|
| Klageret? over dårlig service.. Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 21-12-04 23:32 |
|
Vil lige høre om nedenstående ikke giver mig ret til at klage? og kræve at
jeg får det tilbud når de ikke oplyser det når jeg ringer derind?! Det er 4
dage siden jeg bestilte..
I fredags ringede jeg til TDC´s selector service med henblik på at bestille
enten Canal+ eller TV1000, men ville først høre alle vigtige detaljer mht.
de to program pakker, betaling, rabattter, osv. Men der var ingen ting
udover at der maks gik 30 min. fra jeg bestilte til jeg kunne se kanalen,
det er da også fint..
Men her til aften ville jeg lige ind på siden for at finde TVGuiden, men
falder ser til min store forbløffelse at hvis jeg bestiller nu, får jeg en
gratis Digital modtager med i pakken som ellers normalt koster over
1200,-... Det vil jeg da synes lyder som en vigtig ting når man ringer og
bestiller.. "..Vi har et tilbud i denne tid med en gratis Selector når man
bestiller lige den pakke du vil have.du sparer over 1200,-..." Det vil jeg
da sige er RET VIGTIGT at nævne... Men vil ringe derind som det første
imorgen tidlig og sige hvor skuffet jeg er, og om de vil rette op på det.
Skriver igen når jeg har hørt fra dem.
På forhånd tak.
/Daniel Nielsen
--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
| |
Carsten Riis (21-12-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 21-12-04 23:39 |
|
Daniel Nielsen wrote:
> I fredags ringede jeg til TDC´s selector service med henblik på at bestille
> enten Canal+ eller TV1000, men ville først høre alle vigtige detaljer mht.
> de to program pakker, betaling, rabattter, osv. Men der var ingen ting
> udover at der maks gik 30 min. fra jeg bestilte til jeg kunne se kanalen,
> det er da også fint..
> Men her til aften ville jeg lige ind på siden for at finde TVGuiden, men
> falder ser til min store forbløffelse at hvis jeg bestiller nu, får jeg en
> gratis Digital modtager med i pakken som ellers normalt koster over
> 1200,-... Det vil jeg da synes lyder som en vigtig ting når man ringer og
> bestiller.. "..Vi har et tilbud i denne tid med en gratis Selector når man
> bestiller lige den pakke du vil have.du sparer over 1200,-..." Det vil jeg
> da sige er RET VIGTIGT at nævne... Men vil ringe derind som det første
> imorgen tidlig og sige hvor skuffet jeg er, og om de vil rette op på det.
> Skriver igen når jeg har hørt fra dem.
>
Er det samme produkt?
Denne "gratis" digitalmodtager. Er det ikke til når man har parabol?
Og er den nu også gratis, når man skal have abonnement?
mvh
Carsten Riis
| |
Daniel Nielsen (21-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 21-12-04 23:43 |
| | |
Daniel Nielsen (21-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 21-12-04 23:45 |
|
Og er den nu også gratis, når man skal have abonnement?
..
Gratis eller ej, der står man får den med for 0 ,- når man bestiller 1 års
abb, på Canal+ som jeg gjorde i Fredags..
/DN
--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
| |
JBH (21-12-2004)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 21-12-04 23:50 |
|
"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41c8a498$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vil lige høre om nedenstående ikke giver mig ret til at klage? og kræve at
> jeg får det tilbud når de ikke oplyser det når jeg ringer derind?! Det er
4
> dage siden jeg bestilte..
>
> I fredags ringede jeg til TDC´s selector service med henblik på at
bestille
> enten Canal+ eller TV1000, men ville først høre alle vigtige detaljer mht.
> de to program pakker, betaling, rabattter, osv. Men der var ingen ting
> udover at der maks gik 30 min. fra jeg bestilte til jeg kunne se kanalen,
> det er da også fint..
> Men her til aften ville jeg lige ind på siden for at finde TVGuiden, men
> falder ser til min store forbløffelse at hvis jeg bestiller nu, får jeg en
> gratis Digital modtager med i pakken som ellers normalt koster over
> 1200,-... Det vil jeg da synes lyder som en vigtig ting når man ringer og
> bestiller.. "..Vi har et tilbud i denne tid med en gratis Selector når man
> bestiller lige den pakke du vil have.du sparer over 1200,-..." Det vil
jeg
> da sige er RET VIGTIGT at nævne... Men vil ringe derind som det første
> imorgen tidlig og sige hvor skuffet jeg er, og om de vil rette op på det.
