380 wrote:

> Du kunne jo så bevæge dig over på læsiden ..

Hvad mener du?

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-12-04 00:14

David Rasmussen wrote:

> Hvad mener du?
>
> /David

Så røgen ikke blæser hen på dig.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-12-04 05:56

> Kim Frederiksen wrote:

Beklager.... Det handler en hel masse om politik...

Beviser fremføres, sådan som de passer bedst i de hænder, som skal bruge
dem. Før var det asbest. Masser af snak, ingen gevinst. Nu er det tobak.
Snakken er efterhånden mere kvalmende end røgen.
Jeg røg selv, i over 30 år... De sidste mange år, udelukkende hjemmerullede.
Men jeg kan da se, at mine lunger fungerer i hvert fald lige så godt, som de
fleste 30 årige jeg kender, som aldrig har røget.
Har jeg været på værtshus, har jeg drukket de bajere, som jeg havde lyst,
eller råd til, eller det der var stærkere.... Men jeg har aldrig stået i kø
ved vandhanen på toilettet, medmindre det var for at få vasket fingre, eller
stået på dansegulvet og udført nogle underlige robotagtige bevægelser, med
stive øjne, og underlig tågesnak.

Helt ærligt.... Kan ren luft ikke købes for dyrt ???????..... Jeg er
stoppet med at gå ud... Der er så mange unge i dag, som åbenbart er totalt
paranoide, og som kun går ud, hvis de har mindst en kniv på sig, og endnu
værre, de tørster efter en lejlighed til at bruge den.

Så mine ord igen, må være, tilbage til tobakken... Det ved man da hvad er.
Erstatningerne for tobakken, har vist været et dyrere bekendtskab, end selve
tobakken.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kong Kent

Dato : 24-12-04 09:57

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> [...]
>
> Så mine ord igen, må være, tilbage til tobakken... Det ved man da hvad er.
> Erstatningerne for tobakken, har vist været et dyrere bekendtskab, end

Du taler i tåger. Er du sikker på du har lagt tobakken på hylden? Eller var
det noget stærkere du var gået over til?

Seriøst: Vi er altså stadig *mange* der hverken behøver tobak, eller
erstatningerne som du taler om. Det med vandhaner osv. på diskoteker kender
alle vist til, men os der hverken har prøvet tobak, hash, ecstasy, speed,
kokain, heroin eller LSD vil gerne være fri for denne generalisering du er
ude i, hvor man partout *skal* erstatte tobak med noget der også er
sundhedsskadeligt.

Vi er altså stadig en del der sagtens kan klare os igennem hverdagen uden ét
eneste vanedannende narkotikum!

Og vi er sq også trætte af, at rygere forpester luften hvorend deres veje
bringer dem. *De* skal tage hensyn til *os*, ikke omvendt. Det er dem der
har taget valget, ergo må det også være dem der skal tage hensyn. Vi har
ikke valgt *ikke* at ryge, hvorimod det er rygerne der har *valgt* at ryge.

Du mener måske også det er fodgængerne der skal passe på dem der har *valgt*
at køre bil?

I så fald har du røget mere og værre ting end bare tobak i dine 30 år!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 27-12-04 13:00

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
*valgt*
> at køre bil?
>
> I så fald har du røget mere og værre ting end bare tobak i dine 30 år!

Helt ærligt... Dem som fik kniven mellem ribbenene, tror jeg nikker meget
forståene.... Når du kender til vandhanerne, hvorfor protesterer du så
????..... Forhåbentligt er der da mange, som ikke bruger den slags.....
Forhåbentligt er der flest, som ikke bruger den slags... Hvis ikke, så står
det godt nok langt værre til, end jeg troede. Det er jo lidt sørgeligt, at
du farer i blækhuset på den måde. Når det trods alt er jer, som ikke bruger
det, som skal løse problemet. Det er jer, som går ubevæbnet i byen, som
skal ordne problemet med våben... Det er jer, som ikke bruger narko, som
skal løse det problem også. Når Politiet kommer, er det for sent.

Hvis fodgængeren er uden for bilen, og bilisten inde i bilen, ja så ville
jeg som fodgænger vælge at passe rigtigt godt på den bil, for det er sgu
mig, det gør ondt på, hvis den rammer mig. Men jeg håber da også på, at
bilisten gør hvad han kan, for at undgå at ramme mig.

Når du nu siger, at du ikke bruger noget af den slags, så må det da helt
givet, også være i din interesse, at få det standset, så det ikke bliver
dig, eller hvem ved, måske et af dine børn, som bliver en af dem, der bliver
liggende, efter festen er forbi. Der er altså ikke noget, som kan slukke en
feststemning, som at være en mindre, når man går hjem.

M.V.H.....Benny..