Champange....
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 00:03

Hey...

Håber i kan hjælpe med årets store valg.
Vi bliver unge mennesker, omkring aldere 18-20 år (de fleste nok for stive
til at smage denne).
Jeg skal bruge ca. 2 flasker, og har ca. 200 kr.
Hvad vil i anbefalde?

Ikke for sød, men samtidig ikke for sur. Ja i ved...

Håber der er nogen som kan hjælpe.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-12-04 00:55

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for sød, men samtidig ikke for sur. Ja i ved...
> Håber der er nogen som kan hjælpe.

Jeg ville, hvis der er 200 kr til formålet, købe Soviet Classic - kendt som
russisk "champagne". Tror du kan få 3-4 flasker for pengene!

Soviet Classic fås i fire varianter dry, medium dry, pink og red
http://www.remy-wine.dk/index.php?id=179

Jeg foretrækker dry eller medium.
www.remy-wine.dk kan hjælpe dig med forhandler.

Og der vil sikkert være nogle af tøserne i jeres selskab, der vil foretrække
medium dry eller den pink *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:50

Ja kender den godt, men betegner den mere som en desert vin

Men den kommer med i overvejelserne..

--

/Kenneth Koustrup
"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en

Fra : Else Holm

Dato : 23-12-04 09:07

> Ja kender den godt, men betegner den mere som en desert vin

> [...]

Du kan også købe en Crémant d'Alsace, som vi hos vores lokale
forhandler kan få til ca. 75 kr. Den er efter vores smag det nærmeste
du kommer på "rigtig" champagne!

--
Else

Fra : Frank Olsen

Dato : 22-12-04 08:33

> [...]
> til at smage denne).
> Jeg skal bruge ca. 2 flasker, og har ca. 200 kr.

Føtex har en "Champange" til ca. 36.- den er ganske udmærket til kl. 24.00
( der er ikke nogen der kan smage forskel på det tidspunkt).
Brug hellere nogne penge på en god champange til velkomst.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:49

Bemærk lige at nogen af os godt kan smage forskel

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Devast8or

Dato : 22-12-04 15:49

Kenneth Koustrup wrote:
> [...]
> Jeg skal bruge ca. 2 flasker, og har ca. 200 kr.
> Hvad vil i anbefalde?
>
> Ikke for sød, men samtidig ikke for sur. Ja i ved...

Personligt synes jeg den sorte Freixenet er ganske udmærket. Koster vist
omkring 60,- kr. flasken i Netto. Den fås også i en hvid "udgave", den er
IIRC lidt mere tør end den sorte.

Devast8or

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 22-12-04 23:49

Hmm... det må jeg kigge lidt nærmere på...

--

/Kenneth Koustrup