> Skriver igen når jeg har hørt fra dem.
>
Mon det er et tilbud som kun gælder for "nye" kunder. ?
Jeg har oplevet noget lignende hos TDC, godt nok i mindre målestok, hvor mit
daværende årlige internetabb. kostede 500kr. Lige da jeg har betalt for
næste års abonnement, opdagede jeg at man kunne få et NYT abonnement inck
56kModem for 300kr. (Havde et skod 28.8k) ....TDC.. dengang var de da pisse
ligeglade.
Man har vel altid ret til at klage over en behandling man finder forkert,
Spørgsmålet er om klagen tages alvorligt Juridisk har TDC sikkert deres på
det tørre, du har bestilt en vare/ydelse og accepteret prisen.
mvh
JBH
| |
Daniel Nielsen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 22-12-04 00:03 |
|
Synes det er for dårligt hvis de kan slippe afsted med at sige nej til at
der er noget ekstra ordinært vedr. den bestilling man er i gang med... når
der i virkeligheden er noget... og nej ikke kun til nye kunder.. for skulle
der ikke kun stå pakke + digital modtager.. Men pakke + digital modtager og
kort, for uden det sidste kan man ikke bruge de første 2 dele..
/DN
--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
| |
Daniel Nielsen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 22-12-04 00:10 |
|
Erstatning for mangler
§ 80. Lider køberen tab som følge af en mangel, kan han kræve
skadeserstatning, hvis:
1.. sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed,
2.. sælgeren har givet køberen vildledende oplysninger, som han ikke havde
føje til at anse for korrekte,
3.. sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om en mangel, som han
kendte eller burde kende,
4.. genstanden savner egenskaber, som må anses tilsikrede, eller
5.. mangelen efter købets indgåelse er forårsaget ved sælgerens
forsømmelse.
Gælder disse paragraffer ikke?...
jeg lider jo i realiteten tab som følge af dårlige service som kan henvises
til § 80 stk. 1. da han ikke er så hæderlig at fortælle mig at jeg kan få en
Digital Modtager med uden ekstra beregning?
Eller § 80 stk. 3 sælger har forsømt at oplyse mig om den ekstra bonus ved
abb. som han kendte eller burde kende til, efter som han er
"KUNDESERVICE".:?!
Man må da sige at hvis ikke stk. 1 holder, så må stk. 2 da holde i retten
(hvis det kom så langt).. :)
hvad siger i/du?
/DN
--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
| |
Henning Sørensen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Henning Sørensen |
Dato : 22-12-04 00:39 |
|
"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41c8ad88$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Erstatning for mangler
> § 80. Lider køberen tab som følge af en mangel, kan han kræve
> skadeserstatning, hvis:
>
>
>
> 1.. sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed,
> 2.. sælgeren har givet køberen vildledende oplysninger, som han ikke
> havde
> føje til at anse for korrekte,
> 3.. sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om en mangel, som han
> kendte eller burde kende,
> 4.. genstanden savner egenskaber, som må anses tilsikrede, eller
> 5.. mangelen efter købets indgåelse er forårsaget ved sælgerens
> forsømmelse.
> Gælder disse paragraffer ikke?...
> jeg lider jo i realiteten tab som følge af dårlige service som kan
> henvises
> til § 80 stk. 1. da han ikke er så hæderlig at fortælle mig at jeg kan få
> en
> Digital Modtager med uden ekstra beregning?
> Eller § 80 stk. 3 sælger har forsømt at oplyse mig om den ekstra bonus ved
> abb. som han kendte eller burde kende til, efter som han er
> "KUNDESERVICE".:?!
>
> Man må da sige at hvis ikke stk. 1 holder, så må stk. 2 da holde i retten
> (hvis det kom så langt).. :)
> hvad siger i/du?
>
>
> /DN
> --
> 120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
Ovenstående må bygge på den antagelse, at tilbuddet faktisk var tilgængeligt
for 4 dage siden?
I så fald er det selvfølgelig en fejl fra kundeservice side.
I modsat fald, kan du nok ikke regne med, at kundeservice har nogen pligt
til at have paratviden om eventuelle fremtidige priser.
Hvor ville du mene grænsen skulle gå ?
4 dage - 10 dage - 180 dage?
