Coulotte steg....
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 00:03

Ja, som sub siger. Hvordan ville i tilberede overstående???

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 10:07

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, som sub siger. Hvordan ville i tilberede overstående???

Først og fremmest skal det siges at der er stor forskel på culotter, så jeg
ville ikke købe den i Aldi til 29,95/½kg....
Fedt skal der være på hele overfladen, ca. 8-10 mm, den skal ridses (ikke
helt ned til kødet), herefter gnides med salt og hvidløg, undersiden også
med hvidløg, men ikke salt. Derefter i ovnen.

Mvh Tommy

Fra : mcloud

Dato : 22-12-04 10:51

Hej Kenneth
Rids culotten og gnid salt og hvidløg i fedtkanten.
Derefter sæt et stegetermometer i og steg den til den har en kernetemperatur
på 65-67 grader ,lad den hvile i ca 15 minutter og skær så stegen ud fra den
spidse ende og vend den derefter 90 grader og skær så videre derfra.
mvh
mcloud og Glædelig Jul

Fra : Thomas

Dato : 22-12-04 16:04

Hej Kenneth

Jeg vil dog anbefale at stegen ikke bliver varmere end 60 graer, hvis den
skal være rosa, som jeg bedst kan lide den.

Mvh

Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 19:33

"Thomas" <t_s*remove*this*before*reply*and@post4.tele.dk> wrote in
message news:41c98cdb$0$96981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Jeg vil dog anbefale at stegen ikke bliver varmere end 60 graer, hvis
> den skal være rosa, som jeg bedst kan lide den.

Enig. 65-67 grader er aaaaalt for meget til en culotte.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 21.12.04)