skifte blæser ud på GF 4 kort
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 04:46

Hej

min blæser på mit GF 4 ti 4600 er begyndt at lame meget under opstart hvis
den har stået en dag, kan man skifte den ud, ved godt det lyder lidt dumt
men kan man smører den lidt :)

MVH
KH

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-12-04 10:59

"Futte" <nej da> skrev i en meddelelse
> [...]
> den har stået en dag, kan man skifte den ud, ved godt det lyder lidt dumt

Hejsa

Det lyder ikke dumt det med at smøre blæseren, det kan man rent faktisk
godt.
På blæseren sidder der (som regel) et lille klistermærke, dette skal løsnes
og under det skal du komme en dråbe symaskineolie.
Herefter lukker du til med klistermærket, monterer din blæser igen og nyder
stilheden så længe den varer.

Smørelse af blæsere er kun stilhed på lånt tid, der går højst 6 mdr. inden
du igen skal smøre og sådan kan du blive ved.

Hvis du virkeligt vil have ro fra blæserstøjen, vil jeg anbefale en passiv
kølerløsning som denne:

Benjamin

Fra : asap

Dato : 24-12-04 00:53

> Hvis du virkeligt vil have ro fra blæserstøjen, vil jeg anbefale en passiv
> kølerløsning som denne:

eller http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775 som er noget
billigere...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-12-04 01:15

"asap" <dsl147843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> eller http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775 som er noget
> billigere...

Tja, men den køler heller ikke nær så godt som den jeg henviser til.
Men selvfølgelig, hvis der er godt airflow i kabinettet skal den såmænd nok
klare arbejdet fint nok

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 08:38

Takker for de svar vil se på dem efter jul eller om jeg bare skal spare lidt
sammen til et nyt kort min XP 2400 og 1gb pc3200 ram skulle ko nok kunne
trække et stører kort

MVH