Er der iøvrigt noget til hinder for, at bestille det nu - det gælder jo kun
nuværende abbonenter?
/Henning.
| |
Daniel Nielsen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 22-12-04 01:32 |
|
Er der iøvrigt noget til hinder for, at bestille det nu - det gælder jo kun
nuværende abbonenter?
-- CANAL+ tilbud
Tegn årsabonnement på CANAL+ og få den valgte digitalmodtager for 0 kr.
219 kr. pr.md
/DN
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
| |
Per Christoffersen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 22-12-04 10:49 |
|
"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41c8ad88$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Erstatning for mangler
> § 80. Lider køberen tab som følge af en mangel, kan han kræve
> skadeserstatning, hvis:
Om en købt vare/ydelse er mangelsbehæftet skal afgøres efter hvad der var
oplyst på købstidspunktet.
Hvis den ydelse du får svarer til det du har bestilt, så er den ikke
mangelbehæftet og købelovens regler om dette kan ikke gøres gældende.
Markedsføringsloven kan muligvis bruges til en sag, men det er tvivlsomt i
mine øjne, om et firma rent faktisk har pligt til at oplyse deres kunder om
forskellige tilbud de har kørende.
At det tilgengæld er uhyre dårlig kundeservice ikke at gøre det er en anden
sag. Dårlig service er der dog ikke noget generelt forbud imod...
/Per
| |
Daniel Nielsen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 22-12-04 11:23 |
|
Dårlig service er der dog ikke noget generelt forbud imod...
Nej, men det burde der være, henviser til
"sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed"
...men nårgh, de var da så flinke at gøre det godt igen med at lave en
bestilling der inkluderede en Modtager :)
thumbs up til dem...
/DN
| |
Henning Sørensen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Henning Sørensen |
Dato : 22-12-04 21:03 |
|
"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41c94b52$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Dårlig service er der dog ikke noget generelt forbud imod...
>
> Nej, men det burde der være, henviser til
> "sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed"
> ..men nårgh, de var da så flinke at gøre det godt igen med at lave en
> bestilling der inkluderede en Modtager :)
> thumbs up til dem...
>
> /DN
Og var tilbuddet så gældende da du bestilte ?
/Henning
| |
Kylle (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Kylle |
Dato : 22-12-04 20:46 |
|
"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41c8a498$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vil lige høre om nedenstående ikke giver mig ret til at klage? og kræve at
> jeg får det tilbud når de ikke oplyser det når jeg ringer derind?! Det er
4
> dage siden jeg bestilte..
>
> I fredags ringede jeg til TDC´s selector service med henblik på at
bestille
> enten Canal+ eller TV1000, men ville først høre alle vigtige detaljer mht.
> de to program pakker, betaling, rabattter, osv. Men der var ingen ting
> udover at der maks gik 30 min. fra jeg bestilte til jeg kunne se kanalen,
> det er da også fint..
> Men her til aften ville jeg lige ind på siden for at finde TVGuiden, men
> falder ser til min store forbløffelse at hvis jeg bestiller nu, får jeg en
> gratis Digital modtager med i pakken som ellers normalt koster over
> 1200,-... Det vil jeg da synes lyder som en vigtig ting når man ringer og
> bestiller.. "..Vi har et tilbud i denne tid med en gratis Selector når man
> bestiller lige den pakke du vil have.du sparer over 1200,-..." Det vil
jeg
> da sige er RET VIGTIGT at nævne... Men vil ringe derind som det første
> imorgen tidlig og sige hvor skuffet jeg er, og om de vil rette op på det.
> Skriver igen når jeg har hørt fra dem.
>
>
> På forhånd tak.
>
> /Daniel Nielsen
>
> --
> 120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
>
Det kunne jo tænkes at sælgeren på det tidspunkt du snakkede med ham ikke
viste at kom et tilbud fra Mandag???
Så ville det jo være umuligt at fortælle og det omtalte tilbud...
Kylle
| |
Daniel Nielsen (26-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 26-12-04 15:32 |
|
Det kunne jo tænkes at sælgeren på det tidspunkt du snakkede med ham ikke
viste at kom et tilbud fra Mandag??? Så ville det jo være umuligt at
fortælle og det omtalte tilbud...
Ja, tilbuddet har været gældende i et stykke tid, også den fredag, hvor jeg
bestilte.. så.. :)
/DN
--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk
| |
|
|